Jump to content

problem z biegami 1 i 2


Adrian_22l
 Share

Recommended Posts

witam

 

mam kilka problemów z biegami 1 i 2 w imprezie RX z 97 roku

otóż czasem mam problem wrzucic na postoju jedynke lub dwojke a czasem nie moge po wrzuceniu na jedynke lub dwojke zrzucic na inny bieg wtedy musze delikatnie na tym biegu ruszyc aby wrzucic na luz czy inny bieg

 

rowniez czasami jest tak ze jedynka po wrzuceniu potrafi wyskoczyc po puszczeniu sprzegla i lekkim ruszeniu

 

te problemy dzieja sie rzadko ale jednak sie dzieja

 

wie ktos co moze byc przyczyna ??

 

[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 1:11 am ]

Widze ze duzo osob ogladalo posta ale nikt nic nie napisal... hmmm ;]

czyzby nikt nic nie wiedzial ;p

Link to comment
Share on other sites

sprawdź mechanizm zmiany biegów czy nie ma luzu na tulejkach, skrzynia biegów subaru jest bardzo precyzyjna i jest czuła na wszelakie luzy. Jaki masz olej i z jakim przebiegiem? jeżeli ma ponad 100tys przebiegu to go zmień i mimo, że fabryka zaleca 80W90 to zgodnie z zaleceniami emotorsporta :razz: WLEJ 75w90. Powinno się poprawić. jeżeli nie czeka Cię niestety rewizja skrzyni biegów, a w szczególności dokładna kontrola wodzików pierwszego i drugiego biegu. Na pw służę najlepszym oprócz ASO fachowcem od skrzyń biegów.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moze docisk sprzęgła sie kończy :idea: :?: Dlatego jest problem z wrzucaniem biegów :roll: Tego jeszcze narazie nikt nie zasugerował :???:Problemem moga byc także zużyte poduszki skrzyni biegów które mogą sie przemieszczać i utrudniać wybieranie danego biegu. Jak juz wspomnieli wyżej przedmówcy mogą być również do wymiany synchronizatory biegów które ciężko wchodzą. Albo kwestia regulacji (o ile jest możliwa) lub wymiana linek( cięgieł) zmiany biegów :roll: Jeżeli takowe linki występuja w subarakach :roll:, a nie stalowe wybieraki które zdecydowanie bardziej wpływaja na precyzyjną zmiane biegów. P.S Znajomy ma podobny problem z wrzuceniem trzeciego biegu w Corolli E12. Niekiedy podczas redukcji napotyka na opór (tak 3 razy na dzieśieć) .Po ponownym wysprzęgleniu czesto opór na lewarku ustępuje

Link to comment
Share on other sites

wróżenie z fusów... :smile: trzeba się przejechać i tyle. może być wszystko....Subaru nie ma linek, ale też łapie luzy na tulejkach w dźwigienkach, najlepiej jednak, żeby to obejrzał ktoś kumaty, i postawił diagnozę....zużyte synchronizatory objawiałyby się zgrzytaniem przy szybkiej amianie biegów, urwana poduszka skrzyni wyrzucaniem biegów, zużyty i za gęsty olej utrudnia płynną zmianę biegów, ale na wszystkich biegach i tak dalej.....i tak dalej.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...