Skocz do zawartości

Berg Trophy Wyścigi górskie dla amatorów


krist

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zareklamować zawody na Słowacji i w Czechach, Berg Trophy. Myśle że to ciekawa alternatywa do jeżdzenia w supersprintach czy imprezach na torze. Zawody są zorganizowane bardzo profesjonalnie, trasy trudne a wpisowe niższe niż porównywalnych imprezach w Polsce. Dla aut typu subaru impreza są 2 klasy, S+2000 dla aut seryjnych, przy czym tuning mechaniczny i optyczny jest w sporym stopniu dozwolony a nie są wymagane klatki czy pasy szelkowe, i E1+2000 dla aut mocno przerobionych, tutaj wymagania sprzetowe są większe, obowiązkowa klatka, foteli pasy sportowe, wyłącznik prądu i siatka na szybe boczną.

Następna zawody sa niedaleko Vsetina, 60 km od Cieszyna, 6-7 września, potem będą jeszcze klasyki na słowacji w Banovcach nad Bebravou i Zvolenu, te będą jechane razem ze słowackimi mistrzostwami w wyścigach górskich.

Klasy są dosć mocne, nikomu z Polski nie udało sie jeszcze wygrać, konkurencja to głownia sti MY 07-08, evo 8 i 9 i m3.

Gdyby kotś miał ochote się wybrać polecam strone http://www.rajdy.hoga.pl/berg/berg_info.asp#1 ewentualne pytania na krist7@wp.pl pomoge w zapisaniu i załatwianiu spraw na miejscu

 

poniżej "krótki" opis imprez:

 

Berg Trophy to wyścigi górskie podobne do polskich Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Podobnie jak w GSMP trasa, najczęściej długości miedzy 3 a 6 km, wiedzie pod górę po zamkniętym odcinku drogi. Weekend wyścigowy to odrębne zawody w sobotę i niedzielę.

 

Wyścigi zaczynają się o 8 rano, zwykle punktualnie, najpierw odbywają się 2 przejazdy treningowe, po nich 2 wyścigowe zaczynają się około 13, wszystkie 4 z pomiarem czasu. Cała stawka podzielona jest na 2 grupy, klasy fiatów 126 i samochodów seryjnych jadą pierwsze, po czym następuje zjazd. W tym czasie na starcie ustawiają się samochody klasy sportowej E1 i formuły (E2). Po zakończeniu każdego podjazdu po około15 minutach zaczyna się następny. Podział taki pozwala sprawnie „przepuścić” przez trasę czterokrotnie nawet 130 aut w ciągu dnia.

 

Co ciekawe na treningach, o ile auto ma klatke, w aucie mogą jechać 2 osoby, można zabrać sponsora, dziewczynę albo kolegę. Dodatkowo inaczej niż w GSMP jednym autem mogą startować 2 osoby, wtedy jedna jedzie w swojej grupie, natomiast zmiennik w „tej drugiej”. Wolno też jednej osobie startować dwoma autami. Start odbywa się na znak maszyny startowej, po zapaleniu się zielonego światła należy w ciągu 15 sekund przeciąć fotokomórkę. Pomiar czasu z dokładnością do 0,001 sek, dodatkowo podawany jest czas na pierwszych 100m, wyniki są rozdawane przy zjeździe na kartce a4, a każdy zawodnik dostaje swój wynik sms-em około 30 sek po przejechaniu mety.

Dzień kończy rozdanie nagród dla 3 najlepszych w każdej klasie i generalce.

Impreza zaczyna się w piątek popołudniu, dla startujących pierwszy raz obowiązkowe jest pojawienie się wtedy na BK. Badanie przypomina to z KJS, sprawdzane jest mocowanie fotela, pasów, akumulatora oraz takie sprawy jak przewody paliwowe, klatka i czy np. opony nie wystają poza obrys auta. Dostaje się po tym książeczkę auta i przed następnymi zawodami nie trzeba powtarzać badania. Jeśli chodzi o wybór klasy jest to sprawdzane ale w wielu sprawach organizator polega na uczciwości zawodników. Na kolejne zawody można spokojnie przyjeżdżać w sobotę rano.

 

Wpisowe płacimy bezpośrednio przed zawodami, w biurze na kółkach w okolicy startu, zazwyczaj jest to 1200 KCs za dzień zawodów. Można płacić za jeden lub dwa dni, jeśli zapłacimy za dwa a np. auto wyzionie ducha nie ma problemu z odzyskaniem wpisowego za drugi dzień. Od 2008 obowiązkowe jest ubezpieczenie sportowe 500KCs, chyba że ktoś wykupi ubezpieczenie na cały rok. Do tego dochodzi koszt dojazdu, zależny od tego skąd i czym jedziemy, nocleg i wyżywienie. Warto zabrać ze sobą benzynę, często nie można nigdzie w okolicy dostać Pb 98. Może nie wszyscy sobie zdają sprawę z tego że niektóre zawody odbywają się 50-100km od granicy z Polską więc wcale nie jest tak daleko.

