Skocz do zawartości

Przekładka świateł soczewkowych do bug eye WRX / wolny ssak


dzibi

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek zostaje założony na prośbę kilku amatorów samozwańczej walki z niewystarczającą jakością seryjnego oświetlenia z reflektorów głównych w imprezie WRX i wolnym ssaku, MY 2000 - 2002. Czyli w aucie zwanym tez żaba, żuk, bug-eye, ropucha, down, albo po prostu "ten brzydki z owalnymi światłami". Konkretnie chodzi o Escalade22 i m.adam, którzy mnie o to prosili. Dążąc do sedna sprawy, chodzi o pomoc w zamianie reflektorów, lub jak kto woli z norweskiego "apgrejd" na swiatła soczewkowe z STi.

 

Informacje tu zawarte mogą się też przydać ludziom zmieniającym światełka na np. MORETTE (o ile uda im się je kupić), montującym dodatkowe reflektory dalekosiężne, a może nawet manipulującym ze światłami przy innych modelach imprezy, innych subaru, innych autach, innych środkach transportu, budujących statki kosmiczne i łodzie podwodne, piekących ciasta itp. Nie uzurpuje sobie żadnych praw autorskich, ale "dziękuję" i "proszę" byłyby mile widziane, jeżeli ktoś chciałby na tym zrobić grubą kasę, albo wykorzystać w jakiś inny sposób. Wszystkie schematy pochodzą z instrukcji serwisowych wypuszczonych na potrzeby stacji obsługi subaru i mam nadzieje, ze udostępnianie takich skąpych fragmentów tychże publikacji nie jest karalne ;-) Zapewne są setki sposobów na zrobienie tego lepiej, ja piszę tylko mniej więcej, co ja zrobiłem, bo wiem co, jak i dlaczego działa.

 

Hogi o ewentualnych "ortografach" daj znać na PW ;-) Za ewentualne niedociągnięcia w postaci braku polskich znaków przepraszam, ale płodziłem to stopniowo i to przez kilka dni na różnych komputerach i różnych klawiaturach.

 

OK... Czyli zaczynamy od wyciągnięcia grilla. Jedyne co powinniśmy musieć zrobić, to odczepić kilka uchwytów mocujących w górnej części grilla, które widać po otwarciu maski. Wyciągamy grilla, potem wyciągamy zaślepki pomiędzy grillem a światłami. Jeżeli macie seryjne, to są montowane na cztery spinki. Dwie u góry i dwie na dole. Jest tam trochę niewygodne dojście (szczególnie do dolnych) i jeżeli nigdy wcześniej nie były ruszane, to może Wam trochę czasu na to zejść. Ja walczyłem za każdym razem dosyć długo - wkładanie z powrotem szło jeszcze gorzej. WHOOOOSSSAAAA!!!

 

Reflektor jest mocowany dwoma śrubami do ramy od strony chłodnicy, jedna od góry w rogu maski i do tego jest jeszcze bolec trzymający "na wcisk", z którego trzeba reflektor wyciągnać siła. Te zaczepy są poniżej tej pojedynczej śruby w rogu maski. Przed ostatecznym wyciągnięciem dobrze jest chyba wszystko wypiąć (wtyczki) z reflektora. Generalnie te reflektory wcale tak super łatwo nie wychodzą, ale gdyby komuś zabrakło wyczucia, to z reflektorem podłączonym ciągle do wiązki można coś popsuć, jak się szarpnie za mocno. Jak już wyciągniecie, to porównajcie sobie, które wtyczki są takie same (migacze i pozycyjne z tego co pamiętam), a które inne niż w WRX (reg. wysokości, mijania, drogowe) - tak, żebyśmy wiedzieli, o czym dalej mówimy.

 

Ja bym się na miejscu posiadaczy US SPeców od razu wziął za te wkurzające pomarańczowe obrysówki (clearance light) obok głównych reflektorów. Jeżeli któryś z Was ma US SPec'a, to po pierwsze to jest nie do końca zgodne z polskim prawem, a po drugie średnio wygląda (ale to moje prywatne zdanie).

Te światełka obrysowe wyciąga się bardzo łatwo - wystarczy je przycisnąć nieco do błotnika i przesunąć w górę.

