TBS Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Witam , w tym roku kupiłem Subaru E- Forester ,i po 12 tyś km zapaliła mi się kontrolka GPF teraz mruga , jestem umówiony na przepalanie ,ale interesuje mnie jak robić by nie dochodziło do takich sytuacji w takim krótkim okresie , mam doświadczenie wypalaniu DPF ale GPF pierwszy raz czy możecie mi pomóc ?. Czy są jakieś symtomy podczas użytkowania , które sugerują że zbliża się czas wypalania w poprzednim samochodzie komputer mi podpowiadał kiedy filtr się przepala i najważniejsze że przez około 10 minut nie gasić samochodu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Dzień dobry, Poniżej zamieszczamy instrukcje prawidłowej eksploatacji filtra GPF. 2020-09-23 [DT] Gasoline Particulate Filter (GPF) - postępowanie przy regeneracji.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkim6 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) @DZIAŁ TECHNICZNY pozwolę sobie powtórzyć pytanie, które zadałem w innym wątku. Jak procedura wypalania i ogólnej eksploatacji ma się do trybu EV? Instrukcja e-boxera mówi, żeby ograniczyć zapalanie się kontrolki GPF trzeba podróżować poza miastem i odpuszczać gaz od czasu do czasu. To samo mówi instrukcja działu technicznego dotycząca wypalania filtra - prędkości powyżej 60km/h i odpuszczanie gazu (opcja pierwsza). Jest tylko jedno ALE, przy odpuszczaniu gazu auto przechodzi w tryb EV praktycznie momentalnie i wyłącza silnik. Czy to przypadkiem nie przeszkadza w czyszczeniu filtra? Edytowane 3 Marca przez Majkim6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 11 godzin temu, Majkim6 napisał(a): Jest tylko jedno ALE, przy odpuszczaniu gazu auto przechodzi w tryb EV praktycznie momentalnie i wyłącza silnik Dźwignię zmiany biegów należny przełączyć w tryb manualny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkim6 Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca (edytowane) 11 godzin temu, m_dz napisał(a): Dźwignię zmiany biegów należny przełączyć w tryb manualny Zgoda, to zadziała w przypadku procedury wypalania filtra, choć ani oficjalna instrukcja subaru ani wersja działu technicznego nie wspomina o tym ani razu (dopiero opcja 2 z obrotami wspomina o trybie M choć tutaj tryb S też się sprawdzi). Pytanie dotyczy raczej samych wskazówek z instrukcji subaru jak unikać takich sytuacji: Cytat How to avoid illumination of the gasoline particulate filter warning light The gasoline particulate filter warning light will illuminate less frequently by driving in the suburbs and by releasing acceleration pedal periodically when driving. Przecież nikt nie będzie jeździł ciągle w trybie M, żeby po odpuszczeniu gazu przez 10s spaliny przedmuchiwały filtr zapobiegawczo... A w innym wypadku wpadamy w tryb EV... Edytowane 4 Marca przez Majkim6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca W dniu 4.03.2024 o 21:34, Majkim6 napisał(a): Przecież nikt nie będzie jeździł ciągle w trybie M, żeby po odpuszczeniu gazu przez 10s spaliny przedmuchiwały filtr zapobiegawczo... Na szczęście nie ma przymusu do takiego postępowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się