Skocz do zawartości

Pytanie odnosnie chłodnicy oleju.....?


kubeku

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejne pytanko do znawców i nie tylko. Otóż jestem na kupnie na Ebayu chlodnicy oleju do STI 2008 i wszystko bylo by ok tylko znalazlem dwa typy chlodnic i nie wiem ktory wybrac i czym one sie faktycznie roznia i jaka powinna byc do subaru.

 

1. Typ pierwszy - w zestawie mamy adapter pod filtr oleju, który montujemy i z niego ida przewody do chlodnicy i tak wyglada cala zabawa.

 

2. Typ drugi - zamiast filtra oleju montujemy adapter z ktorego wychodza nam przewody do kolejnego adaptera do ktorego montujemy filtr oleju i z niego wychodza kolejne przewody do chlodnicy.

 

Moglem troszke namieszac w opisie montazu ale w kazdym razie chodzi o to ze w pierwszym typie filtr zostaje w tym miejscu w ktorym jest seryjnie, a w typie drugim musimy gdzies przeniesc filtr i przykrecic go do nowego adaptera i polaczyc z silnikiem poprzez kolejny adapter i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bierz typ pierwszy,tylko po co kupować na ebay'u jak u nas jest tego pełno

 

Za granicą jest DUŻO taniej...

 

Dokladnie o wiele taniej niz u nas w polsce.

No to tak jak myślałem żeby brac typ 1, tyle że teraz pojawiły sie nastepne pytania ile rzędową wziąść(13,16,19)?? Tak żeby było optymalnie, i czy kupować zestaw z adapterem który ma termostat czy to jest raczej zbędne...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat raczej konieczny do auta drogowego.

 

 

Zestaw do relokacji filtra oleju - jak chcesz mieć coś a'la A-grupa to można wziąć, ale więcej połączeń to więcej potencjalnych miejsc problemowych, tam jest spore ciśnienie i temperatura jednak.

 

Ile rzędowa itp. tojuz zależy po co Ci ta chodnica, auto, jakie osiąga temperatury i tak dalej i tak dalej.

 

Uprzedzę pytanie termostat chcesz mieć z przedziału 70-80 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To więcej problemów mnie raczej nie interesuje więc wezme raczej ten Typ 1. Co do samochodu to narazie jest seryjny po zimie będzie wydech plus program a na przyszłość w planach moc pod 400 ps o ile wszystko pojdzie tak jak ma isc. A co do samochodu i jego uzytkowania to typowo drogowy. Wiec ilu rzedową polecacie chłodnice??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka, trochę z mojej winy odbiegliśmy od tematu technicznego. Proponuję koniec off-topa 8).

 

Zwracam tylko uwagę, że przykład kupionej przeze mnie chłodnicy oleju, która miała pasować na 100% powinien być uczący dla Autora wątku - okazuje się, że w komorze silnika subaru niby wszystko w kolejnych modelach podobne, a gdy przychodzi co do czego, okazuje się, że różnice są na tyle istotne, że nie pasuje.

 

Tak że kubeku - ustal dokładny kod modelu, wygugluj go i upewnij się w ten sposób, że na 100% będzie pasował do Twojego wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość chłodnic raczej nie jest dedykowana do konkretnego modelu

 

Nigdzie nie napisałem, że są. Napisałem jedynie, że należy się upewnić, czy dana chłodnica będzie pasować do danego modelu. Moje doświadczenie ze stronami producentów i sklepami internetowymi wskazuje, że w wielu z nich przy danej części jest dokładny opis, do której marki i którego modelu dana część pasuje. Niestety w części z nich informacja jest niejasna i/lub niekompletna (a wydawałoby się to takie proste, by była kompletna i jasna) i stąd sugestia, by sprawdzić możliwość użycia danej części do konkretnego modelu w paru źródłach, aby nie skończyło się tak, jak w moim przypadku 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, sugestia jest nadwyraz słuszna, z tym że w tym wypadku, szczególnie że wchodzą w grę najtańsze zestawy, nie ma ona specjalnie zastosowania. taki zestaw to chłodniczka, 2 przewody, podstawka pod filtr i ew. jakieś blaszki montażowe do chlodnicy, któe trzeba sobie jakoś dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw ktory zamierzam kupić jest uniwersalny. Sprawdziłem tylko dokładnie żeby adapter pasował do mojego samochodu oraz dobralem sobie odpowiednią długość przewodów zeby wszystko pasowało. Niestedy nie moge znaleść na Ebayu adapterach z termostatem przynajmniej w tych zestawach ktore ja znalazlem i tak jak pisalem jest wiele rodzajow chlodnic znaczy sie rozmiarow (rzedow). I w tym momencie najbardziej mi zalezy na tym zeby ktos kto sie zna na rzeczy napisala jaka wielkosc najlepiej wziasc zeby pasowalo do mojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody sa rozkrecane. Co do chlodnic to tak jak pisałem nie mam jeszcze wybranej, dla jasnosci kit montazaowy czyli adapter weze i zlaczki kupuje osobno, a chlodnice osobno, mniej wiecej chlodnice ktore mnie interesuja sa takiego typu:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIVERSA ... ccessories

 

Tylko tak jak pisalem wielokrotnie nie wiem jaka wielkosc.

 

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 10:57 am ]

Prosze o jakas pomoc w sprawie dobrania wielkosci tej chlodnicy bo do wieczora musze zlozyc zamowienie a powiem szczerze ze nie wiem jaka wybrac zastanawiam sie nad 19 rzedową ale nie wiem czy to dobry pomysl czy moze jakas mniejsza. Jesli ktos sie zna na subarach to prosze o jakas opinie na ten temat.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...