Skocz do zawartości

Blokada centralnego mechanizmu.


georg_drugi

Rekomendowane odpowiedzi

citan, mała prośba jako, że masz AT i teraz są dobre warunki. Zrób test następująco: na lodzie najlepiej lekko pod górkę dodaj mocno gazu ze startu zatrzymanego. Czy będzie wyczuwalne zapięcie tyłu. Ten "bang", o którym wspominałem nie jest głośny, bardziej wyczuwalny, pod siedzeniem również. Dam za to pomuka

 

Niestety nie mogę Ci pomóc, bo moje auto jest daleeeeeko stąd. :cry: Ale masz szczęście, bo z bratem pierwszej zimy sprawdzaliśmy. W sensie organoleptycznie badaliśmy zachowanie obu osi. Zatrzymałem się w kopnym śniegu i ruszyłem - dość dynamicznie, wszystkie koła jednocześnie zaczęły się kręcić (oczywiście on widział tylko jedną stronę auta, ale fakt, że koła po tej stronie kręciły się równocześnie na obu osiach), nie było czuć tego, o czym piszesz. Po prostu auto ruszyło.

 

W zeszłym roku testowałem to samo na "2". Było bardzo zimno i sól zmieszała się ze śniegiem, ciężko było ruszyć (dlatego "2"). Niestety nikogo nie było na zewnątrz, żeby potwierdzić co z tylną osią. Ale... po zachowaniu auta sądząc - skręt na skrzyżowaniu i "pójscie bokiem" - tył też ciężko pracowal. :razz: Gdyby zachowywał się jak ośka, to inne ośki ruszałyby w tym samym tempie.

 

To samo teraz, kilka razy jak w święta byłem w domu na bardzo zaśnieżonych uliczkach osiedlowych. Dojazd z normalną prędkością do skrętu, odpuszczenie gazu, delikatny skręt kierownicą, puknięcie w pedał gazu ("1" lub "2") i dozowanie gazem wedle uznania i miejsca na drodze - i już jedzie bokiem.

 

Powiem więcej. W Łodzi jest skrzyżowanie ul. Pabianicka z DK1, na lewoskręcie na mokrym (nie musi być śniegu) bez najmniejszych problemów da się tam tak ruszyć, żeby w połowie skrętu tył zaczął uciekać. Wg Twojego opisu byłoby to trudne, albo oznaczałoby walkę z z pojazdem - żeby go nie obróciło

 

Może brak u mnie inicjalego podziału, tego 10% na tył. Tylko czy to możliwe?

Nie znam się na tych inicjalnych momentach - nie wiem nawet co to znaczy - inicjalny, znaczy kiedy? Wiem tylko tyle, że sprzęgło w teorii może przenosić od 0 do 100% momentu obrotowego na jedną z osi - przy czym preferowana jest oś przednia i bardzo prawdopodobne - maksymalny moment na tyle jest mniejszy niż ten na przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przejedź miasto na jedynce nawet gdy jest ślisko. To po pierwsze, a po drugie: chyba gdzieś wkradł sie jakiś bakcyl i wszyscy powtarzają w koło, że Subaru AT zblokowuje centralny mech. na 1 lub o zgrozo na 2. Nigdzie w manualach lub informacjach firmowych tego nie znalazłem. Moje obserwacje też tego nie potwierdzają.

 

wiesz jak jest slisko to srednia pojazdow dookola mnie zazwyczaj wacha sie w granicach 30~40km/h wiec na 2ce daje rade, pozatym nie mam problemow z jazda po ulicach na D...

W manualach nie wiem co jest, w biuletynie subaru opisujacym 4EAT phase 2 jest takowa informacja, jesli chcesz wysle fragment ale z domu, bo w pracy nie mam tego... tylko sie przypomnij wieczorkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...