ErichRX Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Witam nie dawno kupiłem Forestera Turbo i mam problem z biegami, ogólnie jest straszny luz na lewarku, 1,2 i 4 bieg jeszcze spoko ale trójka i piątka to masakra,biegi tak jakby nie wchodzą do końca .Po włożeniu jakiego kolwiek biegu jeśli się doda gaz lewarek idzie do tyłu ,po ujęciu nogi z gazu lewarek idzie do przodu i tak nim dobija kilka razy do przodu. Jeszcze w dodatku w czasie jazdy po ujęciu nogi z gazu gdy jest zapięta piątka ,lewarek dostaje drgawek i bieg za każdy razem wyskakuje na luz. Do puki na tej piętce się jedzie i nie ujmie gazu to bieg nie wyskoczy. Oglądałem samochód z dołu na kanale i nie widać żeby były zerwane lub słabe mocowania skrzyni czy silnika. Najlepsze jest że jak się zaciągnie ręczny i próbuje szarpać do przodu na 1 czy 2 lewarkiem nawet nie drgnie . Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu o co może chodzić ,zastanawia mnie że na zaciągniętym ręczny nie szarpi tym lewarkiem czy to nie ma coś wspólnego z mocowanie tylnego dyfra , wału może te gumy na ,,samolocie'' . Nie wiem proszę o rade Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Oglądałem samochód z dołu na kanale i nie widać żeby były zerwane lub słabe mocowania skrzyni czy silnika. może nie być widać, a gumy sa słabe albo pozrywane, inaczej napęd stoi na miejscu. chyba trzeba będzie ,,pojeździć" z podniesionym na podnośniku autem, tak aby ktoś mógł go obejrzeć od dołu, dodać gazu, ująć, zmienić bieg, powinno być widać co się dzieje. tak czy siak, wizyta w warsztacie nieodzowna, bo takie wyskakiwanie biegów może zepsuć nawet jeszcze sprawna skrzynię, nie lekceważ problemu... :!: :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 dzięki ,ale zastanawia mnie czy jeśli jest luz na mocowaniu tylnego dyfra czy może on powodować wyrywanie tego piątego biegu i i te całe szarpania lewarem Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 a może to sam mechanizm wybierania biegów, z czasem dostaje luzów i lewar zaczyna latać, miałem kiedyś taki problem w corolce Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted April 12, 2010 Author Share Posted April 12, 2010 może jutro jadę do mechanika może coś wymyśli Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted April 18, 2010 Author Share Posted April 18, 2010 Hallo miał ktoś może doczynienia z tym że piąty bieg wyskakuje proszę o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 A co stwierdził mechanik, do którego wybierałeś się 12.04...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 Witam byłem w nie-ASO .Niestety skrzynia do wymiany po spuszczeniu oleju ze skrzyni, na korku pełno opiłków i kawałów metalu, prawdopodobnie nie właściwy olej był w skrzyni (jak pełny sentetyk silnikowy) , niestety powodu szarpania lewarkiem nie ustalili, żadna guma nie jest urwana . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Witam byłem w nie-ASO .Niestety skrzynia do wymiany po spuszczeniu oleju ze skrzyni, na korku pełno opiłków i kawałów metalu, prawdopodobnie nie właściwy olej był w skrzyni (jak pełny sentetyk silnikowy) , niestety powodu szarpania lewarkiem nie ustalili, żadna guma nie jest urwana . szkoda Erichu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 już wiem co bolało mojego forestera ''ludzka głupota handlarza,, obudowa skrzyni wg nr przełożenie 4,44 , bebechy w skrzyni miałem z Gteka przełożenie 3,54 , a tylny dyfer ma przełożenie 4,11 coś musiało tego nie wytrzymać - rozpieprzyło skrzynie. Na razie dziękuje PANU Carfitowi za cierpliwość i pomoc bo bez niego nigdy bym nie doszedł o co może chodzić. Wielki człowiek szacun !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 ola bogaaaaa!!! To jeszcze jezdzilo????? Zmieliło pewnie w drobny mak wiskoze centralna i mialeś FWD nic nie strzelalo auto normalnie sie zachowywało?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 ola bogaaaaa!!! To jeszcze jezdzilo????? Zmieliło pewnie w drobny mak wiskoze centralna i mialeś FWD nic nie strzelalo auto normalnie sie zachowywało?? Jeżdziło- tylko raz było FWD raz RWD.. Tu więcej na temat jego problemu :arrow: viewtopic.php?f=26&t=134021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErichRX Posted June 21, 2010 Author Share Posted June 21, 2010 ola bogaaaaa!!! To jeszcze jezdzilo????? Zmieliło pewnie w drobny mak wiskoze centralna i mialeś FWD nic nie strzelalo auto normalnie sie zachowywało?? no właśnie !!! co najdziwniejsze gdyby nie wyskakiwał mi ten piąty bieg no i te drgania to może bym tak jeżdził do dziś i nawet może do zimy zanim bym się zorientował że coś nie bardzo to AWD. Przy tym wszystkim pan Carfit poinformował mnie że turbo ma wydajność zaledwie 50%, tak mi się wydawało że coś słabo ciągnie jak na 170 KM , napewno wycieczka do Carfit serwis nie poszła na marne pomimo ,że mam do Nowego Sącza 200 kilometrów przy okazji kilka innych usterek ale mam nadzieje że w końcu będę miał prawdziwego Forestera S-turbo i Subaru odzyska moje zaufanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now