dzibi Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czy ktoś się orientuje, czy można założyć (i czy to będzie dobrze działało) dwa takie same (identyczne) zaciski, jeden na prawą tylną zwrotnicę, drugi na lewą tylną. Pytanie, jak w temacie, o zaciski dwutłoczkowe z new age'a WRX. Chodzi o to, że mam dwa takie same, które wyglądają raczej na dwa lewe i generalnie po obejrzeniu ich wydaje mi się, że jedyną różnicą pomiędzy prawym a lewym jest umiejscowienie otworów do odpowietrzania. Czyli gdyby się to dało zamontować (a raczej fizycznie się da), to na lewym by było ok, a na prawym odwrotnie. Czy jest to duży problem? Wydaje mi się, że ten zacisk, który byłby założony odwrotnie "pracowałby" odwrotnie - inny rozkład sił itp. itd. i to chyba z jednej strony nie jest porządane, ale z drugiej strony w sumie nie wiem, dlaczego. Przecież to kawał porządnie odlanego żelastwa i generalnie zacisk sam w sobie jest symetryczny względem promienia koła, to znaczy nie widać jakichkolwiek kształtów, czy elementów, które by z góry nakazywały, w którym kierunku ma hamować. Jedyna różnica to te otwory do odpowietrzania. Czy ktoś przerabiał może temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 ja na początku pomyslalem że zamontowałem odwrotnie zaciski :razz: Nie pamiętam juz, ale czy nie jest tak że nie uda sie odwrotnie zamontować ponieważ przewód hamulcowy na to nie pozwoli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (...) wydaje mi się, że jedyną różnicą pomiędzy prawym a lewym jest umiejscowienie otworów do odpowietrzania (...) i tutaj jest sedno sprawy jezeli otwor do odpowietrzniania bedzie z dolu, to nie uda sie odpowietrznic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (...) wydaje mi się, że jedyną różnicą pomiędzy prawym a lewym jest umiejscowienie otworów do odpowietrzania (...) i tutaj jest sedno sprawy jezeli otwor do odpowietrzniania bedzie z dolu, to nie uda sie odpowietrznic... uda, trzeba postawić auto na dachu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 możesz odpowietrzyć zdjęty zacisk hamulcowy (zamiast klocków i tarczy włóż np. młotek, żeby nie wyskoczył Ci tłoczek) i odpowietrz trzymając odpowietrznikiem do góry. po odpowietrzeniu zamontuj normalnie, czyli w tym przypadku odpowietrznikiem w dół....i bedzie gicio pomuczek :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Nie pamiętam juz, ale czy nie jest tak że nie uda sie odwrotnie zamontować ponieważ przewód hamulcowy na to nie pozwoli? kashmere przewód jest wkręcany w płaszczyźnie symetrii, czyli tu nie powinno być problemu... tak mi się wydaje... To znaczy będzie tak samo sterczał z zacisku bez względu na to, czy się założy prawy, czy lewy zacisk eddie_gt4, No tak sobie właśnie pomyślałem z tym odpowietrzaniem to nie zadziała. No ale że Polak kombinować lubi, to poszedłem od razu tokiem myślenia emotorsporta, tzn. czy nie da się odpowietrzyć zacisków przed montażem do zwrotnicy. No bo później przy wymianie płynu powinno być już OK, prawda? To znaczy raczej nie trzeba będzie kombinować i zdejmować zacisków za każdym razem, racja? eddie_gt4, emotorsport, poszły pomuczki Mnie bardziej chodziło o to, czy taki montaż będzie bezpieczny przy na przykład awaryjnym hamowaniu z V>150km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 (...) poszedłem od razu tokiem myślenia emotorsporta, tzn. czy nie da się odpowietrzyć zacisków przed montażem do zwrotnicy. No bo później przy wymianie płynu powinno być już OK, prawda? To znaczy raczej nie trzeba będzie kombinować i zdejmować zacisków za każdym razem, racja? (...) obawiam sie, ze jednak nie... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się