skrzydlatybog Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 (edytowane) Przymierzam się do zakupu nowych felg i opon na lato. Przestudiowałem trochę tematów na forum i chciałbym się upewnić czy felga r18 szerokość 7 z et 51 razem z oponą 225/40 zmieści się bez obcierania. Aktualnie mam jeden komplet felg oryginalnych i świeże zimówki 215/45 i letnie w tym samym rozmiarze, których trzeba się pozbyć Doczytałem, że kombi ma mniej miejsca od sedana i chciałbym się też dowiedzieć, jakie jest wasze zdanie/opinie na temat 18-stek, czy może lepiej zostać przy rozmiarze 17. Dodatkowo chciałbym się upewnić czy rozmiar oryginalnych felg to 17/7 et55, bo ciężko było znaleźć jednoznaczną odpowiedź, bo różnie strony pokazywały, a nie mam możliwości zajrzeć od wewnątrz do moich, co tam jest wyskrobane. Felgi, do których się przymierzam: 18" https://www.sportwheels.pl/pl/products/felgi-aluminiowe/rozmiar/felgi-aluminiowe-18/felgi-dezent-tz-graphite-5x100-7x18-et51-graphite-matt-143632.html lub 17" https://www.sportwheels.pl/pl/products/felgi-aluminiowe/rozmiar/felgi-aluminiowe-17/felgi-dezent-tz-graphite-5x100-7x17-et51-graphite-matt-144065.html Wzorowałem się tym kalkulatorem i twierdzi, że przy zmianie z oryginalnych felg i opony 215/45 na 18"/7 et51 oraz gumę 225/40 będzie: Błotniki - Opona będzie wystawać 9 mm na zewnątrz Obręcz będzie wystawać 4 mm na zewnątrz Wnęki koła - Wypełni wnękę koła o 6 mm bardziej niż fabrycznie https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html i nie potrafię określić czy to spowoduje obcieranie już przy codziennej jeździe, czy dopiero przy dodatkowych pasażerach i obciążeniu albo może w ogóle? Edytowane 4 Grudnia 2022 przez skrzydlatybog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 225 na felge 7 cali, to tak se wg mnie. mam 225/45R17 na 17/8, ET48 chyba i na seryjnych springach nic nie trze w ostrych zakretach, choc nikogo nie ma nigdy z tylu. poza tym kiedys pewnie bedziesz myslal o brembo, to niestety ale na te felgi co podsylasz nie wejdzie, a 5x100 to juz felga do odsprzedania dla konesera bedzie. Poza tym i chyba niektore felgi juz z 4tlokiem mialy problem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlatybog Opublikowano 6 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 5 godzin temu, M_isza napisał(a): 225 na felge 7 cali, to tak se wg mnie. mam 225/45R17 na 17/8, ET48 chyba i na seryjnych springach nic nie trze w ostrych zakretach, choc nikogo nie ma nigdy z tylu. poza tym kiedys pewnie bedziesz myslal o brembo, to niestety ale na te felgi co podsylasz nie wejdzie, a 5x100 to juz felga do odsprzedania dla konesera bedzie. Poza tym i chyba niektore felgi juz z 4tlokiem mialy problem. Odszukałem coś innego, co może pasować i jest w przystępnej cenie 18/7,5 et występuje 46/51 i 55, wydaje mi się, że 51 będzie optymalne/bezpieczne https://felgido.pl/rc-design/rc-design-rc32-mgr Zbliżam się nieubłaganie do 200k przebiegu, a jeszcze nie było remontu silnika w nim, dlatego póki co plany na brembo i inne przyjemności nie są nawet brane pod uwagę ale fakt dobrze byłoby mieć felgi, które temu sprostają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2022 11 godzin temu, skrzydlatybog napisał(a): Zbliżam się nieubłaganie do 200k przebiegu, a jeszcze nie było remontu silnika w nim no i..??? masz stare dobre 2.0, jeżeli olej pilnowany, to 200kkm nie jest granica zycia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się