Skocz do zawartości

cena haka


luki

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego hak holowniczy do forestera z 2001 roku kosztuje 2600zł i dlaczego trzeba montować orginał. Sugeruje rozejrzeć się za jakimś zamiennikiem np. hak robiony w Słupsku kosztuje 330zł z montażem - nawet nie trzeba wycinać nic w zdeżaku. Przyznacie państwo że ta cena jest kosmiczna, już nawet hak do imprezy kosztuje 1200zł co jest bardziej do zaakceptowania. Niechcę montować poza siecią dilerską ponieważ stracę gwarancję na układ elektryczny i część karoserii. Proszę chociaż o jakieś uzasadnienie co do tak wysokiej ceny. Wydaje mi się że ludzie będą w większości czekać na koniec gwarancjii i dopiero wtedy coś zamontują poza siecią dilerską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaskoczyles mnie ta cena, 2600 zl :roll:

W k-wsko drogiej Holandii tzw. trekhaak odlaczany systemem zaczepu typu bajonet (jak waz strazacki) kosztuje 435Euro. Dla pewnosci, o czym rozmawiamy pozwole sobie dodac, ze chodzi o model z katalogu Subaru o nr L101ESA021.

Mozliwe jednak, ze w Polsce sa jakies przepisy sprawiajace, ze tak wysoka cena jest uzasadniona, chociaz w to watpie. Mysle, ze Dyrekcja sprzedaje samochody po kosztach, a zarabia tylko na przegladach i akcesoriach, tak przynajmniej jest tutaj.

Kilka innych przykladowych cen:

:arrow: Instalacja gazowa 62 litry, typ z katalogu Subaru: 000SA1615 - 2807 €

:arrow: Tempomat, typ 000UA0200 - 600 €

:arrow: swiatla przeciwmgielne, typ H4510SA100 - 425 € - jesli w Polsce jest taniej to jade i zamawiam.

:arrow: felgi aluminiowe 8 ramienne 15', typ B310ESA000 - 800€

 

Pozdrawiam.

Maciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Temat został przekazany do działu technicznego. Niemniej ze wstępnych informacji wynika, że są dostepne także tańsze haki holownicze. Oryginalny hak jest niestety obciążony kosztami logistycznymi oraz amortyzacją kosztów homologacji (brak jeszcze homologacji europejskiej dla części). Nizszy koszt w Holandii jest jak najbardziej możliwy, i to z wielu przyczyn. Zaczynając od czysto finansowych jest to kwestia podatku.

I tak proste przeliczenie podanych przez p. Drelichowskiego cen z Euro na zł daje przy aktualnym kursie wynik 1952 zł. (po odliczeniu BTW w Holandii i doliczeniu VAT w Polsce). Dochodzi koszt transportu i odprawy celnej. Trzeba też uwzględnić, że w Holandii montaż haka jest prawie tak popularny, jak w Polsce alarmu. Stąd wielu producentów tego rodzaju wyposażenia jest zlokalizowanych właśnie w Holandii - co nie pozostaje bez wpływu na cenę.

W tym miejscu chciałbym przypomnieć, że w przeciwieństwie do Holandii, gdzie importer przejmuje na siebie kwestie gwarancyjne dot. instalacji gazowych (Fuji Heavy tego nie robi), w Polsce tego typu instalacje maja bezpośrednie konsekwencje co do gwarancji samochodu :(

 

Łaczę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w pelni z Dyrekcja.

Haki sa tutaj bardzo popularne. Powiedzialbym wrecz, ze trudno zobaczyc SUVa bez haka. A wszystko jest spowodowane popularnoscia wczasow we wlasnej przyczepie.

Co do rzadkosci alarmow w Holandii, zgadzam sie z Dyrekcja w zupelnosci. Tutejszy dealer Subaru wykazal sie maksymalnym brakiem wiedzy w tym temacie i skonczylo sie na instalowaniu alarmu 2krotnie, za drugim razem poprawiano fuszerke (gdzies to juz opisalem na tym forum).

Co do haka za 1150 zl to musze przyznac, ze brzmi zachecajaco.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...