HULK Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Witam. Mam w tej chwili dwie mapy 0.9 i 1.4 bara, obie na paliwo 95, chce zrobić jedna na E5 ale zostać przy 1.4bara, nie wiem tylko czy warto, będzie jakąś różnica, znaczy się w osiągach czy tylko będę mógł się czuć bezpieczniej ze względu na oktany ? Ma ktoś doświadczenia z E5 ? Pozdro.
AMI Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Ma. Bedzie roznica. Zreszta mozesz zapytac samego Simona. O ile oczywiscie masz na mysli Maxolowe E5- ktore ma miec podobno 99oktanow. Bo ogolnie chyba w tej chwili we wszystkich paliwach sa juz dodatki "bio" - ale pozostale raczej nie maja zbyt wysokiej liczby oktanowej. 95oktanowe paliwo generalnie dosc mocno ogranicza mozliwosc wykrzesania "dzikich koni" z silnika. Podstawowe pytanie jakie bym sobie zadal na Twoim miejscu - to dostepnosc E5 (ew. E85 - i zrob sobie wlasnego mixa etanol+benzyna - przy czym pewnym problemem moga byc dosc niestale proporcje etanol/benzyna w E85) Ale jesli i tak bedziesz mial mape "backupowa" na 95oktanow - to martwic sie nie musisz.
HULK Posted August 30, 2010 Author Posted August 30, 2010 Witaj Jacku Do Maxola i E5 mam 10 mil ( tam gdzie ostatnio tankowaliśmy) tak ze nie ma problemu i rzecz jasna jedna mapa zostanie na 95. A tak coś więcej o tych możliwościach E5 możesz mi powiedzieć ?
AMI Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 No przede wszystkim wieksza liczba oktanowa - nawet jesli realnie nie jest to dokladnie 99oktanow, jak Maxol podaje - chociaz watpie, zeby bujali, bo moznaby ich po sadach za takie akcje przeciagac pewnie. Rozmawialem kiedys z Bobem Rawle na ten temat - rzekl, ze tak z zachowania powiedzialby, ze efekty bardziej jak z 97-oktanow, ale i tak warto, bo zawsze mozna troche zaplon bardziej opoznic z zyskiem dla mocy. Dodatkowy bonus to odrobina wiecej tlenu do spalania - moze nie jakas wielka ilosc, ale zawsze cos. A poza tym - paliwo, jak paliwo.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.