Bartekfi Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Od jakiegoś czasu, a dokładniej to chyba od powrotu z Plejad, zauważyłem w moim Dziadku następujący problem. Przy dużej prędkości (ok. 130-140 km/h), gdy lekko skręcę kierownicą w lewą stronę pojawiają się spore drgania na kierownicy. Drgania na początku lekkie, dziś już były bardzo mocne i są tylko przy skręcie w lewo, w prawo nic się nie dzieje. Co ciekawe, gdy bardziej skręcę koła (oczywiście o ile przy 130 można mocno skręcić :wink: ) to drgania jakby ustępowały. Ktoś ma pomysł co to może być :?: :roll: Tak jak pisałem, pierwszy raz to odczułem wracając z Plejad i pierwsze co sprawdziłem to śruby w kołach. Niestety okazało się, że część śrub była niedokręcona Śruby dokręciłem, ale drgania nie zniknęły. Czy te km z niedokręconymi śrubami mogły coś zepsuć :?: Forek był na podnośniku i żadnych luzów w zawieszeniu nie zauważono, osłuchany podczas kręcenia kołami i wymienione jedno łożysko z przodu. Z góry dzięki za pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Spróbuj zamienić przednie koła miejscami i zobacz co będzie może któraś opona się "pofalowała" przez te poluzowane śruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Może jakiś ciężarek się na Plejadach oderwał lub przesunął. Na wszelki wypadek wyważył bym koła. Ta prędkość 130 km/h jest dosyć charakterystyczna dla drgań - kiedyś już miałem podobną sytuację i był to faktycznie problem z naderwanym ciężarkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Na Plejadach jeździłem na innym komplecie kół, poza tym wydaje mi się, że gdyby to była kwestia wyważenia to nie drgałoby tylko przy skręconej kierownicy i to tylko w jedną stronę :roll: Spróbuj zamienić przednie koła miejscami i zobacz co będzie koła z ciekawości zamienię, może jutro uda mi się to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Kiedyś wyczytałem " Jeśli drgania koła kierowniczego pojawiają się ok. 120 –130 km /h, następnie nasilają się, przy prędkości mniej więcej 140 km /h są najbardziej odczuwalne, a następnie stopniowo zmniejszają swoje natężenie, aby zaniknąć całkowicie przy prędkościach ok. 150-160 km /h, to najprawdopodobniej występuje niewyrównoważenie kół lub niewyrównoważenie cząstkowe." więcej znajdziesz tutaj : http://www.vectraklub.pl/porady/3-drgania_kola_kierownicy.htm może odniesiesz to do swojego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się