 

Nocleg w zależności od budżetu, hotele kosztują 50-100 zł za osobę za noc, tańsze są penziony i ubytovanie, już od 20 zł za osobę, można przyciągnąć przyczepę albo rozstawić namiot w depo za darmo, a dla twardzieli zostaje nocleg w aucie. Nie polecam ze względu na gościnność sąsiadów, kilku kolegów miało poważne problemy z koncentracją w niedzielę po sobotniej kolacji.

 

Od kiedy weszliśmy do Schengen wymagania są takie same jak w Polsce, wypada mieć dowód własności pojazdu którym startujemy, chyba że jedzie na kołach wtedy potrzebne jest dowód rejestracyjny i ubezpieczenie. Nie ma w tej chwili żadnej kontroli na granicy. Na Berg Trophy nie trzeba mieć prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego, ubezpieczenia OC ani przeglądu technicznego. Mogą startować również osoby (dzieci) bez prawa jazdy na odpowiedzialność rodziców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o tych wyścigach, 2 kolegów 16-latków chce tam startować, świetne jest to, że nie trzeba mieć nawet prawka, moim zdaniem to bardzo ciekawa rzecz dla młodych driverów :wink:

No ziom,pomyliłbys się....jedz i zobacz jaka "amatorka"tam wpada i zobaczysz że nie jest tam lekko :wink: :mrgreen: .....musiałbys tam sie dobrze starac i upocic żeby dawac rade.ale i młodzi gniewni tam mogą dawac ....to fakt.

6-7 jest niedaleko Cieszyna nast rozgrywka...polecam.Tam świetnie sie mozna sprawdzići....jest bardzo szybko,fajnie i mega .przy okazji tanio. :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sie tam w końcu pokaż i sklep pare czeskich tyłków. :) A że łatwo nie jest to fakt, u nas jeszcze się niektórym wydaje że Czesi to chłopcy do bicia a oni w motosporcie są 10 lat z przodu.

2 filmiki z ostatnich eliminacji:

http://pl.youtube.com/watch?v=PcoUAK9WQoU

http://pl.youtube.com/watch?v=FBS15Phdpx8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o tych wyścigach, 2 kolegów 16-latków chce tam startować, świetne jest to, że nie trzeba mieć nawet prawka, moim zdaniem to bardzo ciekawa rzecz dla młodych driverów :wink:

 

Trzeba mieć czym i trzeba się naprawde mocno postarać + duże zaplecze finansowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krist, dokładnie tak, na początek jakiś Cienkas czy np. Felicia wystarczy :wink:

 

FITNES, nie mówiłem że jest/będzie łatwo, w każdym razie jakby taki 16-latek postartował przez te 2 lata to późnij robiąc prawko raczej nie będzie miał trudności go zdać a potem od razu może ścigać się w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie smutne że w Polsce się nie da, a tam 14 latek śmiga pod góre GT-kiem.

Mnie te zawody, Berg Trophy się strasznie podobają bo w kwestiach organizacyjnych idą zawodnikom na ręke jak tylko mogą, ostatnio Grzesiek z Mielca prawie się spóźnił na start i nie było dramatu, przyjechał innym autem niż poprzednio, dali naklejki i nawet nie badali bo to seria była. Ostatni przejazd dał pojechać Zbyszkowi, zmieniali się za kierownicą praktycznie na starcie, nikt nie robił protestu. U nas byłaby afera straszna. W klasie 126p i 1150 już Polacy praktycznie tylko wygrywają, przydało by się żeby i w mocniejszych klasach ktoś Czechów w koncu objechał :)

Do Vsetina z Bielska jest ponizej 100km, taka małą sugestia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio, nie tanio. Jakby nie liczyć, koszt startu na jednej eliminacji kosztowałby mnie okolo 2000zł (liczac koszty typu paliwo, opony, jakis nocleg etc). Jak tylko bede w stanie pozwolić sobie na taką przyjemnosc, to napewno pojawie się na BT sejem.

 

Mnie to wychodzi w granicach 800-1200 zl w zaleznosci od imprezy, ale nie licze tu zuzycia auta czy opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba lecę,ktoś jeszcze chętny na 6-7 ? :smile:

 

PS.Mnie ostatnie Tychy kosztowały ponad 3000zł a innych sporo więcej ale wcale nie żałuję :wink:

 

PS.Wypas.Nie wiadomo do jakiej klasy mam auto zapisać,bo do S nie darady (maska lekka z zapinkami) a do E potrzeba kubły,pasy min 4 pkt i wyłącznik prądu :lol:

To se pojechałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim polecam zawody w serialu KW Berg Trophy :) sam nie bylem do konca przekonany, ale po namowach kolegi 5Turbo i Krista postanowilem wystartowac w zeszlym sezonie i tak jezdze do dzis :). Imprezy naprawde godne polecenia, zero problemow formalnych i ograznizacyjnych. Wszyscy sa dla Ciebie a nie Ty dla nich. Pelen profesjonalizm. :) Startujac cienkim weekend wychodzi mnie jakies 800-1000zł w zaleznosci jak daleko odbywaja sie zawody. Suma jest oczywiscie podana bez kosztow opon, ale z paliwem, jedzeniem, spaniem, winietami itd,itp :)

