Skocz do zawartości

Remont ej251


Markowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po zakupie dwóch silników do Legacy iii ej251 które okazały się trupami doszedłem do momentu remontu na szczęście jeden z tych silników był ładny blok z cylindrami, wyraźne ślady honowanie, jednym z plusów tych silników jest doświadczenie, wyjęcie silnika z budy to 1,5 h pracy. Kupiłem wał  12200AA430 od wersji turbo który jest 3 razy tańszy niż dedykowany do ej251. Wał ma jedyna różnice która nie wpływa na działanie. Do kompletu nowe pierścienie, tłoki i panewki do silnika turbo. Głowicę poszły do remontu, mam ich trzy komplety mam nadzieję, że  uda się zrobić 1 dobry. Do szczęścia potrzebne mi na dziś siły dokręcania śrub od korb i bloku, oraz inne mądre rad. Koszt na dziś to 

Wał 1180 zł     Kupiony w firmie www.2407.pl  czekałem dwa tygodnie

Panewki główne Acl 450zł   https://tomson.com.pl/ 

Panewki korbowego ACL 200 zł    https://www.cermotor.com.pl/

Tłoki teikin 450 zł     https://www.nippon.com.pl/

Pierścienie 260      https://www.nippon.com.pl/

IMG_20230626_191717912.thumb.jpg.6a53bea2c04d515d36a4b38d0433bf87.jpg

IMG_20230626_191744559.jpg

Edytowane przez Markowy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2023 o 16:24, Markowy napisał(a):

inne mądre rad

 

Załóż uszczelki pod głowice z wersji turbo. Do EJ253 pasowały 11044AA642 (zamiast seryjnych 11044AA633), możesz porównać czy pasują kanałami - raczej tak. Uszczelki z turbo są MLS, więc w zastosowaniu w wolnossącymi EJ25 są nieśmiertelne. Seryjne uszczelki AA633 to grafitowo-kompozytowy jednowarstwowy paść który jest głównym powodem awarii UPG w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś się przekonałem, że pierścienie od turbo nie pasują do standardowych tłoków z ej521, wszystkie trzy są grubsze. Niby można było dać tłoki do przetoczenia i miał bym nieśmiertelne pierścienie ale czasu brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z przykrością to mówię ale projekt się nie powiódł, silnik złożony po odpaleniu stuki, zlany olej po 15 min pracy i opiłki. Drugi olej po 30 sec pracy opiłki. Silnik wyjęłam i rozebrałem. Mikro rysy na wale widoczne pod światło. Tak samo małe rysy na tłokach i cylindrach. Nie wiadomo z czego opiłki. Nic nie wskazuje na takie zużycie. Poddałem się. Poszło sporo kasy i kolejne koszty to od 5 do 20 tys

  • Smutny 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...