 

 

 

Dalej potrzeba troszkę inwencji, cierpliwości i czasu. Ja zrobiłem wszystko metodą konektory rurkowe + zaciskarka za 9pln + taśma izolacyjna. To dlatego, że:

 

1) potem w razie potrzeby przewody się rozłącza i łączy zdejmując tylko taśmę i potem zabezpieczając w ten sam sposób,

2) jest to szybka metoda - nieporównywalnie szybsza, niż lutowanie,

3) niektóre kabelki z wiązki wychodzą dosyć krótkie, inne są umiejscowione dosyć nieciekawie i to by strasznie wydłużyło proces lutowania - do tego stopnia, że nie wyobrażam sobie tego...

 

Jak na razie się sprawdza, wszystko działa cacy. Kilka ulew i wizyt w myjni już to przetrzymało, wiec chyba jest OK. Zobaczymy zima. Jeżeli ktoś ma jakiś inny dobry patent na "drutowanie",to chętnie go poznam. Ja użyłem konektorów w połowie izolowanych, bo się lepiej (pewniej) i łatwiej zaciskają, niż nieizolowane.

 

Dalej przydają się już schematy. Zasadniczo zrobiłem kilka rzeczy praktycznie jednocześnie:

 

- rozdzielenie przewodów z jednej żarówki WRXowej na oddzielne żarówki mijania i drogowe do reflektora STi,

 

- rozdzielenie przewodów zasilających migacz w głównym reflektorze i podpięcie pod nie dodatkowo starych pomarańczowych obrysówek montowanych w błotniku (clearance light) - teraz te światełka działają jak migacze,

 

- pociągnięcie instalacji regulacji wysokości świecenia z wnętrza samochodu do obu reflektorów,

 

- podpięcie regulacji wysokości pod stare zasilanie z tych pomarańczowych obrysówek, które jest w sumie niepotrzebne później już do niczego innego, jeżeli się te lampki odłącza od instalacji świateł obrysowych i podłącza pod migacze,

 

 

 

****** rzeczy, których absolutnie nie trzeba robić, ale ja zrobiłem w innym celu ******

 

- przedluzenie wszyskich kabelków podlaczonych do reflektorów o jakies 50cm tak, zeby mozna bylo reflektor wyjac i polozyc na ziemi bez Wypinania,

 

- wypuszczenie przewodów od swiatel mijania i drogowych z obu reflektorów w rejon pojemniczka plynu spryskiwaczy; w bliskiej przyszlosci jest plan montazu malej hermetycznej skrzyneczki z przekaznikami i bezpiecznikami celem umozliwienia przerobienia instalacji swiatel mijania (równolegle zasilanie, gdy wlaczone sa swiatla dlugie) - tak, zeby mijania nie gasly po zapaleniu dlugich - z mysla o ksenonkach DYI zeby sie nie wystudzaly przy dluzszej jezdzie na drogowych, oraz celem instalacji "elektrowni" 4x55W ze swiatlami dalekosieznymi.

 

Fotki spod maski przedstawiajace, jak to z grubsza wyglada mozna znalezc z w watku o sprzedazy auta.

 

 

 

Krótkie wyjasnienie oznaczen kolorów przewodów stosowanych w manualu do imprezy:

 

L - niebieski

B - czarny

Y - zólty

G - zielony

R - czerwony

W - bialy

Br - brazowy

Lg - jasno zielony

Gr - szary

P - rózowy

Or - pomaranczowy

Lb - jasno niebieski

V - fioletowy

 

Sa tez polaczenia (kabelki dwukolorowe), na przyklad WR oznacza "white-red" czyli biala izolacje z czerwonym znaczeniem, LY to kabelek niebieski z zóltym znaczeniem itp. itd.

 

Mysle, ze jezeli ktokolwek mysli o samodzielnym wykonaniu tego zadania, to musi miec jako taka zdolnosc czytania schematów, musi umiec sciagnac calkowicie izolacje z konca kabla, przesunac kawalek izolacji po koncówce kabla, umiec zacisnac konektor na kablu i go zaizolowac. Jezeli ktos tego nie umie, nie chce mu sie, albo wie, ze to spartoli, to lepiej niech sie za to nie bierze i zleci elektrykowi ta robote. Jezeli ktos sie waha, ale mysli, ze podola, lubi grzebac przy aucie, ma troche wolne czasu i drugie auto, kórym moze jezdzic w razie czego i wkurzaja go juz swiecace nieco lepiej, niz dopalajaca sie swieczka seryjne swiatla z WRXa (mój przypadek), to polecam sie za to zabrac jak najszybciej, najlepiej w zadaszonym miejscu. Dla takich ludzi poniej zamieszczam podpisane schematy z instrukcji serwisowych do WRXa i do STI. Same instrukcje to spore pod wzgledem rozmiaru pliki pdf i niezbyt mam pomysl, jak je braci forumowej przekazac inaczej niz nagrac na plytke i wyslac. Wiekszosc ma wiecej, niz 10mB i nawet mailem nie da rady tego przeslac. Poza tym do tej roboty najpilniejsze i chyba jedyne wymagane schematy zawarlem tutaj ponizej, wiec tak naprawde zaszczedzam tez troche szperania po tych manualach. Jezeli komus czegos brakuje, to piszcie na PW, ale please - nie piszcie o kazda pierdólke, do której da rade dojsc samemu myslac chwilke, tylko z konkretnymi pytaniami.

