Markowy Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 (edytowane) Witam, po zakupie dwóch silników do Legacy iii ej251 które okazały się trupami doszedłem do momentu remontu na szczęście jeden z tych silników był ładny blok z cylindrami, wyraźne ślady honowanie, jednym z plusów tych silników jest doświadczenie, wyjęcie silnika z budy to 1,5 h pracy. Kupiłem wał 12200AA430 od wersji turbo który jest 3 razy tańszy niż dedykowany do ej251. Wał ma jedyna różnice która nie wpływa na działanie. Do kompletu nowe pierścienie, tłoki i panewki do silnika turbo. Głowicę poszły do remontu, mam ich trzy komplety mam nadzieję, że uda się zrobić 1 dobry. Do szczęścia potrzebne mi na dziś siły dokręcania śrub od korb i bloku, oraz inne mądre rad. Koszt na dziś to Wał 1180 zł Kupiony w firmie www.2407.pl czekałem dwa tygodnie Panewki główne Acl 450zł https://tomson.com.pl/ Panewki korbowego ACL 200 zł https://www.cermotor.com.pl/ Tłoki teikin 450 zł https://www.nippon.com.pl/ Pierścienie 260 https://www.nippon.com.pl/ Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez Markowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 17 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2023 W dniu 15.07.2023 o 16:24, Markowy napisał(a): inne mądre rad Załóż uszczelki pod głowice z wersji turbo. Do EJ253 pasowały 11044AA642 (zamiast seryjnych 11044AA633), możesz porównać czy pasują kanałami - raczej tak. Uszczelki z turbo są MLS, więc w zastosowaniu w wolnossącymi EJ25 są nieśmiertelne. Seryjne uszczelki AA633 to grafitowo-kompozytowy jednowarstwowy paść który jest głównym powodem awarii UPG w tych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Dziś się przekonałem, że pierścienie od turbo nie pasują do standardowych tłoków z ej521, wszystkie trzy są grubsze. Niby można było dać tłoki do przetoczenia i miał bym nieśmiertelne pierścienie ale czasu brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markowy Opublikowano 21 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2023 Z przykrością to mówię ale projekt się nie powiódł, silnik złożony po odpaleniu stuki, zlany olej po 15 min pracy i opiłki. Drugi olej po 30 sec pracy opiłki. Silnik wyjęłam i rozebrałem. Mikro rysy na wale widoczne pod światło. Tak samo małe rysy na tłokach i cylindrach. Nie wiadomo z czego opiłki. Nic nie wskazuje na takie zużycie. Poddałem się. Poszło sporo kasy i kolejne koszty to od 5 do 20 tys 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się