Skocz do zawartości

Legacy IV flash sterownika


miedzwin

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, jestem tu nowy, ale może mi pomożecie.
Otóż w moje łapy trafiło Legacy 4 (z 2004 roku) z silnikiem EJ202 i dołożonym turbo. Wszsytko było fajnie do momentu przeglądu. Nie da się zrobić przeglądu, bo auto przelewa. Poziom CO jest zbyt wysoki, Lambda nie osiąga poprawnych wartości.
Nie wiem co w aucie było grzebane, na pewno był dołożony jakiś sterownik, który został usunięty, wywaliłem też turbo. Byłem w warsztacie na "dorobienie" tłumika, to kazali mi dać im normalny kolektor wylotowy, to mi dorobią resztę i powiedzieli, że silnik chodzi niepoprawnie (ponoć ma chodzić normalnie pomimo braku tłumika).
Nie wiem co było grzebane w aucie po dołożeniu turbo, czy ktoś zmieniał mapy czy też nie. Myślę, że warto byłoby to sprawdzić, ale - nie mogę odczytać flash sterownika silnika, używałem chińskiego klona Tactrix Openport 2.0 - nie dałem rady. Pogrzebałem po ruskich forach, zmieniłem kilka części w Tactrixie, zeby to na pewno działo stabilnie - nadal nic.
Znalazłem na ruskich forach  informację, że da się czytać to przy pomocy USB to RS232  + L9637D używając K-Line. Kupiłem FT232 - osobno kupiłem chip FTDI232RL, bo ten co był domyślnie był read-only i nie mogłem zmienić PID, żeby Windows mi to odczytywał jako OpenPort 1.3, no i niby wszystko spoko, ale...
Po podłączeniu się przez złącze OBD - EcuFlash niby rozpoczyna pracę - mam w logach:
Challenge is xx xx xx xx
Response is yy yy yy yy
potem wyświetla mi okienko z błędem i tyle.

Próbowałem podpiąć sterownik na stole i podłączyć się wyjściem K z chipu L9637D na SSM sterownika, ale mam problem z zasilaniem po podpięciu wszystkich niezbędnych + i - do sterownika poszedł mi dym z przewodów, których użyłem.

Moje pytanie jest takie: Czy da się zmienić ustawienia sterownika 22611AH842 (taki z dużym oznaczeniem 6X) czy jest read-only (nie da się zmienić fabrycznych map)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, miedzwin napisał(a):

Siema, jestem tu nowy, ale może mi pomożecie.
Otóż w moje łapy trafiło Legacy 4 (z 2004 roku) z silnikiem EJ202 i dołożonym turbo. Wszsytko było fajnie do momentu przeglądu. Nie da się zrobić przeglądu, bo auto przelewa. Poziom CO jest zbyt wysoki, Lambda nie osiąga poprawnych wartości.
Nie wiem co w aucie było grzebane, na pewno był dołożony jakiś sterownik, który został usunięty, wywaliłem też turbo. Byłem w warsztacie na "dorobienie" tłumika, to kazali mi dać im normalny kolektor wylotowy, to mi dorobią resztę i powiedzieli, że silnik chodzi niepoprawnie (ponoć ma chodzić normalnie pomimo braku tłumika).
Nie wiem co było grzebane w aucie po dołożeniu turbo, czy ktoś zmieniał mapy czy też nie. Myślę, że warto byłoby to sprawdzić, ale - nie mogę odczytać flash sterownika silnika, używałem chińskiego klona Tactrix Openport 2.0 - nie dałem rady. Pogrzebałem po ruskich forach, zmieniłem kilka części w Tactrixie, zeby to na pewno działo stabilnie - nadal nic.
Znalazłem na ruskich forach  informację, że da się czytać to przy pomocy USB to RS232  + L9637D używając K-Line. Kupiłem FT232 - osobno kupiłem chip FTDI232RL, bo ten co był domyślnie był read-only i nie mogłem zmienić PID, żeby Windows mi to odczytywał jako OpenPort 1.3, no i niby wszystko spoko, ale...
Po podłączeniu się przez złącze OBD - EcuFlash niby rozpoczyna pracę - mam w logach:
Challenge is xx xx xx xx
Response is yy yy yy yy
potem wyświetla mi okienko z błędem i tyle.

Próbowałem podpiąć sterownik na stole i podłączyć się wyjściem K z chipu L9637D na SSM sterownika, ale mam problem z zasilaniem po podpięciu wszystkich niezbędnych + i - do sterownika poszedł mi dym z przewodów, których użyłem.

Moje pytanie jest takie: Czy da się zmienić ustawienia sterownika 22611AH842 (taki z dużym oznaczeniem 6X) czy jest read-only (nie da się zmienić fabrycznych map)?

 

Na słupku w nogach kierowcy jest zielona kostka, która jest domyślnie rozłączona. Przy flashowaniu należy jest złączyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączyłem wszystkie kostki co powinne być połączone, auto uruchamia wiatraki po włączeniu zapłonu, jednak w żaden sposób nie udaje mi się przeczytać sterownika. Używałem do tego EcuFlash 1.29 lub 1.29a, ponieważ zgodnie z informacją z różnych forów - nowsze wersje EcuFlash sprawdzają jaki przewód jest użyty do czytania ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...