kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Witam problem polega na tym ze na zimnym silniku, mniej na cieplym przy cofaniu przy skreconych kolach zaczyna cos przeskakiwac. Olej w skrzyni wyglada dobrze, cale tylnie zawieszenie zrobione, przod takze. Moje auto to subaru legacy IV 2006 2.0 AWD 4x4 automat wiec wiskoza raczej odpada. Dzieje sie to juz od okolo 6 miesiecy zrobione od tego czasu okolo 6 tys km. Podczas skrecania jest ok na prostej takze, Jakies sugestie, przegladalem forum ale nic konkretnego nie pasuje chyba ze elektrozawor skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 11 minut temu, kitesurfe3123 napisał: Witam problem polega na tym ze na zimnym silniku, mniej na cieplym przy cofaniu przy skreconych kolach zaczyna cos przeskakiwac. Olej w skrzyni wyglada dobrze, cale tylnie zawieszenie zrobione, przod takze. Moje auto to subaru legacy IV 2006 2.0 AWD 4x4 automat wiec wiskoza raczej odpada. Dzieje sie to juz od okolo 6 miesiecy zrobione od tego czasu okolo 6 tys km. Podczas skrecania jest ok na prostej takze, Jakies sugestie, przegladalem forum ale nic konkretnego nie pasuje chyba ze elektrozawor skrzyni. Poszukaj pod maską bezpiecznika FWD, gniazdo powinno być puste. Wepnij tam jakiś, dowolny. Spowoduje to odpięcie przekazania napędu na tył. Wtedy sobie sprawdź czy dalej występuje przeskakiwanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Wlasnie sprawdzilem dalem bezpiecznik zapalilo sie AWD i jest ok nieprzeskakuje, wyjalem spowrotem i problem wrocil. Mozna wogole jezdzic z wylaczonym AWD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) Układ napędowy został stworzony tak aby napędzać 4 koła, nie 2. Więc napęd musi działać cały. Jeszcze pytanie jak cofiesz to z gazem czy go ograniczasz? Sprzęgło transferu w tych skrzyniach działa tak że gdy tylko młuskasz gaz cofiąc czy na 1 to już spina w pełni i może wystąpić efekt szarpania. Aby sprawdzić co jest grane trzeba by zmierzyć napięcie jakim jest sterowany zawór podczas cofania. Osobiście parkuje w garażu bez gazu nawet najmniejszego, bo jak troszkę dam to już czuje że szarpnie budą. Teraz pytanie jak się zachowuje gdy cofiesz bez gazu a jak z lekkim gazem? Edytowane 20 Maja 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Ide sprawdzic i zaraz napisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Bez gazu szarpie, z gazem jest lepiej ale tez przeskakuje. Komputer niepokazuje bledow ze skrzynia. Czycmozna tak jezdzic dalej, czy nie pogorszyvto sprawy, co jest ewentuslnie do wymiany w tskim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Najpierw diagnostyka, później ewentualnie trzeba się zastanowić co z tym zrobić. Jeśli umiesz to zrobić samemu to pomogę. A jak nie to odsyłam Cię do ASO. Powiedz żeby sprawdzili wysterowanie zaworu transferu skrzyni. Wymieniales ATF? Bo to że ładny jest o niczym nie świadczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Pierwsze moje pytanie czy narazie moge tak jezdzic? Czy wplywa to jakos na uszkodzenie skrzyni. Jesli chodzi o elektrozawory moge miec komplet. Czy przy wymianie trzeba sciagac skrzynie czy wystarczy odkrecic dolna pokrywe by dostac sie do sterownika. Czy jezeli jest uszkodzony jakis sterownik bo jest ich bodajze 7 komputer pokaze blad? Jesli chodzi o wymiane moj znajomy zna moje subaru dosyc dobrze ale wszelkie wskazowki by sie przydaly jak do tego sie zabrac Dzieki z gory za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Oleju niewyminialem, chyba niebyl wymieniany od nowosci przebieg 220tys obecnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Zacznij od tego. Poczytaj o wymianie dynamicznej i statycznej. Wyrób sobie opinię i zastosuje któras metodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Oleju niewyminialem, chyba niebyl wymieniany od nowosci przebieg 220tys obecnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 A odnosnie jazdy czy dalsza jazda poglebi problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Raczej nie, jeździj tylko unikaj takich sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Zaczne od wymiany oleju moze cos pomoze. Lepiej dynamiczna metoda czy zwykla? . Rozne oponie na ten temat. Czy u siebie miales taki sam problem? Z tym przeskakiwaniem I jak to rozwiazales?. Czy ewentualna wymiana elektrozaworu wiaze sie z wyciaganiem skrzyni. Sorry ze tak zameczam ale widze ze znasz dobrze temat.... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Ja miałem inny problem. Nie działał mi wogule tył. Wymiana zaworu załatwiła sprawe, ale u Ciebie mam wrażenie że jest wszystko ok. Trzeba by zadbać o skrzynie. Wymienić olej i ten zawór pomierzyć. Ja wymieniałem statycznie, ale udało mi się dużo oleju zlać. Normalnie uda Ci się ok 6-7 litrów. A w skrzyni jest 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Dzieki za infoa moze pamietasz jakie ma oznaczenie ten elektrozawor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 W Twoje skrzyni jest inny niż u mnie, bo skrzynia jest 2 generację pewnie nowsza. Zakładam że oznaczenie zaczyna się od TZ1B? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Musze zobaczyc poki co zaczne od oleju. A jak ewentualnie z ta wymiana skomplikowane to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Jeśli faktycznie dawno temu był płyn wymieniany, to zdjął bym miskę. Wyczyścił filtr wewnętrzny oraz magnes, wymienił filtr zewnętrzny. I dopiero zalał płynem nowym. Ważne aby zmierzyć ile zlałeś. Dolać tyle samo i później ewentualnie dolać do poziomu. I teraz uwaga, wlewa się przez bagnet . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 21 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Spoko zobacze moze zrobie dynamicznie zapytam swojego mechanika czy ma maszyne do tego Wiec filtry tez wymienic w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Dzis zauwazylem ze jedna opona z przodu jest 215/40/17 a druga 215/45/17 czyto tez moze wplywac na te problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Dzis zauwazylem ze jedna opona z przodu jest 215/40/17 a druga 215/45/17 czyto tez moze wplywac na te problemyZdecydowanie tak. Bo skrzynia widzi inna prędkość osi. W czasie jazdy nie czujesz tego bo napęd nie jest spinany aż tak mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 A tylnie dwie to 215/40/17 Przod 215/40/17 i ta jedna 215/45/17 Wymieniali mi te tylnie i jedna przednia 3 miesiace temu Chyba zaczne od opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfe3123 Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Chociaz podczas jazdy tez odczywam jakby cos stukalo wlasnie z tylu okolic dyfra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Jakbyś miał ręczna skrzynie to wisko by się już ugotowało pewnie. Tutaj automat w czasie jazdy przekazuje 90/10 napęd. Płytki w sprzęgle transferu pewnie na tyle się mogły obracać. Nie mniej i tak Ci zalecam wykonane oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się