Skocz do zawartości

zacisk hamulcowy


MARKO RALLY

Rekomendowane odpowiedzi

Po co ściągać?

 

Wyjąć z tyłu zacisku drucianą zawleczkę, wyciągnąć sworznie i blaszkę sprężynującą a potem tyłem zacisku wyciągnąć klocki.

 

Cała robota to moment i to nie przerywając jazdy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała robota to moment i to nie przerywając jazdy

Tego mogłem się spodziewać :mrgreen:

zawleczkę zdjąłem, sworznie wyszły, blaszka wypadła......a potem to poskładałem. Nie sądziłem że klocki wyjdą tyłem. Napewno same nie będą chciały, jak im pomóc? i nowe będą pewnie za grube, jak dopasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem stawiają mały opór. Może to być spowodowane rantem na krawędzi tarczy, mogły też trochę zapiec i zakleszczyć w zacisku. Najpierw rozsuń trochę tłoczki (wsadź jakąś breszkę między wystające elementy klocków i brechnij je trochę na zewnątrz), a potem jeżeli poluzowanie tłoczków nie pomoże, to trzeba klocek poprosić delikatnie młoteczkiem. W miarę przedłużania się oporności klocka, należy zwiększać masę młotka. :mrgreen:

 

Jak wyjmiesz stare, należy wcisnąć tłoczki do zacisków (znowu je czymś brechnąć, nie uszkadzając przy tym tarczy!), co by zrobić miejsce na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ustalona kolejność odpowietrzania układu hamulcowego ?

 

Bergen, powiedz tej kobiecie żeby zeszła z tego samochodu. Ja wiem że on wytrzyma, nie musisz tego udowadniać, no szkoda biedaka tak męczyć bez potrzeby.

 

zaczynasz od najdalszego lub najblizszego pompie - czy jakos tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza sie od najdłuższego bo tam jest największa szansa na zapowietrzenie.

Wlasnie przy ABS jest odwrotnie i nie wiem dlaczego tak jest. W Subaru ABS jest przy prawym przednim kole i z tamtad sie zaczyna. Ja caly czas myslalem ze zaczyna sie od najdalszego punktu, tak jak w autach bez ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza sie od najdłuższego bo tam jest największa szansa na zapowietrzenie.

Wlasnie przy ABS jest odwrotnie i nie wiem dlaczego tak jest. W Subaru ABS jest przy prawym przednim kole i z tamtad sie zaczyna. Ja caly czas myslalem ze zaczyna sie od najdalszego punktu, tak jak w autach bez ABS.

 

faktycznie zbyt uprościłem. nie zaznaczając że to przy układzie bez ABS. Sadzę że z ABS ze względu na to, że i tak każde koło ma swój obwód ciśnieniowy można odpowietrzać od koła najbliższego (zastanawia mnie nawet czy jakakolwiek kolejność jest konieczna).

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...