 

 

Zdjęcia:

 

Instalacja obrysówek w WRX:

 

clearanclightwrx.jpg

 

Regulacja wysokości w STi:

 

regwyssti.jpg

 

Migacze w WRX:

 

migaczewrx.jpg

 

Ogólny schemat przedniej wiązki w WRX:

 

wizkaprzedniawrx.jpg

 

Instalacja świateł w WRX:

 

wiatagwrx.jpg

 

Instalacja świateł w STI:

 

wiatagsti.jpg

 

 

Kilka uwag uprzedzajacych Wasze pytania:

 

- Rozdzielenie przewodu mozna zrobic sciagajac okolo 5cm izolacji z konca przewodu, potem przerywajac izolacje mniej wiecej 15cm wyzej na przewodzie i sciagajac ja okolo 3-4cm w dól, tak zeby miec odsloniete okolo 1,5cm na koncu przewodu i mniej wiecej 3cm powyzej; tam, gdzie mamy te "gole" 3cm zaginamy w polowie "golego" i zaciskamy konektor przystosowy do przewodu o wiekszej srednicy a na koncu przewodu zaciskamy drugi mniejszy. Takie manewry robimy na migaczach gdzie pobór mocy jest nieduzy, oraz na uziemieniu swiatel mijania i drogowych, które pracuja zawsze na przemian, wiec prad nigdy nie przekracza znamionowej wartosci i mozna wykorzystac przewód o przekroju porównywalnym z oryginalnym, czyli powiedzmy 1,5mm2 wielozylowy zawsze wystarczy. 1mm2 tez raczej bedzie OK - to w koncu tylko 55W, czyli 4,6A. Ja uzywalem 1,5mm2.

 

- nie ingerowalem w ogóle w przekazniki, sygnalizatory wlaczonych swiatel i tego typu rzeczy - wszystko gra i buczy - tylko koncowe oporniki w postaci swiatel sa zmienione,

 

- przewody instalacji do regulacji wysokosci pociagnalem w trzech kabelkach dwuzylowych 2x1mm2 (potrzebne jest 6 zyl) i zrobilem sam wiazke w ksztalcie litery Y. Potrzebne sa "+", uziemnienie i 4 przewody "regulujace". Na jednym koncu wszystkie kabelki sa podpiete (u mnie dopiero beda, bo dopiero niedawno dostalem oryginalny regulator z kabiny z STI) do regulatora w kabinie. Dwa pozostale, zodnie ze schematem ida do reflektorów, przy czym... "+" i uziemnienie sa wpiete w kabaelki, które zostaly wolne z przelaczenia "clearance light" na migacze. Czyli regulacja wysokosci zrobiona w ten sposób dziala poprawnie tylko w sytuacjach, gdy w WRXie US SPecu palilyby sie te pomaranczowe obrysówki. No a ze swiatel nie da sie zapalic w pelni bez zalaczania tych obrysówek - mówie o oryginalnym systemie WRXa US SPeca - to regulacja powinna dzialac zawsze wtedy, gdy mamy wlaczone swiatla mijania, czyli porzadany efekt jest siagniety. Pomijam tryb pracy swiatel do jazdy dziennej, kiedy na swiatla idzie tylko 9V - tak jest w US SPecach po spuszczeniu hamulca recznego i bez wlaczenia swiatel - bo wtedy i tak raczej nikogo nie oslepimy. Wiazke wlasnej roboty idaca z lewej na prawa pod dolotem i nad chlonica ubralem w peszel, tak samo jak wiazke idaca do reglatora, a konkretnie jej czesc idaca od rejonu lewej lampy do grodzi. Te 6 kabelków (u mnie 3x2) przez gródz przechodzi w miejscu tuz pod serwem i pompa hamulcowa - lawiej dojsc z kabiny i pózniej siegnac pod maska - szukac pod pedalami. U mnie bylo zakryte filcem i uszczelnione gumowa zaslepka, ale dodatkowe 6 przewodów przechodzi bez problemu. Dalej do regulatora pociagnalem pod plastikiem przy prawej nodze kierowcy. Sam regulator siedzi na konsoli srodkowej, za dzwignia zmiany biegów. Mialem tam oryginalnie w US Specu zaslepke i wykorzystalem to miejsce. Jezeli ktos ma wolne miejsce po lewej od kierownicy, to jest to chyba lepsze miejsce.

