Jump to content

E5


HULK

Recommended Posts

Posted

Witam.

Mam w tej chwili dwie mapy 0.9 i 1.4 bara, obie na paliwo 95, chce zrobić jedna na E5 ale zostać przy 1.4bara, nie wiem tylko czy warto, będzie jakąś różnica, znaczy się w osiągach czy tylko będę mógł się czuć bezpieczniej ze względu na oktany ? Ma ktoś doświadczenia z E5 ?

 

Pozdro.

Posted

Ma. Bedzie roznica. Zreszta mozesz zapytac samego Simona.

O ile oczywiscie masz na mysli Maxolowe E5- ktore ma miec podobno 99oktanow.

Bo ogolnie chyba w tej chwili we wszystkich paliwach sa juz dodatki "bio" - ale pozostale raczej nie maja zbyt wysokiej liczby oktanowej.

 

95oktanowe paliwo generalnie dosc mocno ogranicza mozliwosc wykrzesania "dzikich koni" z silnika.

 

Podstawowe pytanie jakie bym sobie zadal na Twoim miejscu - to dostepnosc E5 (ew. E85 - i zrob sobie wlasnego mixa etanol+benzyna - przy czym pewnym problemem moga byc dosc niestale proporcje etanol/benzyna w E85)

Ale jesli i tak bedziesz mial mape "backupowa" na 95oktanow - to martwic sie nie musisz.

Posted

Witaj Jacku :mrgreen:

 

Do Maxola i E5 mam 10 mil ( tam gdzie ostatnio tankowaliśmy) tak ze nie ma problemu i rzecz jasna jedna mapa zostanie na 95.

A tak coś więcej o tych możliwościach E5 możesz mi powiedzieć ?

Posted

No przede wszystkim wieksza liczba oktanowa - nawet jesli realnie nie jest to dokladnie 99oktanow, jak Maxol podaje - chociaz watpie, zeby bujali, bo moznaby ich po sadach za takie akcje przeciagac pewnie. Rozmawialem kiedys z Bobem Rawle na ten temat - rzekl, ze tak z zachowania powiedzialby, ze efekty bardziej jak z 97-oktanow, ale i tak warto, bo zawsze mozna troche zaplon bardziej opoznic z zyskiem dla mocy.

 

Dodatkowy bonus to odrobina wiecej tlenu do spalania - moze nie jakas wielka ilosc, ale zawsze cos.

 

A poza tym - paliwo, jak paliwo.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...