borcenty Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Helo, nie chce mi sie wierzyc ze tego nei bylo ale nie znalazlem.. poprosze o linka jak sie powtarzam. sprawa dotyczy forestera 2.0XT Dawniej bylo tak ze jak wrzucalem II, wbijalem gaz do podlogi to w okolicach 40km/h auto zachowywalo sie tak jakby je ktos w tylek kopnal. Teraz juz tak nie jest - teraz przyspieszenie jest bardziej jednostajne. Generalnie mam wrazenie ze auto duzo wolniej sie zbiera. Zastanawiam sie czy turbina przypadkiem nie ma juz dosc (150tys przebiegu wiec ma prawo). Inna rzecz ktora moze miec zwiazek z tym o czym pisze to to - ze silnik wydaje dziwne dzwieki jak spada na niskie obroty po dlugiej jezdzie na wysokich. Przykladowo - po 30min na autostradzie gdzie obroty sa caly czas w okolicach 4tys - jak dojezdzam do bramek i obroty spadaja to silnik zaczyna bardzo dziwnie i nieprzyjemnie "klekotac". Jedynym lekarstwem jest przydepniecie na luzie raz lub dwa do 3 - 3.5 tys obrotow. Wtedy klekot znika. Wczesniej tego nie bylo wiec zastanawiam sie czy to nie jest jakos powiazane. Pare pytan w zwiazku z powyzszym: 1 - jak domowym sposobem sprawdzic czy turbina dziala tak jak nalezy? wiem ze najlepiej by bylo podpiac sie pod komputer ale ostatnio srednio jest na to czas. 2 - jesli turbina przykleknie to caly samochod stanie w miejscu i juz nie rusze, czy po prostu bede sie zbieral jak slimak? 3 - jaka jest srednia zywotnosc turbiny (przebieg w km) przy zalozeniu ze nie zajezdza sie jej na zimno i daje jej sie czas na wystygniecie po jezdzie? (to jest forek a nie STI wiec mowimy raczej o typowej codziennej eksploatacji a nie sportowej jezdzie) 4 - jaki jest ewentualny koszt wymiany turbiny? z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 1. Aby sprawdzić rzetelnie czy turbo działa trzeba sprawdzić porządnym manometrem dokładną wartość ciśnienia ładowania , w subaru jest złączka na kolektorze w którą można się wpiąć. 2.będzie jeździł i chlał paliwo jak wściekły pozatym będzie zmulony kompletnie. 3.nie ma czegoś takiego, właściwie użytkowana może jeździć bardzo długo a katowana ... 4. nowa ? pare tausenów, regeneracja starej od. ok powiedzmy 1k PLN w zależności czy zatarte są tylko łożyska pływające czy trzeba wymieniać bebechy i zostanie Ci jedynie korpus stary wtedy cena naprawy ca .2kPLN up, czasami nie opłacalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 borcenty, najprosciej jednak bedzie podlaczyc sie do komputera. Bierzesz laptopa i ladujesz do niego program RomRaider http://www.romraider.com/. Pozniej w droge i program zapisze Ci prawie kazdy parametr pracy silnika w czasie jazdy, rowniez w tym problematycznym momencie. Turbo mozesz poszukac na ebay, uzywane z WRX'a zaczynaja sie od $100 i wcale nie sa zepsute, tylko ludzie czesto je zmieniaja na wieksze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 najprosciej jednak bedzie podlaczyc sie do komputera IMO to najprościej nie jest. Trzeba mieć kabel do komunikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Kupic na allegro, pozyczyc od kogos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Tylko że kabelek to chyba ok 300zł... Sam sie zastanawiam nad kupnem. A odczyty trzeba jeszcze zinterpretować. pozdrawiam, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Kabelki obd2 z tego co widze to kosztuja mniej, wersja pod port szeregowy chyba w okolicach 100zl. Na wykresie bedziesz mial np doladowanie w funkcji obrotow silnika, co tu jest do interpretacji? Jest to chyba prostsze niz ciagle spogladanie na manometr i obroty przy predkosci 150km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Ten manometr przy 150km/h mnie przekonal Orientujesz się może trochę w kabelkach obd2 ? Chciałbym kupić - a dokładnie nie wiem, co potrzeba. Nie chce offtopować. pozdrawiam, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Poszukaj na openecu.org jaki sprzet jest obslugiwany. Jak nie znajdziesz, to ja sprobuje pozniej poszukac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Orientujesz się może trochę w kabelkach obd2 ? Chciałbym kupić - a dokładnie nie wiem, co potrzeba. Nie wiem czy Jako nie ma jakiegoś do sprzedania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borcenty Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Dzieki za wszystkie odpowiedzi. @polo - pkt 2 - rozumiem ze to sa objawy kompletnie martwej turbiny. A po czym poznac ze turbina niebawem umrze? Chodzi mi o to zeby ja wyleczyc przy