 

- regulator wysokosci swiecenia z WRXa EU Speca nie dziala... Albo ja nie umiem dojsc, jak go podlaczyc. Ten z STi ma 6 przewodów (4 regulujace), a ten z WRXa ma 7 ("+", uziemnienie i 5 regulujacych). Mozecie powalczyc, jezeli Wam sie chce z tym z WRXa, ale mi sie wdaje, ze to nie zagra, bo w WRX sa chyba inne silniczki niz w STi i caly uklad, wlacznie z regulatorem dziala inaczej, niz w STi. Jezeli walke zakonczycie sukcesem, lub porazka po wypróbowaniu wszystkich 120 kombinacji, to dajcie znac. Ja popróbowalem troche, poddalem sie i kupilem w SIP oryginalny regulator z STI. Jezeli ktos potrzebuje schemat ukladu reglacji z WRXa, to piszcie - moze gdzies mam...

 

- jezeli ktos nie dostanie wtyczek do reflektora STi, to da sie to obejsc. Wtyczki do migacza i postojówki sa takie same, jak w WRX. Wtyczke do drogowych wpina sie bezposrednio od zarówki HB3 i mozna dostac taka uniwersalna wtyczke, chociazby na allegro (3pln czy jakos tak). Kabelki do wtyczki swiatel mijania i regulacji wysokosci sa fabryczne subaru i tylko z nimi moze byc problem, ale... ...wszystkie przewody z tego co pamietam wychodza z reflektora soczewkowego w postaci kabelków i dopiero pózniej wchodza we wtyczke która jest zamontowana na reflektorze, wiec sa generalnie dostepne. Takze jezeli ktos mysli o przedluzeniu kabelków o te 0,5 metra tak, jak ja o zrobilem, to moze równie dobrze podlaczyc te dwie rzeczy na stale, tzn. konektorami, które przeciez w ostatecznosci tez mozna rozlaczyc.

 

- reflektory z STi nie pasuja idealnie do zderzaka WRXa. Ksztalt jest bardzo podobny, punkty mocowania te same, ale widac, ze te zderzaki sa inne, chociazby po tym, jaka jest obudowa grilla w STI, a jaka w WRX. Ja sie tym nie przejmuje, bo szczelina pod refektorem (na dole robi sie chyba najwieksza) ma moze 5-6mm i z odleglosci wiekszej niz 1,5-2 metry tego praktycznie nie widac. Do maski i do blotnika przylega idealnie i dla mnie jest OK. Byl tylko jeden problem z wkladaniem tego reflektora (i z wyciaganiem). Mowa o reflektorach z STi. Kawaleczek obudowy reflektora STI, którego nie ma w reflektorze z WRXa, sterczy bardzo niewdziecznie w okolicach dolnej czesci reflekora i baaaardzo utrudnia wcisniecie reflektora na miejsce. Trzeba troche pokobinowac, poobracac lampe , pochylic ja w jedna i w druga strone i w koncu wejdzie - nawe bez uzycia sily. Ale sama z siebie "na wprost" nie wchodzi.

 

- uszczelki pokrywek zarówek swiatel mijania w reflektorach soczewkowych warto przesmarowac wazelina, bo nie umiem sobie wyobrazic wymiany zarówki w nocy w deszczu, jezeli to mialoby sie obracac tak ciezko, jak u mnie sie obracalo po kupnie reflektorów. Ta guma sie baaardzo latwo zapieka i baaardzo trudno sie te pokrywki odkreca jezeli uszczelka nie jest przesmarowana. Nawet z wyciagnietym reflektorem,gdy go trzymamy w reku - walczylem chyba ze 20 minut. Przy reflektorach normalnie zamontowanych na aucie i przy tym, jak utrudniony jest do nich dostep (akumulator, dolot) - nie ma szans tego zrobic.

 

 

 

Uffff....

