AdaSch Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Cześć, Czy jest jakiś łatwy sposób aby sprawdzić nieszczelność w układze dolotowym? Ma to związek z moim fatalnym AFR. Byłem na dłuższych testach i jest jakiś problem. Naszcześćie wykres jest bzdurny, ponieważ sonda się zawiesza przt bardzo niskim afr. Oznacza to, że komp daje mnóstwo poliwa a nie ma odpowiedniej ilości powietrza. Na hamowni badałem boost i wygląda ok ale afr spada w okolice 10. Na innych wykresach dot tego samego silnika afr nie spadał tak nisko. Wg hamowaczy może to być związane z niewielką nieszczelnością układu. "Ecu" wydaje się, że ma odp iloć powietrza a tu klops, silnik jest zalany. Nie widać tego na wykresie przebiegu mocy ale odnoszę wrażenie, że powyżej 4500 rpm auto traci ochotę na dalsze brutalne przyspieszanie. Być może tak ma być ale nie mam porównania. Oglądnełem przepływomierz, był trochę brudny z jednej strony, ale wyczyszczenie nic nie zmieniło (sprawdzonie również na hamowni.) Silnik nie zgłasza błedów, no chyba, ze mu pomogę i odłącze jakiś wężyk z głowicy to wtedy wyskakuje P0171 - Fuel trim malfunction (A/F too lean) (dzięki Niumen za cleera) Pytam szanownych forumowiczów czy da się to jakoś sprawdzić? Ew do kogo pojechać? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Domowym, prostym sposobem sprawdzania nieszczelności jest popsikanie podczas pracy silnika na wolnych np. samostartem czy jakimś eterem (np.czyściciel do hamulców) w podejrzanych miejscach, na złaczeniach, jak jest gdzieś nieszczelność, wzrosną obroty. W Niemczech kupowałem specjalny aerozol do tego celu, nie wiem, czy u nas jest dostępny. Przy stosowaniu w/w specyfików zachowaj ostrożność, bo są bardzo łatwopalne i jak masz gdzieś jakieś przebicie, mogą się zaświecić... :grin: także gaśnica do ręki na czas eksperymentów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 znalazłem rozwiązanie problemu Nieszczelność na rurkach przy głowicy na jakimś okrągłym plastikowym trójniku. teraz pięknie idzie do 6k rpm bo przedtem odczuwalny był spadek mocy powyżej 5k pomimo, że hamownia tego nie wykazywała Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się