BelegUS Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witajcie! Moja rodzina jest szczęśliwym posiadaczem drugiego już Subaru Justy, tym razem generacji bazującej na Swifcie MK.3. Autko jest w znakomitym stanie, przyjechało z Niemiec z przebiegiem (chyba, bo licznik setek tysięcy nie pokazuje) 135000km i mówiąc szczerze nawet na tyle nie wyglądała. Wóz zaliczył wymianę pasków, oleju i innych "części eksploatacyjnych", ale teraz, jako jeden ze współużytkowników tego wozu uparłem się na wymianę oleju w skrzyni i mechanizmie różnicowym - skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie, a napędy to tak "dla świętego spokoju". I tutaj moje pytania: 1. Jaki olej zastosować do skrzyni biegów, a jaki do tylnego mechanizmu różnicowego? 2. Czy wymiana oleju mechanizmu różnicowego wiąże się z jakimiś trudnościami, bądź wymaga specjalistycznych narzędzi - według instrukcji do Swifta (w tym wersja 4WD) jest to "niemożliwe w garażowych warunkach". 3. Ile oleju zakupić na obie te czynności? 4. Na jakie trudności można się natknąć, na co uważać? Pozdrawiam, BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Jak mnie pamięć nie myli to tam jest zwykły kwadrat na nasadkę w tylnym moście. Ale ręki za to nie oddam... Najlepiej wejść pod auto i sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 olej skrzynia.. 4,1l API GL-4 SAE 75W-90 do dyfra 1,2l API GL-5 do przekładni hipoidalnych SAE 80W-90 klucz to kwadrat chyba 1/2 cala... trudnosci..hmmm dobrze gdy ma sie bardzo dobzre dobrany ten kwadrat i nikt wcześniej nie majdrował nieudacznie przy korkach i ich nie poobrabiał bo czesto trzeba sie niezle zaprzec zeby to odkrecic... uroki alu obudowy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Dziękuję ślicznie! Temat do Zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Witajcie! skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie Miałem takie Justy kiedyś i z biegamy trzeba po prostu odpowiednią technikę przyjąć. Przede wszystkim wrzucamy biegi na dwa razy. Np mamy czwarty bieg i tak jak na lewarku jest narysowane wrzucamy piątkę czyli: lewarek na luz, maksymalnie w prawo i do przodu. Nie robimy sobie skrótów czyli nie dajemy z 4 biegu od rzaru po lini prostej do 5 biegu. Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle. Pozdrawiam i mam nadzieje że w tej Justynce to zadziała jak u mnie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle. można spróbować delikatnie przegazować, aby wyrównać obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Witajcie! skrzynia ma tendencję do "haczenia", piątka i wsteczny wchodzą bardzo opornie Miałem takie Justy kiedyś i z biegamy trzeba po prostu odpowiednią technikę przyjąć. Przede wszystkim wrzucamy biegi na dwa razy. Np mamy czwarty bieg i tak jak na lewarku jest narysowane wrzucamy piątkę czyli: lewarek na luz, maksymalnie w prawo i do przodu. Nie robimy sobie skrótów czyli nie dajemy z 4 biegu od rzaru po lini prostej do 5 biegu. Co do wstecznego to dajemy na luz, puszczamy sprzęgło, wciskamy i wsteczny powinien gładko wejść. Jak nie to spróbuj zapiąć pierw drugi lub czwarty bieg i dopiero wsteczny (tu już cały czas na wciśniętym sprzęgle. Pozdrawiam i mam nadzieje że w tej Justynce to zadziała jak u mnie Rzeczywiście, to działa Co ciekawe, mój tata to rozwiązanie sugerował mi jakiś czas temu (odnośnie wstecznego, z puszczeniem sprzęgła) - wydawało mi się jednak, że jest to tylko "rozwiązanie tymczasowe", i tak się dziać nie powinno... Co do szarpania przy zmianie biegów odkryłem chyba inny problem - sprzęgło doprasza się o wymianę... poszukiwania czas zacząć... ale wymiana olejów to również konieczność, dla świętego spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Na zakończenie przypomnę o pomukach dla osób którzy pomogli. Masz tą opcję obok wykrzyknika (Zgłoś ten post). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się