Skocz do zawartości

Urwany gwint w klapie od siłownika Impreza Kombi


takumifan

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ostatnio problem przy prostej wymianie siłowników klapy. Niestety przy zdejmowaniu oryginalnych ciężko zdjąć je z łączników kulowych i łatwiej je wykręcić razem z siłownikiem. Tulejka z gwintem w klapie jest zgrzana w 3 malutkich punktach przez co po latach od dużych sił odpada. Podobno to częsty problem przy tej operacji sądząc po tym filmie. 

 

 

Sposób przedstawiony przez jegomościa uważam za trochę przekombinowany. Dlatego ja przedstawię swój z wykorzystaniem nitonakrętek ;) 

Otwór po starej tulejce z gwintem to 11 mm. Gwint łączników kulowych to M8. Tulejka nitonakrętki z gwintem M8 ma również 11 mm. Perfekt!

 

IMG_20231124_194957_1.thumb.jpg.4176b4a78d3f41350054f1a5f3818636.jpg

IMG_20231124_195324.thumb.jpg.355c9c1c9e4ec25065001e1e8b59c23e.jpg

 

Obawiałem się czy tulejka nitonakrętki po zaprasowaniu będzie wytrzymywać siłę od siłownika na ciężką klapę. Na szczęście wszystko siedzi sztywno. 

Akcja zakończona sukcesem. Nie będzie już więcej siniaków na głowie od spadającej klapy. 

 

IMG_20231124_195901.thumb.jpg.8f21984869260453900d42c857b7479f.jpg

 

Może komuś się taka wiedza kiedyś przyda :) 

 

  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...