 

Romek - nie znowu taka wsciekla, Krist ma wscieklejszego cienkiego :)

 

Na srtonie http://www.rajdy.tychy.pl jest pare moich relacji z zawodow. Jak jest ktos chetny to zapraszam do czytania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.Wypas.Nie wiadomo do jakiej klasy mam auto zapisać,bo do S nie darady (maska lekka z zapinkami) a do E potrzeba kubły,pasy min 4 pkt i wyłącznik prądu :lol:

To se pojechałem :mrgreen:

 

 

Po piersze primo, klasa S moze miec maske z karbonu i zapinki, po 2 primo jak masz dywaniki na podlodze albo kuwety, i jakiekolwiek boczki na drzwiach piszesz sie do klasy S i jedziesz z klaka lub bez, z pasami seryjnymi i na seryjnych fotelach, po 3 primo zeby sie zapisac na zawody we Vsetinie nalezy wypelnic formularz na http://www.autosportmedia.eu/prihlaska. ... etlang=yes i pojawic sie w piatek 5.08 przed 20 na badaniu, a ja juz przypilnuje zeby auto dopuscili nawet gdyby nie wszystko bylo na tip top

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.Wypas.Nie wiadomo do jakiej klasy mam auto zapisać,bo do S nie darady (maska lekka z zapinkami) a do E potrzeba kubły,pasy min 4 pkt i wyłącznik prądu :lol:

To se pojechałem :mrgreen:

 

 

Po piersze primo, klasa S moze miec maske z karbonu i zapinki, po 2 primo jak masz dywaniki na podlodze albo kuwety, i jakiekolwiek boczki na drzwiach piszesz sie do klasy S i jedziesz z klaka lub bez, z pasami seryjnymi i na seryjnych fotelach

 

Generalnie to wszystko mam tzn dywaniki,boczki w drzwiach,pasy mam seryjne + schroth'y 3 pkt + seryjne kubły tylko maskę z włókna i żywicy zamiast karbonu + wystające zapinki Sparco,kierę 32cm :neutral:

Przejdzie taki temat ??

I kombinezonu nie mam na dzisiejszą chwilę ale poczyniłem już odpowiednie kroki :wink:

 

....pojawic sie w piatek 5.08 przed 20 na badaniu, a ja juz przypilnuje zeby auto dopuscili nawet gdyby nie wszystko bylo na tip top

 

A skoro tak mówisz to chyba jadymy :grin:

Zgłoszenie poszło.

 

Pytanie : Co mam zrobić z tym zgłoszeniem co mi wyświetliło po rejestracji ? Wydrukować,podpisać i odesłać czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak że tych co nie zapisali sie na caly sezon umieszcza sie na liscie rezerwowych, i już tam jesteś:

http://www.autosportmedia.eu/seznamprih ... etlang=yes

Limit miejsc to 130 wiec spokojnie sie mieścisz, bo na dzisiaj 70 tylko zapisanych sie zdecydowalo tam jechac. na 100% bedzie wiadomo 4-5 dni przed zawodami, wtedy pod tym linkiem bedzie lista startowa.

Zapinki czy lekkie kalpy moga byc, potrzebny jakikolwiek kombinezon, nawet mechanika, rekawiczki i kask jak na kjs. Zawody sa w miejscowosci Mala Bystricka, jakies 10 km od Vsetina, rzba byc w piatek przed 20 na badanie techniczne i naklejanie naklejek. Moze by sie jeszcze ktoś ruszył, jezdzil w zeszlym roku Mateusz i Grzesiek z Kielc i okolic, ale cos ich nie widać teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadą:

 

711 Słowik Marcin Fiat 126

901 Wilk Robert Fiat 126

911 Szewczyk Tomasz Fiat 126

34 Kogut Krzysztof Fiat Cinquecento Sporting

919 Ziobrowski Błażej Fiat Cinquecento Sporting

992 Wróblewski Kacper Fiat Seicento Sporting

359 Kot Pawel BMW 320 i

505 Ludwikowski Piotr Fiat Uno Turbo

0 Waszkowski Grzegorz S+2000 Subaru Impreza GT STi

0 Kochel Andrzej E1-2000 Peugeot 205 GTi

43 Steć Robert Formule Polonia

995 Jaskot Marcin Honda Civic

 

Więc sam nie będziesz, a może sie jeszcze chłopaki z Mielca wybiorą, molestuj Fitnesa, zapisał sie na cały sezon a jeszcze ani razu nie pojawił.

 

Ja nie rozumiem czemu tak mało ludzi sie wybiera na Słowacje, wszyscy płaczą że czechy daleko (ja mam z P-sla 360 na Vsetin) ale jak trzeba np. z Lublina n aTychy pojechać to już nie jest daleko. BT to jest jedyna okazja żeby pojechać bez licencji i homoogacji w profesjonalnych wyścigach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...