Skocz do zawartości

Subaru GPF


TBS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w tym roku kupiłem Subaru E- Forester ,i po 12 tyś km zapaliła mi się kontrolka GPF teraz mruga , jestem umówiony na przepalanie ,ale interesuje mnie jak robić by nie dochodziło do takich sytuacji  w takim krótkim okresie , mam doświadczenie wypalaniu DPF  ale GPF pierwszy raz czy możecie mi pomóc ?. Czy są jakieś symtomy podczas użytkowania , które sugerują że zbliża się czas wypalania w poprzednim samochodzie komputer mi podpowiadał kiedy filtr się przepala i najważniejsze  że przez około 10 minut nie gasić samochodu. Będę  bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

@DZIAŁ TECHNICZNY pozwolę sobie powtórzyć pytanie, które zadałem w innym wątku.

 

Jak procedura wypalania i ogólnej eksploatacji ma się do trybu EV?

 

Instrukcja e-boxera mówi, żeby ograniczyć zapalanie się kontrolki GPF trzeba podróżować poza miastem i odpuszczać gaz od czasu do czasu. To samo mówi instrukcja działu technicznego dotycząca wypalania filtra - prędkości powyżej 60km/h i odpuszczanie gazu (opcja pierwsza). Jest tylko jedno ALE, przy odpuszczaniu gazu auto przechodzi w tryb EV praktycznie momentalnie i wyłącza silnik. Czy to przypadkiem nie przeszkadza w czyszczeniu filtra?

Edytowane przez Majkim6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Majkim6 napisał(a):

Jest tylko jedno ALE, przy odpuszczaniu gazu auto przechodzi w tryb EV praktycznie momentalnie i wyłącza silnik

Dźwignię zmiany biegów należny przełączyć w tryb manualny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, m_dz napisał(a):

Dźwignię zmiany biegów należny przełączyć w tryb manualny :)

 

Zgoda, to zadziała w przypadku procedury wypalania filtra, choć ani oficjalna instrukcja subaru ani wersja działu technicznego nie wspomina o tym ani razu (dopiero opcja 2 z obrotami wspomina o trybie M choć tutaj tryb S też się sprawdzi). Pytanie dotyczy raczej samych wskazówek z instrukcji subaru jak unikać takich sytuacji:

 

Cytat

How to avoid illumination of the gasoline particulate filter warning light

The gasoline particulate filter warning light will illuminate less frequently by driving in the suburbs and by releasing acceleration pedal periodically when driving.

 

Przecież nikt nie będzie jeździł ciągle w trybie M, żeby po odpuszczeniu gazu przez 10s spaliny przedmuchiwały filtr zapobiegawczo... A w innym wypadku wpadamy w tryb EV...

Edytowane przez Majkim6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2024 o 21:34, Majkim6 napisał(a):

Przecież nikt nie będzie jeździł ciągle w trybie M, żeby po odpuszczeniu gazu przez 10s spaliny przedmuchiwały filtr zapobiegawczo...

Na szczęście nie ma przymusu do takiego postępowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...