 

 

Wszystkie uwagi mile widziane, postaram sie odpowiadac na pytania w zaleznosci od dostepu do sieci i wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota Panie, oj dobra

 

A dziękować, dziękować. Tutaj taki guziczek jest do dziękowania :wink:

 

Jak zrobię u siebie do końca regulację wysokości, to zdam relację. Ponoć w znanej firmie ogarniającej subaru się nie podjęli montażu tego układu u jednego z forumowiczów :shock: Takie mnie słuchy doszły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę wprost proporcjonalnie odwrotnie ilościowo do twego postu:

 

W moim WRXsie EU było tak:

- Świtała STi pasują idealnie, nie wiem o co chodzi z tym pasowaniem zderzaka.

- Wtyczki od WRXsa do STi, od migaczy i postojowych pasują, nic nie przerabiałem.

- Rozdzielenie H4 na H1 i HB3 to pikuś fizycznie, niema o czym pisać.

- Zakładanie i wkładanie przednich lamp w WRXsie łatwiejsze niż klocki lego.

 

Problemy które nie rozwiązałem i jak czytam Ty też nie:

- Świecenie równoczesne światłe mijania i długich -tak jest oryginalnie w STI, w WRXsie jak dasz długie to krótkie gasną.

- Regulacja wysokości świecenia reflektorów, też poległem. STI ma wtyk 6 pinowy WRX 3 pinowy. Ktoś doradził przełożyć całe silniki, ale nie próbowałem. Na razie jeżdżę bez regulacji i w niczym to nie przeszkadza. Patrząc na schemat chyba rzeczywiście założenie przełącznika od STi będzie najlepszą opcją bo WRXsie regulacja działa na innej zasadzie niż w STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecenie równoczesne światłe mijania i długich

 

To zrobię na przekaźnikach za 4pln w hermetycznym pudełeczku za 5pln, ale nie miałem póki co na to czasu. Jak to ująłeś - fizycznie to pikuś. Brakuje mi natomiast jeszcze trochę doświadczenia w "druciarstwie" i nie wiem, czy to dobrze zabezpieczyłem i czy to wszystko wytrzyma zimę i porządne ulewy... Czas pokaże.

 

Regulacja wysokości świecenia reflektorów

 

No niestety tutaj w grę wchodzi tylko i wyłącznie oryginalny regulator z STi z tego co wiem.

 

W moim WRXsie EU... ...Świtała STi pasują idealnie

 

No to możliwe, że US Spec i EU Spec mają inne zderzaki i minimalnie inne lampy w serii... Co mi się wydaje mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe. Fakt faktem STi ma inny zderzak i inaczej "rozwiązany" grill. U mnie są kilkumilimetrowe (5mm? 6mm?) szparki pod każdym z reflektorów i widać, że kształt świateł jest minimalnie inny, niż seryjnych z WRX. Wystarczy odejść na 2-3 metry i nic nie widać, ale jednak szparki są - ostatnio się tam nawet osa wcisnęła :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jeżdżę bez regulacji i w niczym to nie przeszkadza. Patrząc na schemat chyba rzeczywiście założenie przełącznika od STi będzie najlepszą opcją bo WRXsie regulacja działa na innej zasadzie niż w STI.

 

No niestety tutaj w grę wchodzi tylko i wyłącznie oryginalny regulator z STi z tego co wiem.

 

Potwierdzam- mam regulację lamp z STi w bugeye'u i działa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można prosić o dokładniejszy opis co zrobić aby soczewki nie gasły przy przełaczaniu na długie światła?

Co do regulacji wysokości świateł to mam przełacznik z 6 przewodami, czyli OK i mozna będzie zawalcyć z podpięciem sterowania wysokością świateł?

 

Natomiast co do tej "szparki" pod światłami z STI, to jakoś tego nie widzę. Spotkałem się dziasiaj z kolegą "Javo" i przyglądałem się jego prawdziwemu STI. Na moje oko szpary pod światłami były takie same. Ale może się myle bo 5 mm to nie duzo. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przełacznik z 6 przewodami, czyli OK i mozna będzie zawalcyć z podpięciem sterowania wysokością świateł?

 

Tak, powinno grać - sprawdź jeszcze dla pewności kolory kabelków wychodzących z regulatora - czy zgadzają się ze schematem powyżej. Masz taki z logo nissan? Bo to chyba nissan właśnie robi. Ja mam taki regulator bez kabelków - są tylko styki do płaskich konektorów 2,8mm, więc będę musiał znaleźć, który jest który najpierw. Nie wiem, pwnie można to jakoś lepiej zrobić - ja wykombinowałem tak, jak to opisałem powyżej, czyli 3 przewody 2x0.75mm2 (chyba - już nie pamiętam) - razem 6 żył, wszystko w peszlu zdaje się fi=11mm. Rozdzielenie na prawy i lewy reflektor jest - tak jak na schemacie - równolegle w okolicy pomiędzy lewym reflektorem a chłodnicą, też wszystko w peszlu, pociągniętym pod dolotem. Oryginalna wiązka idzie dołem - po chłodnicą z oczywistych względów - ale tak ambitny to nie jestem i zrobiłem jak mi wygodniej. Zerknij na fotki w wątku o sprzedaży auta.

