Skocz do zawartości

problem z biegami 1 i 2


Adrian_22l

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam kilka problemów z biegami 1 i 2 w imprezie RX z 97 roku

otóż czasem mam problem wrzucic na postoju jedynke lub dwojke a czasem nie moge po wrzuceniu na jedynke lub dwojke zrzucic na inny bieg wtedy musze delikatnie na tym biegu ruszyc aby wrzucic na luz czy inny bieg

 

rowniez czasami jest tak ze jedynka po wrzuceniu potrafi wyskoczyc po puszczeniu sprzegla i lekkim ruszeniu

 

te problemy dzieja sie rzadko ale jednak sie dzieja

 

wie ktos co moze byc przyczyna ??

 

[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 1:11 am ]

Widze ze duzo osob ogladalo posta ale nikt nic nie napisal... hmmm ;]

czyzby nikt nic nie wiedzial ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź mechanizm zmiany biegów czy nie ma luzu na tulejkach, skrzynia biegów subaru jest bardzo precyzyjna i jest czuła na wszelakie luzy. Jaki masz olej i z jakim przebiegiem? jeżeli ma ponad 100tys przebiegu to go zmień i mimo, że fabryka zaleca 80W90 to zgodnie z zaleceniami emotorsporta :razz: WLEJ 75w90. Powinno się poprawić. jeżeli nie czeka Cię niestety rewizja skrzyni biegów, a w szczególności dokładna kontrola wodzików pierwszego i drugiego biegu. Na pw służę najlepszym oprócz ASO fachowcem od skrzyń biegów.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze docisk sprzęgła sie kończy :idea: :?: Dlatego jest problem z wrzucaniem biegów :roll: Tego jeszcze narazie nikt nie zasugerował :???:Problemem moga byc także zużyte poduszki skrzyni biegów które mogą sie przemieszczać i utrudniać wybieranie danego biegu. Jak juz wspomnieli wyżej przedmówcy mogą być również do wymiany synchronizatory biegów które ciężko wchodzą. Albo kwestia regulacji (o ile jest możliwa) lub wymiana linek( cięgieł) zmiany biegów :roll: Jeżeli takowe linki występuja w subarakach :roll:, a nie stalowe wybieraki które zdecydowanie bardziej wpływaja na precyzyjną zmiane biegów. P.S Znajomy ma podobny problem z wrzuceniem trzeciego biegu w Corolli E12. Niekiedy podczas redukcji napotyka na opór (tak 3 razy na dzieśieć) .Po ponownym wysprzęgleniu czesto opór na lewarku ustępuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróżenie z fusów... :smile: trzeba się przejechać i tyle. może być wszystko....Subaru nie ma linek, ale też łapie luzy na tulejkach w dźwigienkach, najlepiej jednak, żeby to obejrzał ktoś kumaty, i postawił diagnozę....zużyte synchronizatory objawiałyby się zgrzytaniem przy szybkiej amianie biegów, urwana poduszka skrzyni wyrzucaniem biegów, zużyty i za gęsty olej utrudnia płynną zmianę biegów, ale na wszystkich biegach i tak dalej.....i tak dalej.... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...