LukaszPl Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Cześć, Potrzebuje podpowiedzi przy wymianie zaworu EGR w Subaru Impreza GH 2.0 d. Po demontażu chłodnicy widzę zawór EGR, odkręciłem go, ale nie widzę możliwości wyjęcia bez demontażu czegoś jeszcze. Najbardziej logiczny wydaje mi się demontaż tej czarnej belki nad silnikiem. Odkręciłem śruby z góry, ale belka nadal się trzyma. Nie mogę zlokalizować pozostałych śrub. Ktoś podpowie? Lub może powinienem coś innego zdemontować zamiast tej belki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego (edytowane) 8 godzin temu, LukaszPl napisał(a): Cześć, Potrzebuje podpowiedzi przy wymianie zaworu EGR w Subaru Impreza GH 2.0 d. Po demontażu chłodnicy widzę zawór EGR, odkręciłem go, ale nie widzę możliwości wyjęcia bez demontażu czegoś jeszcze. Najbardziej logiczny wydaje mi się demontaż tej czarnej belki nad silnikiem. Odkręciłem śruby z góry, ale belka nadal się trzyma. Nie mogę zlokalizować pozostałych śrub. Ktoś podpowie? Lub może powinienem coś innego zdemontować zamiast tej belki? Trzeba odkręcić wymiennik ciepła od EGR(dwie nakrętki na klucz 12) oraz wymiennik od głowicy(śruba na klucz 12). Wykręcisz szpilki(nasadka E7) z EGR i odchylić wymiennik ciepła(z 2-3cm w kierunku kabiny). Potem trzeba odłączyć wtyczkę od EGR i odkręcić cztery śruby łączące zawór z aluminiową częścią kolektora dolotowego. Potem trzeba trochę się poszarpać z nim i wyjdzie do góry. Edytowane 25 Lutego przez ir3n3usz 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszPl Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) Dziękuję za wyczerpujący opis, zrobiłem jak opisałeś i EGR wymieniony. Pozwolę sobie uzupełnić opis. U mnie szpilki były na nasadkę E8. Aby odchylić wymiennik ciepła należy go jeszcze odkręcić od bloku silnika - jedna śruba 12, ciężka do zlokalizowania z góry, ale da się wykręcić od góry. Poniżej zdjęcia nasadki nałożonej na tą śrubę, jest poniżej plastikowej wtyczki. Edytowane 3 Marca przez LukaszPl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca 29 minut temu, LukaszPl napisał(a): Dziękuję za wyczerpujący opis, zrobiłem jak opisałeś i EGR wymieniony. Pozwolę sobie uzupełnić opis. U mnie szpilki były na nasadkę E8. Aby odchylić wymiennik ciepła należy go jeszcze odkręcić od bloku silnika - jedna śruba 12, ciężka do zlokalizowania z góry, ale da się wykręcić od góry. Poniżej zdjęcia nasadki nałożonej na tą śrubę, jest poniżej plastikowej wtyczki. Nie od bloku, tylko od głowicy. Napisałeś Ci o tym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszPl Opublikowano 5 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca W dniu 3.03.2024 o 12:49, ir3n3usz napisał(a): Nie od bloku, tylko od głowicy. Napisałeś Ci o tym. Faktycznie, nie wiem jak to możliwe, ale przeoczyłem. Dzięki za opis - sporo mi wyjaśnił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się