Skocz do zawartości

HILL HOLDER-REGULACJA.


bob409

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy. :grin:

 

Forester-ka kupiłem około miesiąc temu (98rok-2.0GL)i już wiem że nie zamienię na żaden inny.

Mój problem polega na tym iż wyregulowałem sprzęgło-ciężko załączały się biegi i zgrzytały po dłuższej jedzie.

Teraz pomogło ale za to hill holder za długo trzyma i nie mam pojęcia gdzie i jak go się reguluje.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów regulował ten przydatny gadżet??? :smile:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , a ja się pytałem mechanika czy da radę wyregulować sprzęgło to mi powiedział że nie bo jest hydrauliczne !!!!??? O co biega bo mi też zaczyna fisiować jak dłużej pokręcę ??

jest hydrauliczne, ale pompka z pedałem sprzęgła jest sprzęgnięta linką - którą właśnie mozna wyregulować. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

,,jest hydrauliczne, ale pompka z pedałem sprzęgła jest sprzęgnięta linką - którą właśnie mozna wyregulować"

 

Otóż nie-sam tak myślałem i to był błąd-linka służy właśnie do regulacji Hill Holdera(hill holder jest niżej-po lewej stronie serwa-obok pompy sprzęgłowej)

 

Sprzęgło natomiast reguluje się gwintowanym prętem który wchodzi w pompę sprzęgła-od strony pedału sprzęgła.Wkręcając pręt w stronę pompy-kasujemy luz na sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ja wyregulowałem luz na pedale też tą linką z gwintem !! I wydaje mi się że to wszystko jest ze sobą powiązane !!

 

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 10:10 pm ]

Zwracam honor bob409 masz rację sprzęgło reguluje się prętem a nie linką , tylko trzeba wspomnieć że do tego pręta trzeba się dobierać od strony kabiny a nie silnika bo ja tak szukałem !! No ale jest git !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

U mnie było tak:

Linka hill holdera luźno dyndała sobie w uchwycie, więć ją dokręciłem czyli napiołem, wtedy to hill holder praktycznie się zablokował, postanowiłem odkręcić ją zupełnie, tak jak w którymś temacie o dezaktywacji hill holdera, co spowodowało że po tym zabiegu musiałem trzymać hamulec kiedy stałem pod górke, czyli jak w innych autach ;-), ale przynajmniej koła mi się nie blokowały na skrzyżowaniach.

Zauważyłem jednak że od tego momentu zapaliła mi się kontrolka Check Engine i po wciśnięciu sprzęgłą słychać dziwne terkotanie, dokładnie pod samochodem w okolicach przednich siedzen, co to moze być i czy kontrolka ChE zapaliła się od tego że odkęciłem ową linkę i zdezaktywowałem HH ?

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...