 

Co do zrobienia tak, żeby światła mijania nie gasły, to na początku wydawało mi się, że trzeba kombinować z przekaźnikami, ale jak zerknąłem do instrukcji od STi, to widzę, że tam po prostu światła mijania są uziemione na stałe, a w WRXie US SPec jest jeszcze ten dodatkowy przekaźnik do świateł do jazdy dziennej. On jednocześnie rozłącza żarnik świateł mijania przy zapaleniu długich, bo oryginalnie w WRX przecież oba (mijania i długie) są w jednej bańce i by się zjarała natychmiast, gdyby miały się razem palić. Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale wydaje mi się, że wystarczy uziemić światła mijania na stałe. Po stronie "+" instalacja wygląda chyba tak samo - przynajmniej tak wynika ze schematów rozprowadzenia napięcia w WRX i w STi - wyglądają tak samo - takie same oznaczenia przekaźników i bezpieczników... Najlepiej zweryfikować, czyli podpiąć uziemienie świateł mijania do któregoś z GB - albo po lewej koło akumulatora, albo po prawej do błotnika i się po prostu przekonać czy działa. Jeżeli to się tak zrobi, to się obejdzie w ten sposób układ świateł do jazdy dziennej no i tego jednego elementu może być niektórym szkoda... Ale dla mnie "plusy dodatnie" w tym momencie przeważą nad "plusami ujemnymi", bo i tak z tego nie korzystam - od razu zapalam światła mijania odruchowo po zapaleniu silnika. No a jakby do tych długich w trasie doszły jeszcze mijania, to by było naprawdę zacnie.

 

[ Dodano: Nie Sie 23, 2009 1:21 pm ]

co do tej "szparki" pod światłami z STI, to jakoś tego nie widzę

 

Ale może się myle bo 5 mm to nie duzo

 

W sumie to u mnie to jest prawie niezauważalne - chyba mniej niż 5mm, przesadziłem trochę :lol:

 

Tak to u mnie wygląda:

 

http://img406.imageshack.us/img406/8067/p7150238.jpg

 

[ Dodano: Nie Sie 23, 2009 1:25 pm ]

BTW czy ktoś wie, jakie dokładnie żarówki mamy za "postojówki" (wiem że są jakieś z prostym cyckiem i po skosie, czy z boku, czy jakoś tak i trzeba wiedzieć - sam typ nie wystarczy) i ma pomysł, co zrobić, żeby tak obleśnie żółto - pomarańczowo nie świeciły, jak na tym zdjęciu tu powyżej?

 

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 12:11 pm ]

No i jak? Ogarnął może ktoś temat jednoczesnego świecenia świateł mijania i drogowych? Nie miałem okazji zweryfikować, czy moje podejrzenia są słuszne i czy jedyne co trzeba zrobić to uziemienie świateł mijania na stałe, ale to niedługo sprawdzę. Rozwiązany natomiast jest problem regulacji wysokości. Wszystko hula jak trza i to bez wizyty w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam, odkopuję temat. Miesiąc temu zakupiłem WRXa MY00. Założone ma światła soczewkowe, dokładnie takie - http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/GQ0AAOSwHsRYEgzB/s-l225.jpg . Domyślam się, że są to światła z STi. W lampach są silniczki Ichikoh al-160, mniej więcej takie: https://b-a.d-cd.net/b7de8d8s-960.jpg . I teraz tak - w aucie nie było elektrycznej regulacji wysokości świateł. Do kabiny mam doprowadzone kabelki od silniczków. Dokupiłem przełącznik wraz z kostką. Problem jest w tym, iż kolorki kabelków są inne od silniczka i inne od przełącznika. Czy ktoś może coś poradzić? Ogarniać temat metodą prób i błędów czy dać spokój bo to nie zagra? 

Pozdrawiam!

post-27915-0-38872200-1478643020_thumb.jpg

post-27915-0-85114500-1478643168_thumb.jpg

post-27915-0-36172100-1478643170_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...