Skocz do zawartości

Subaru "Swift" Justy 1,3 '99 - wymiana olejów


BelegUS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Moja rodzina jest szczęśliwym posiadaczem drugiego już Subaru Justy, tym razem generacji bazującej na Swifcie MK.3. Autko jest w znakomitym stanie, przyjechało z Niemiec z przebiegiem (chyba, bo licznik setek tysięcy nie pokazuje) 135000km i mówiąc szczerze nawet na tyle nie wyglądała. Wóz zaliczył wymianę pasków, oleju i innych "części eksploatacyjnych", ale teraz, jako jeden ze współużytkowników tego wozu uparłem się na wymianę oleju w skrzyni i mechanizmie różnicowym - skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie, a napędy to tak "dla świętego spokoju". I tutaj moje pytania:

 

1. Jaki olej zastosować do skrzyni biegów, a jaki do tylnego mechanizmu różnicowego?

2. Czy wymiana oleju mechanizmu różnicowego wiąże się z jakimiś trudnościami, bądź wymaga specjalistycznych narzędzi - według instrukcji do Swifta (w tym wersja 4WD) jest to "niemożliwe w garażowych warunkach".

3. Ile oleju zakupić na obie te czynności?

4. Na jakie trudności można się natknąć, na co uważać?

 

Pozdrawiam, BelegUS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

olej skrzynia.. 4,1l API GL-4 SAE 75W-90

do dyfra 1,2l API GL-5 do przekładni hipoidalnych SAE 80W-90

klucz to kwadrat chyba 1/2 cala... trudnosci..hmmm dobrze gdy ma sie bardzo dobzre dobrany ten kwadrat i nikt wcześniej nie majdrował nieudacznie przy korkach i ich nie poobrabiał bo czesto trzeba sie niezle zaprzec zeby to odkrecic... uroki alu obudowy

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witajcie!

 

skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie

 

Miałem takie Justy kiedyś i z biegamy trzeba po prostu odpowiednią technikę przyjąć. Przede wszystkim wrzucamy biegi na dwa razy. Np mamy czwarty bieg i tak jak na lewarku jest narysowane wrzucamy piątkę czyli: lewarek na luz, maksymalnie w prawo i do przodu. Nie robimy sobie skrótów czyli nie dajemy z 4 biegu od rzaru po lini prostej do 5 biegu. ;)

 

Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że w tej Justynce to zadziała jak u mnie ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle.

można spróbować delikatnie przegazować, aby wyrównać obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie

 

Miałem takie Justy kiedyś i z biegamy trzeba po prostu odpowiednią technikę przyjąć. Przede wszystkim wrzucamy biegi na dwa razy. Np mamy czwarty bieg i tak jak na lewarku jest narysowane wrzucamy piątkę czyli: lewarek na luz, maksymalnie w prawo i do przodu. Nie robimy sobie skrótów czyli nie dajemy z 4 biegu od rzaru po lini prostej do 5 biegu. ;)

 

Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że w tej Justynce to zadziała jak u mnie ;)

 

Rzeczywiście, to działa :)

 

Co ciekawe, mój tata to rozwiązanie sugerował mi jakiś czas temu (odnośnie wstecznego, z puszczeniem sprzęgła) - wydawało mi się jednak, że jest to tylko "rozwiązanie tymczasowe", i tak się dziać nie powinno...

 

Co do szarpania przy zmianie biegów odkryłem chyba inny problem - sprzęgło doprasza się o wymianę... poszukiwania czas zacząć... ale wymiana olejów to również konieczność, dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...