pierwszych objawach zamiast reanimowac martwa bo to pewnie drozsze i trudniejsze. @Kuba - czytajac Twoja sygnaturke zastanawiam sie czy to przypadkiem nie to jest powodem moich zmartwien.. Wydaje mi sie ze kwestia kabelka to wcale nie jest offtop, bo temat dotyczy przeciez domowych metod badania turbiny Szukalem na allegro - jest tego w cholere ale przy zadnym nie jest napisane ze pasuje do Subaru. Kuba - jakbys dal rade wygooglac bezposredni link to byloby super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 w opisie masz katowice. jezeli akurat tam sie znajdujesz, to masz blisko do profi diagnostyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borcenty Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 w opisie masz katowice. jezeli akurat tam sie znajdujesz, to masz blisko do profi diagnostyki. Sek w tym ze teraz jestem w Kraku. [ Dodano: Wto Maj 06, 2008 4:50 pm ] Taki kabelek jest chyba odpowiedni - http://www.tactrix.com/product_info.php?products_id=31 napisalem do nich czy jest szansa na shipping do Polski. Jak ktos chce taki kabel to prosze o kontakt - jak zamowimy kilka to pewnie chetniej podejda do wysylki do PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @Kuba - czytajac Twoja sygnaturke zastanawiam sie czy to przypadkiem nie to jest powodem moich zmartwien.. Bo w podpisie ma święte słowa.....u mnie było to samo, na początku pedał w deskę i o Jezu co tu się nie dzieje A teraz?? Podczas przyspieszania mam już czas żeby spojrzeć na obroty, prędkość czy nawet przelatujące przez ulicę dzieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 borcenty, Regenerowana turbina padnie szybciej niż nowa. Więc jak wspomniał polo, czasem się nie opłaca. U nas w kiedyś w Audi zregenerowana może z 30 tysięcy pociągnęła.... Może goście spaprali robotę, nie wiem, ale kupując nową masz pewność że pojeździ długo ;] Auto pojedzie na rozwalonej turbinie, ale będzie wolniejsze od Polonezów na światłach. Turbina po 150 kkm która nie była pieszczona i głaskana ma prawo odmówić współpracy. Niestety to tyle co mogę Ci pomóc. Słuchaj się moich przedmówców - Oni się znają ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 ja mojego 2.0XT wlasnie odebralem z serwisu - mialem podobne problemy. okazalo sie, ze forek caly czas jezdzil na doladowaniu 0,9 (na seryjnych gratach), a teraz po prostu zaczal jezdzic jak seria. taka niespodzianka. przynajmniej licencje ecuteka mam. i troche gratow wkrotce do wymiany. podsumowujac, warto dac do jakiegos ogarniajacego specjalisty do diagnozy. ECU czyni cuda. ja sie na kabelek pisze - moge tez zamowic pod adres w usa, w razie czego. szukalem w polsce - sa, ale kosztuja troche wiecej (te, ktore na 100% dzialaja - co do reszty nie mialem pewnosci). pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 bo trzeba turbo na duze zmienic wtedy przez chwile bedzie lepiej - potem znowu na wieksze itd itd itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 okazalo sie, ze forek caly czas jezdzil na doladowaniu 0,9 (na seryjnych gratach), że sie tak podepnę, a jakie jest standardowe/ fabryczne/ seryjne ładowanie w 2.0Xt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 0,67 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Chyba w peaku. 0,55 lub 0,60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 bo trzeba turbo na duze zmienic wtedy przez chwile bedzie lepiej - potem znowu na wieksze itd itd itd Ja tak mam...Juz po tygodniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 bo trzeba turbo na duze zmienic wtedy przez chwile bedzie lepiej - potem znowu na wieksze itd itd itd Ja tak mam...Juz po tygodniu... no ja jeszcze nie bo od prawie 2miesiecy turbowanna za duzo nie pojezdzilem, ale teraz powinien byc niezly efekt a potem dojdzie nowy komp i remap wiec znowu bedzie przez chwile lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 bo trzeba turbo na duze zmienic wtedy przez chwile bedzie lepiej - potem znowu na wieksze itd itd itd Ja tak mam...Juz po tygodniu... musisz wiecej skrecac, mnie marudzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 musisz wiecej skrecac, mnie marudzic Nie umiem, ale probowalem! I skrecac i nie marudzic! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borcenty Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Szybki update - kabelki mozna zamowic do polski. Proponuje zrobic liste i zamowic hurtowo. Bedzie latwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się