Jump to content

Przeskakiwanie przy cofaniu na skreconych kolach.


kitesurfe3123

Recommended Posts

Witam problem polega na tym ze na zimnym silniku, mniej na cieplym przy cofaniu przy skreconych kolach zaczyna cos przeskakiwac. Olej w skrzyni wyglada dobrze, cale tylnie zawieszenie zrobione, przod takze. 

Moje auto to subaru legacy IV 2006 2.0  AWD 4x4 automat wiec wiskoza raczej odpada. Dzieje sie to juz od okolo 6 miesiecy zrobione od tego czasu okolo 6 tys km. Podczas skrecania jest ok na prostej takze, 

Jakies sugestie, przegladalem forum ale nic konkretnego nie pasuje chyba ze elektrozawor skrzyni. 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, kitesurfe3123 napisał:

Witam problem polega na tym ze na zimnym silniku, mniej na cieplym przy cofaniu przy skreconych kolach zaczyna cos przeskakiwac. Olej w skrzyni wyglada dobrze, cale tylnie zawieszenie zrobione, przod takze. 

Moje auto to subaru legacy IV 2006 2.0  AWD 4x4 automat wiec wiskoza raczej odpada. Dzieje sie to juz od okolo 6 miesiecy zrobione od tego czasu okolo 6 tys km. Podczas skrecania jest ok na prostej takze, 

Jakies sugestie, przegladalem forum ale nic konkretnego nie pasuje chyba ze elektrozawor skrzyni. 

Poszukaj pod maską bezpiecznika FWD, gniazdo powinno być puste. Wepnij tam jakiś, dowolny. Spowoduje to odpięcie przekazania napędu na tył. Wtedy sobie sprawdź czy dalej występuje przeskakiwanie. 

Link to comment
Share on other sites

Układ napędowy został stworzony tak aby napędzać 4 koła, nie 2. Więc napęd musi działać cały. Jeszcze pytanie jak cofiesz to z gazem czy go ograniczasz? Sprzęgło transferu w tych skrzyniach działa tak że gdy tylko młuskasz gaz cofiąc czy na 1 to już spina w pełni i może wystąpić efekt szarpania. Aby sprawdzić co jest grane trzeba by zmierzyć napięcie jakim jest sterowany zawór podczas cofania. Osobiście parkuje w garażu bez gazu nawet najmniejszego, bo jak troszkę dam to już czuje że szarpnie budą.

Teraz pytanie jak się zachowuje gdy cofiesz bez gazu a jak z lekkim gazem?

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Najpierw diagnostyka, później ewentualnie trzeba się zastanowić co z tym zrobić. Jeśli umiesz to zrobić samemu to pomogę. A jak nie to odsyłam Cię do ASO. Powiedz żeby sprawdzili wysterowanie zaworu transferu skrzyni. Wymieniales ATF? Bo to że ładny jest o niczym nie świadczy.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze moje pytanie czy narazie moge tak jezdzic? Czy wplywa to jakos na uszkodzenie skrzyni. 

Jesli chodzi o elektrozawory moge miec komplet. Czy przy wymianie trzeba sciagac skrzynie czy wystarczy odkrecic dolna pokrywe by dostac sie do sterownika. 

Czy jezeli jest uszkodzony jakis sterownik bo jest ich bodajze 7 komputer pokaze blad?

Jesli chodzi o wymiane moj znajomy zna moje subaru dosyc dobrze ale wszelkie wskazowki by sie przydaly jak do tego sie zabrac

Dzieki z gory za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Zaczne od wymiany oleju moze cos pomoze. Lepiej dynamiczna metoda czy zwykla? . Rozne oponie na ten temat. Czy u siebie miales taki sam problem? Z tym przeskakiwaniem I jak to rozwiazales?. Czy ewentualna wymiana elektrozaworu wiaze sie z wyciaganiem skrzyni. 

Sorry ze tak zameczam ale widze ze znasz dobrze temat.... 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem inny problem. Nie działał mi wogule tył. Wymiana zaworu załatwiła sprawe, ale u Ciebie mam wrażenie że jest wszystko ok. Trzeba by zadbać o skrzynie. Wymienić olej i ten zawór pomierzyć. Ja wymieniałem statycznie, ale udało mi się dużo oleju zlać. Normalnie uda Ci się ok 6-7 litrów. A w skrzyni jest 9.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli faktycznie dawno temu był płyn wymieniany, to zdjął bym miskę. Wyczyścił filtr wewnętrzny oraz magnes, wymienił filtr zewnętrzny. I dopiero zalał płynem nowym. Ważne aby zmierzyć ile zlałeś. Dolać tyle samo i później ewentualnie dolać do poziomu. I teraz uwaga, wlewa się przez bagnet .

Link to comment
Share on other sites

Dzis zauwazylem ze jedna opona z przodu jest 215/40/17 a druga 215/45/17 czyto tez moze wplywac na te problemy
Zdecydowanie tak. Bo skrzynia widzi inna prędkość osi. W czasie jazdy nie czujesz tego bo napęd nie jest spinany aż tak mocno.
Link to comment
Share on other sites

Jakbyś miał ręczna skrzynie to wisko by się już ugotowało pewnie. Tutaj automat w czasie jazdy przekazuje 90/10 napęd. Płytki w sprzęgle transferu pewnie na tyle się mogły obracać. Nie mniej i tak Ci zalecam wykonane oleju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...