Skocz do zawartości

Stuki regulatorów zaworowych - Legacy 93 Turbo


bmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie mam pewności czy taki temat sie pojawił - szukajka nie pomogła :neutral: .

Chodzi o objawy przy stukach regulatorów zaworowych w głowicach ww. silników. Jakie są zewnętrzene oznaki takiej przypałości?

Będę wdzieczny za więcej info na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o objawy przy stukach regulatorów zaworowych w głowicach ww. silników. Jakie są zewnętrzene oznaki takiej przypałości?

 

Gołym okiem nie zauważysz. Prędzej uchem.

Jak dla mnie dźwięk metaliczny "miękki" , takie cykanie.

U mnie stukał jeden. Na początku tylko na zimnym, później się uciszał. Potem już cały czas stukał, więc wymieniliśmy wszystkie.

 

Dodatkowych objawów poza stukami nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim Turbodziadku też słychać jeden popychacz, tylko na zimnym silniku. Pytałem o cenę popychaczy i usłyszałem 160zł za jeden:( Przy takiej cenie to lepiej wymienić cały silnik.

 

szczur75 ile Ty płaciłeś za szt.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmierny luz w połaczeniu ze starym olejem może doprowadzić do przedwczesnego zużycia wałków rozrządu, a że po skasowaniu luzu przez wymianę rośnie moc, to całkiem normalne, bo wzrasta skuteczność napełniania i opróżniania cylindrów. Czasami pomagają (doraźnie) dodatki (np.Lucas) do oleju, ale to raczej zastępczo, nie na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniany we wrzesniu 08, od tego czasu przejechane jakies 4-5k km. Przebieg 202500km.

Auto nie jezdzone codziennie, raczej weekendowo, nieupalane.

Tyle o wieku oleju, stan tez nienajgorszy.

 

Zalany Castrolem Magnateckiem 5-W40, taki mi polecono, ale teraz zaczynam watpic :roll: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po osiagnieciu temp roboczej, slychac stuki, tak jak szczur75 opisal, delikatne, miekkie metaliczne cykanie. Nie pojawia sie zawsze, czasami po zatrzymaniu, nic nie wystepuje, dopiero po minucie, dwoch cos slychac. Jak jest zimno, wystepuje czesciej :roll:

 

Wiem, ze przez Net ciezko cos zdiagnozowac i tak w koncu czeka mnie wyprawa do warsztatu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie unikniesz wymiany wszystkich samoregulatorów, chyba że zdiagnozujesz który/które to. Ale to i tak trzeba rozbierać conieco, nie wiem czy warto ten jeden tylko.

Kiedyś, ze 4 lata temu, samoregulatory około 60 zł za szt. kosztowały, poszukaj może jeszcze.

 

Olej do EJ20T to 10W/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za info.

Jeszcze tylko pytanie zadane wyzej - motor wyjmujemy do wymiany jak rozumiem? Co jeszcze wymieniamy przy takiej naprawie? Moze tak - co warto zrobic?

Wymiana wszystkich regulatorow to znaczy ilu?

 

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko pytanie zadane wyzej - motor wyjmujemy do wymiany jak rozumiem?

 

tak

 

Co jeszcze wymieniamy przy takiej naprawie?

 

Uszczelki głowic, kolektorów, pokryw. Sprawdź takie popyhacze popyhaczy hydraulicznych czy wszystkie mają pierścienie zabezpieczające.

 

Wymiana wszystkich regulatorow to znaczy ilu?

 

16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...