gpopiel Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam, w instrukcji obslugi Legacy(2.0 125KM) jest napisane ze powinno sie stosowac świece NGK: - BKR6E-11 w wersji bez katalizatora - BKR5E-11 w wersji z katalizatorem. oraz Champion W sklepie zaproponowano mi świece BKR6E-11, uzasadniając ze nie ma to znaczenia dla tego silnika. Czy tak jest naprawde? Jak jest różnica użytkowania tych różnych świec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Konfigurator NGK podpowiada tylko BKR6E-11 http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... U&m=Legacy różnica pomiędzy tymi świecami jest taka ze te z 6 są 'zimniejsze' ( http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=58258 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 BKR6E-11 Ja mam ten sam silnik tylko ze w imprezie i mam zamontowane BKR6E-11. Rożnicy na pewno nie zauważysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Znalazłem taki opis: BK-średnica gwintu 14mm rozwartość klucza sześciokątnego R-opornik przeciwzakłóceniowy 5,6-ciepłota E-długość gwintu 19mm -11 odstęp elektrod mm (niestandardowy Typ świecy jest też określany przez jej wartość cieplną. Im wyższa liczba określająca wartość cieplną świecy to wyższa jest jej odporność na zapłon żarowy a mniejsza odporność na zanieczyszczenia, no i odwrotnie im niższa wartość cieplna świecy to mniejsza jest jej odporność na zapłon żarowy a większa odporność na zanieczyszczenia. --------------------------------------------------------------------------------- Podsumowanie: wysoka wartość cieplna-lepiej odprowadza ciepło niska wartość cieplna-niestety dużo gorzej oprowadza ciepło Tak więc zależy jakie świece zastosujemy to muszą być dobierane wg. zaleceń producenta. W przypadku zastosowaniu świec o zbyt wysokiej wartości zaczynają się pokrywać osadem,gdyż nie osiągają one temperatury samooczyszczania z racji oddawania zbyt dużo ciepła na ścianki głowicy(tzw świece zbyt zimne). a w przypadku zastosowania świec o zbyt niskiej wartości cieplnej zaczynają powstawać samozapłony spowodowane tym iż świece osiągają temperatury dużo wyższe(jakieś 900"C) z racji zbyt małego oddawania ciepła na ścianki głowicy(tzw.świece zbyt gorące) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 gpopiel, to taka roznica ze nie zauwazysz. Jak by bylo turbo to moze... Wsadz BKR6E-11 i bedzie dobrze. 5 to zwykle spotyka sie w slabych silnikach, wiekszosc ma 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Wstawiłem. Pewnie muszę dłużej pojeździć, aby się przekonać co i jak.Ale na razie mogę stwierdzić. -Samochód lepiej zapala (szybciej łapie) -równiej pracuje na biegu jałowym -pracuje ciszej i równiej szczególnie na wyższych obrotach -wydaje mi się ze lepiej się wkręca na obroty i jest elastyczniejszy Pewnie przyczyna większości cech jest to że to są nowe świece,a stare już się trochę zużyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Pewnie przyczyna większości cech jest to że to są nowe świece,a stare już się trochę zużyły. Tylko i wylacznie + producent ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się