bmarcin Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Witam, Nie mam pewności czy taki temat sie pojawił - szukajka nie pomogła :neutral: . Chodzi o objawy przy stukach regulatorów zaworowych w głowicach ww. silników. Jakie są zewnętrzene oznaki takiej przypałości? Będę wdzieczny za więcej info na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Chodzi o objawy przy stukach regulatorów zaworowych w głowicach ww. silników. Jakie są zewnętrzene oznaki takiej przypałości? Gołym okiem nie zauważysz. Prędzej uchem. Jak dla mnie dźwięk metaliczny "miękki" , takie cykanie. U mnie stukał jeden. Na początku tylko na zimnym, później się uciszał. Potem już cały czas stukał, więc wymieniliśmy wszystkie. Dodatkowych objawów poza stukami nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiat Paproci Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 A tak, tak właśnie, ćwiąkają zawory i tyle. Nieprzyjemne dla ucha. Ja w swoim byłym Turbodziadku też wymieniłem wszystkie samoregulatory i spokój nastał. Może to tylko takie życzeniowe jest - ale ożył silnik po tym zabiegu, wzrosła dynamika. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Rozumiem, ze wyciągamy motor do tej naprawy? Jakie są potencjalne koszta? I jeszcze jedno. Czy to stukanie ma negatywny wpływ na inne elemnty silnika, oprócz irytujących doznań słuchowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Witam W moim Turbodziadku też słychać jeden popychacz, tylko na zimnym silniku. Pytałem o cenę popychaczy i usłyszałem 160zł za jeden:( Przy takiej cenie to lepiej wymienić cały silnik. szczur75 ile Ty płaciłeś za szt.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Nadmierny luz w połaczeniu ze starym olejem może doprowadzić do przedwczesnego zużycia wałków rozrządu, a że po skasowaniu luzu przez wymianę rośnie moc, to całkiem normalne, bo wzrasta skuteczność napełniania i opróżniania cylindrów. Czasami pomagają (doraźnie) dodatki (np.Lucas) do oleju, ale to raczej zastępczo, nie na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Czyli jak stuka na zimnym i lekko na cieplym wymieniac/naprawiac :?: Dodatkow jakos nie lubie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 najpierw sprawdź stan i wiek (przebieg) oleju, na starym i cienkim też często stuka :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Olej wymieniany we wrzesniu 08, od tego czasu przejechane jakies 4-5k km. Przebieg 202500km. Auto nie jezdzone codziennie, raczej weekendowo, nieupalane. Tyle o wieku oleju, stan tez nienajgorszy. Zalany Castrolem Magnateckiem 5-W40, taki mi polecono, ale teraz zaczynam watpic :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Castrol jest normalnie oki, ja nie mam zastrzeżeń co do jakości ich wyrobów, przebieg też nie jest wysoki, a co się dzieje po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu silnika do temperatury roboczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Po osiagnieciu temp roboczej, slychac stuki, tak jak szczur75 opisal, delikatne, miekkie metaliczne cykanie. Nie pojawia sie zawsze, czasami po zatrzymaniu, nic nie wystepuje, dopiero po minucie, dwoch cos slychac. Jak jest zimno, wystepuje czesciej :roll: Wiem, ze przez Net ciezko cos zdiagnozowac i tak w koncu czeka mnie wyprawa do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiat Paproci Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Raczej nie unikniesz wymiany wszystkich samoregulatorów, chyba że zdiagnozujesz który/które to. Ale to i tak trzeba rozbierać conieco, nie wiem czy warto ten jeden tylko. Kiedyś, ze 4 lata temu, samoregulatory około 60 zł za szt. kosztowały, poszukaj może jeszcze. Olej do EJ20T to 10W/60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Ok, dzieki za info. Jeszcze tylko pytanie zadane wyzej - motor wyjmujemy do wymiany jak rozumiem? Co jeszcze wymieniamy przy takiej naprawie? Moze tak - co warto zrobic? Wymiana wszystkich regulatorow to znaczy ilu? Z gory dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jeszcze tylko pytanie zadane wyzej - motor wyjmujemy do wymiany jak rozumiem? tak Co jeszcze wymieniamy przy takiej naprawie? Uszczelki głowic, kolektorów, pokryw. Sprawdź takie popyhacze popyhaczy hydraulicznych czy wszystkie mają pierścienie zabezpieczające. Wymiana wszystkich regulatorow to znaczy ilu? 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Wymiana wszystkich regulatorow to znaczy ilu? 16 Przy dobrym słuchu może stwierdzi stronę, więc optymistycznie 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się