HULK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Witam. Mam w tej chwili dwie mapy 0.9 i 1.4 bara, obie na paliwo 95, chce zrobić jedna na E5 ale zostać przy 1.4bara, nie wiem tylko czy warto, będzie jakąś różnica, znaczy się w osiągach czy tylko będę mógł się czuć bezpieczniej ze względu na oktany ? Ma ktoś doświadczenia z E5 ? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ma. Bedzie roznica. Zreszta mozesz zapytac samego Simona. O ile oczywiscie masz na mysli Maxolowe E5- ktore ma miec podobno 99oktanow. Bo ogolnie chyba w tej chwili we wszystkich paliwach sa juz dodatki "bio" - ale pozostale raczej nie maja zbyt wysokiej liczby oktanowej. 95oktanowe paliwo generalnie dosc mocno ogranicza mozliwosc wykrzesania "dzikich koni" z silnika. Podstawowe pytanie jakie bym sobie zadal na Twoim miejscu - to dostepnosc E5 (ew. E85 - i zrob sobie wlasnego mixa etanol+benzyna - przy czym pewnym problemem moga byc dosc niestale proporcje etanol/benzyna w E85) Ale jesli i tak bedziesz mial mape "backupowa" na 95oktanow - to martwic sie nie musisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Witaj Jacku Do Maxola i E5 mam 10 mil ( tam gdzie ostatnio tankowaliśmy) tak ze nie ma problemu i rzecz jasna jedna mapa zostanie na 95. A tak coś więcej o tych możliwościach E5 możesz mi powiedzieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 No przede wszystkim wieksza liczba oktanowa - nawet jesli realnie nie jest to dokladnie 99oktanow, jak Maxol podaje - chociaz watpie, zeby bujali, bo moznaby ich po sadach za takie akcje przeciagac pewnie. Rozmawialem kiedys z Bobem Rawle na ten temat - rzekl, ze tak z zachowania powiedzialby, ze efekty bardziej jak z 97-oktanow, ale i tak warto, bo zawsze mozna troche zaplon bardziej opoznic z zyskiem dla mocy. Dodatkowy bonus to odrobina wiecej tlenu do spalania - moze nie jakas wielka ilosc, ale zawsze cos. A poza tym - paliwo, jak paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się