Jump to content

wymiana oleju po 5000 km? i inne drobiazi


Konradpiotr
 Share

Recommended Posts

Mam od końca czerwca br. nowego Outbacka Diesel wersja Comfort, kupiony w Polsce, w Krakowie (Emil Frey).

1) Wg sprzedającego mimo, że instrukcji chyba w ogole nie ma o tym mowy (wymiana wymagana przy 15 000 km - przy pierwszym przeglądzie), warto dla dobra silnika po 4000 - 5000 km wymienić olej. Z drugiej strony w SIP mówią, że to niepotrzebne. Czy ktoś ma jakieś zdanie w tej sprawie?

Powiedziano mi tam, że należy jedynie co jakiś czas sprawdzać stan oleju. Próbowałem to robić, ale bagnecik od oleju jest czarny i słabo widać czarny olej na czarnym (w moim nissanie jest jasny, więc poziom oleju widać od razu), poza tym słyszałem sprzeczne opinie - że ten poziom w Subaru należy badać nie na zimnym silniku (co zawsze robiłem), a kilka minut (bodaj 5) po jego wyłączeniu - czy ktoś może wie coś na ten temat?

2) w jakich warunkach działa Wam dobrze hill holder (przy jakim wzniesieniu) i czy trzeba, załączając go, nacisnąć nożny hamulec?

3) według przylepionej pod ręcznym elektrycznym informacji, zwalnianie tego hamulca nastąpi przy włączonym zapłonie i jednoczesnym naciśnięciu sprzęgła i nożnego hamulca. U mnie wystarczy chyba nacisnąć jeden z tych pedałów, jak jest u Was?

4) wedle jednej informacji z ulotki w moim modelu miał być nawiew wentylacji/klimy na tył, według drugiej - nie; prawda jest taka, że tego nie ma i z tyłu w samochodzie w czasie upału jest gorąco, gdy z przodu - jak działa klima - całkiem chłodno. Czy ktoś z Was ma w Outbacku 2010 nawiew także na tył (dysze powinny być w tyle schowka za lewarkiem biegów - między siedzeniami)? Czy jest to może "przerabialne" i te dysze można jakoś dołożyć?

5) czy ktoś używa bagażnika dachowego do przewozu rowerów i ew. innych rzeczy? jaki jest najlepszy? jak go się montuje?

6) czy ktoś montował aluminiową osłonę silnika do jazdy w terenie?

7) czy ktoś montował i używał haka holowniczego?

8) czy ktoś coś wie o problemach z filtrem DPF i może montował WEBASTO, które ponoć pomaga w szybszym nagrzaniu silnika przy krótkich przebiegach?

9) jakie macie średnie spalanie (u mnie po 5000 km, przebiegu mieszane miasto/trasa wychodzi 7,5 średnio (wg komputera 7, zaniża około 1/2 litra), najmniej było koło 7, najwięcej ciut powyżej 8. Tankuję normalnego diesla na Shellu.

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi - w razie potrzeby służę moimi informacjami

Konrad Piotr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...