Skocz do zawartości

Instalacja klimy w Foresterze


seiszin

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam!

Co prawda lato minęło, ale chciałbym wywołać stary temat, który od jakiegoś czasu nie daje mi spokoju. Jestem posiadaczem forka MY 05 2.0X 125 KM. Wersja dość uboga właśnie brak w niej m.in. klimatyzacji. Robiłem już kilka podejść do montażu klimy, ale mądre głowy w serwisach twierdziły, że jeżeli auto nie posiada nagrzewnicy z wymiennikiem ciepła od klimy (a tak w niektórych autach bez klimy bywało) to montaż układu jest nieopłacalny. Sprawdziłem, że faktycznie mój forek nie posiada tego wymiennika i dałem sobie spokój. Jednak po przeczytaniu kilku postów z tego wątku okazuje się, że w przypadku forka sprawa nie jest aż taka przegrana. Stąd podstawowe pytanie - czy musiałbym wymieniać całą nagrzewnicę z układem wentylacji (cały blok w desce rozdzielczej) na taką przystosowaną do klimy czy po prostu do mojej nagrzewnicy mogę dołożyć wymiennik ciepła klimy i ewentualnie filtr przeciwpyłkowy???

 

Ponadto wiem, że w moim forku musiałbym zamontować m.in.:

 

1. Sprężarkę z podstawką i paskiem,

2. Chłodnicę klimy (wydaje mi się, że chłodnica jest już w komplecie z osuszaczem),

3. Dodatkowy wentylator (u mnie jest tylko jeden, ale pozostawiono miejsce na drugi),

4. Przewody chłodnicze łączące te wszystkie elementy,

5. Panel sterowania z wyłącznikiem A/C

 

Na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że byłyby to wszystkie brakujące elementy - może jestem w błędzie, dlatego proszę Kolegów którzy zmierzyli się z tym tematem, żeby ewentualnie podpowiedzieli co jeszcze musiałbym przewidzieć.

 

Jak rozebrałem panel sterowania okazało się, że przycisk A/C, który u mnie jest nieaktywny jest po prostu zablokowany mechanicznie i wydaje się, że cały układ elektroniczny, którym steruje jest kompletny - może trzeba po prostu odblokować przycisk?? Być może jestem w błędzie.

 

Nie wiem czy oprócz dostosowania panela sterującego nie musiałbym przewidzieć innych układów i elementów sterujących - na dzień dzisiejszy to jest dla mnie zagadka.

 

Jeżeli ktoś z forumowiczów opanował temat klimy w forku, będę wdzięczny za porady.

 

Najlepiej byłoby te wszystkie elementy przełożyć z innego, uszkodzonego auta stąd będę również wdzięczny za informacje kto dysponuje takim "dawcą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariachi3 - można dołożyć do Ciebie, ale

 

- jeżeli chodzi o przycisk klimy - to potrzebujesz dołożyć moduł - 72340FA112 /włącznik klimatyzacji/ - tanije CI wyjdzie znaleźć używany od auta z klimą

- jeżeli chodzi o układ nagrzewniczo chłodzący - w swoim obecnym - zamiast wymiennika masz włożony skrojony na wymiar plastik - który można wyjąć i włożyć wymiennik - ALE - to zależy z którego miesiąca i roku produkcji masz auto - bo w międzyczasie zaszła drobna zmiana.

dodatkowo musisz dołożyć czujnik temperatury przed wymiennikiem

- osuszacz jest osobno i znajduje się przy kielichu amortyzatora od strony pasażera - taka metalowa puszka.

Na Twoim miejscu poszukałbym rozbitego forka z klimą lub imprezy 97-00 /nagrzewnice i całe wnętrze jest takie samo/ - wyjdzie Ci na pewno taniej niz poszukiwac osobno czesci na przekladke wymiennika.

 

Tutaj masz album z częściami - zdjęcia są opisane /osuszacz, wentylator, wymiennik, wymiennik po zmianach/

 

http://www.fotosik.pl/u/siekla1/album/1297613

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak zakupię cały panel z innego auta z przyciskiem A/C to już żadnego modułu nie będę musiał dokładać? Tak jak piszesz siekla, będę rozglądał się za jakimś rozbitkiem. Temat mnie nurtuje i okazuje się, że jak się zacznie go rozgryzać to sprawa nie wygląda aż tak dramatycznie. Jak zacznę działać będę robił fotki żeby ułatwić na przyszłość takie działanie innym Kolegom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariachi3 - dokładanie tak jak piszesz - nie jest to skomplikowane - a co do panelu - możesz zakupić panel nawet z "anglika" - i przełożyć do siebie sam moduł, z przyciskiem, który występuje jako część zamienna - wtedy będziesz miał pokrętła regulacji temperatury i nawiewu tak jak miałeś /w RHD jest odwrotnie/ - a cena może być niższa niż modułu europejskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...