MikeWanteD Posted April 21, 2023 Share Posted April 21, 2023 (edited) Cześć, nadeszła ta wiekopomna chwila w której trzeba mocniej podłubać w niezawodnym Subaru. Mój problem objawia się następująco. Auto podczas przyspieszania w zakresie od 2-3k rpm szarpie a wskaźnik doładowania w całym zakresie obrotów pokazuje tylko 0.5 bara. Początkowo myślałem że to coś z turbiną, poruszałem tą dźwigienką od aktuatora ale chodzi normalnie bez jakiegoś znacznego oporu. Szukałem nieszczelności ale też nic nie znalazłem. W zeszłym roku były wymieniane świece oraz pierwsza sonda i rozrząd, a jakieś dwa miesiące temu pompa paliwa wraz z filtrem więc te rzeczy można raczej wykluczyć. Czyściłem już przepustnicę i przepływomierz ale nic to nie dało. Zdaje się że reset kompa pomógł na jeden dzień. Jeśli chodzi o check engine to wyświetla się tylko czasami błąd zaworu pompy powietrza wtórnego (w pozycji zamkniętej), pojawia się już od dłuższego czasu, mam nawet na półce zaślepki ale jakoś brakuje czasu żeby to wreszcie zaślepić. Na postoju obroty nie falują chociaż czuć że czasami delikatnie rzuci silnikiem. Generalnie auto bez większych modów poza donwpipem i wydechem oraz remapem ale te mody wprowadzał poprzedni właściciel. Pacjent to Impreza WRX '06 2.5. Jeżdżona na 98. Wrzucam jeszcze logi które zrobiłem dzisiaj ecuexplorerem. Pozdrawiam [10-4342584006] 2023-04-21 09h50m32.csv [10-4342584006] 2023-04-21 09h56m10.csv [10-4342584006] 2023-04-21 09h52m21.csv Edited April 21, 2023 by MikeWanteD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeWanteD Posted May 17, 2023 Author Share Posted May 17, 2023 Po konsultacji z mechanikiem zapadła decyzja o wymianie cewek. Mam teraz takie pytanie. Jaki jest numer oem dla tej części. U mnie są z oznaczeniem FK0186. Niestety coraz ciężej je dostać, szeroko dostępne są natomiast FK0334. Czy to jest to samo tylko zmienił się z czasem numer seryjny czy mam szukać tych które mam zamontowane. Na róznych stronach są podane rózne informacje dlatego jeśli ktoś ma jakieś informacje na ten temat to będę wdzięczny za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeWanteD Posted January 24 Author Share Posted January 24 Cześć, to znowu ja. Niestety nadal nie udało mi się rozwiązać problemu. Samochód trochę stał i podchodzę do tematu po raz kolejny. Podsumuje jeszcze raz co udało mi się już ustalić i co zostało wymienione. Reset ECU eliminuje problem na jakieś 200km aczkolwiek problem ewidentnie gdzieś jest skoro auto przechodzi w tzw "limp mode" co udało mi się ustalić zwiedzając różne zakątki internetu. Zdaje się że przerywanie w jakiś sposób zostało wyeliminowane albo uległo znacznej poprawie. Nadal jednak pozostaje problem słabego przyspieszenia przy pełnym gazie co jest chyba spowodowane właśnie trybem awaryjnym. Lista rzeczy które zostały zrobione: -2022 pierwsza sonda lambda -pompa paliwa oraz filtr paliwa -cewki -przepływomierz -boost control solenoid -wymieniłem przewody od turbo do IC oraz od IC do przepustnicy -wyciągnąłem turbo i zawiozłem do sprawdzenia wychodzi na to że jest ok, zawór się nie zacina -zaślepiłem otwory w bloku od zaworów powietrza wtórnego -czyszczenie przepustnicy Auto było po remapie zastanawiam się czy problem nie leży tutaj. Jestem gotów zrobić kolejne logi prosiłbym tylko o wskazanie które wartości logować. Jak nie znajdę rozwiązania problemu to pozostaje chyba tylko wizyta w Nowym Sączu ewentualnie może w Warszawie i okolicach jest jakiś specjalista który zna się na rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now