Kostek Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam i proszę o pomoc, Mam Subaru Justy 1,2 4 WD, mało jeżdżone 48 tys z 1991 roku i jeden problem, a mianowicie: Dość szybko, gdy wskaźnik temperatury osiąga 1/3 wysokości to włącza się wentylator chłodnicy. Jest to zjawisko dosyć częste. Termostat jest dobry, pompa wodna prawdopodobnie też. Chciałbym dotrzeć do czujnika, ale nie wiem gdzie on się znajduje, na chłodnicy go nie widać. Czy może ktoś z Was mógłby mi pomóc, jak znaleźć ten czujnik, a może wskazać ew. inną przyczynę włączania się wentylatora, Z góry dziękuję, Kostek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
api Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Wskaźnik temperatury w justy działa tak, że jeżeli jest na 1/3 to znaczy, że temperatura jest w normie. Jak doszedłby do połowy... to najprawdopodobniej byłoby już blisko przegrzania silnika Jeżeli wentylator przy obecnej pogodzie włącza się w czasie jazdy, to obstawiałbym zgnitą chłodnicę. Na postoju ma prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 api, dziękuję za odpowiedź i zgodnie z tym co piszesz zabiorę się na początek, myślę, że od odkamienienia chłodnicy. Może są za duże opory w przepływie. Idzie ocieplenie i czas ten temat wyjaśnić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 mało jeżdżone 48 tys z 1991 roku Skąd wiesz, że masz taki przebieg? :shock: jak znaleźć ten czujnik, Czujnik jest z tyłu bloku pod kolektorem dolotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Wiem stąd bo to jest auto od początku w mojej rodzinie. Jeździł nim mój Ś.P. ojciec. Jeździł dość często, ale krókie przebiegi. A co do czujnika to faktycznie pod kolektorem widać taki tylko kolega mechanik powiedział mi,patrząc na nasadkę z kablami, że on ma chyba dwie wsuwki,a te czujniki są sprzedawane z jedną. Czy to jest wzrokowe złudzenie? Jak to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Czy to jest wzrokowe złudzenie? Jak to jest? Tylko tam jest jeszcze czujnik oleju. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozum Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 mam pytanie czy w justy węze od chlodnicy powinny byc napompowane czy mięciutkie bo gotuje mi wode i zastanawiam sie na brakiem cisnienia w układzie? -- Wt paź 16, 2012 12:36 am -- mam pytanie czy w justy węze od chlodnicy powinny byc napompowane czy mięciutkie bo gotuje mi wode i zastanawiam sie na brakiem cisnienia w układzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Z tego co pamiętam, jak auto jest zimne to nie było ciśnienia w układzie i węże były miękkie, ale jak już załączał się wentylator to były dość twarde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się