Skocz do zawartości

Zaciski tylne do SI WRX new age


dzibi

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje, czy można założyć (i czy to będzie dobrze działało) dwa takie same (identyczne) zaciski, jeden na prawą tylną zwrotnicę, drugi na lewą tylną. Pytanie, jak w temacie, o zaciski dwutłoczkowe z new age'a WRX. Chodzi o to, że mam dwa takie same, które wyglądają raczej na dwa lewe i generalnie po obejrzeniu ich wydaje mi się, że jedyną różnicą pomiędzy prawym a lewym jest umiejscowienie otworów do odpowietrzania. Czyli gdyby się to dało zamontować (a raczej fizycznie się da), to na lewym by było ok, a na prawym odwrotnie. Czy jest to duży problem? Wydaje mi się, że ten zacisk, który byłby założony odwrotnie "pracowałby" odwrotnie - inny rozkład sił itp. itd. i to chyba z jednej strony nie jest porządane, ale z drugiej strony w sumie nie wiem, dlaczego. Przecież to kawał porządnie odlanego żelastwa i generalnie zacisk sam w sobie jest symetryczny względem promienia koła, to znaczy nie widać jakichkolwiek kształtów, czy elementów, które by z góry nakazywały, w którym kierunku ma hamować. Jedyna różnica to te otwory do odpowietrzania. Czy ktoś przerabiał może temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) wydaje mi się, że jedyną różnicą pomiędzy prawym a lewym jest umiejscowienie otworów do odpowietrzania (...)

i tutaj jest sedno sprawy :idea:

 

jezeli otwor do odpowietrzniania bedzie z dolu, to nie uda sie odpowietrznic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz odpowietrzyć zdjęty zacisk hamulcowy (zamiast klocków i tarczy włóż np. młotek, żeby nie wyskoczył Ci tłoczek) i odpowietrz trzymając odpowietrznikiem do góry. po odpowietrzeniu zamontuj normalnie, czyli w tym przypadku odpowietrznikiem w dół....i bedzie gicio :lol: pomuczek :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam juz, ale czy nie jest tak że nie uda sie odwrotnie zamontować ponieważ przewód hamulcowy na to nie pozwoli?

 

kashmere przewód jest wkręcany w płaszczyźnie symetrii, czyli tu nie powinno być problemu... tak mi się wydaje... To znaczy będzie tak samo sterczał z zacisku bez względu na to, czy się założy prawy, czy lewy zacisk

 

 

eddie_gt4,

 

No tak sobie właśnie pomyślałem z tym odpowietrzaniem to nie zadziała. No ale że Polak kombinować lubi, to poszedłem od razu tokiem myślenia emotorsporta, tzn. czy nie da się odpowietrzyć zacisków przed montażem do zwrotnicy. No bo później przy wymianie płynu powinno być już OK, prawda? To znaczy raczej nie trzeba będzie kombinować i zdejmować zacisków za każdym razem, racja?

 

eddie_gt4, emotorsport, poszły pomuczki

 

Mnie bardziej chodziło o to, czy taki montaż będzie bezpieczny przy na przykład awaryjnym hamowaniu z V>150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) poszedłem od razu tokiem myślenia emotorsporta, tzn. czy nie da się odpowietrzyć zacisków przed montażem do zwrotnicy. No bo później przy wymianie płynu powinno być już OK, prawda? To znaczy raczej nie trzeba będzie kombinować i zdejmować zacisków za każdym razem, racja? (...)

obawiam sie, ze jednak nie... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...