leg77 Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Od pewnego czasu w moim Legacy V 2.0i CVT Lineartronic MR2010 (przebieg ok. 180 tys. km) w czasie gwałtowniejszego hamowania (np. przed światłami) występuje sporadycznie efekt "dławienia" silnika z jego wyłączeniem - jeśli lekko nie zwolnię hamulca. Wygląda to tak jakby skrzynia nie "wysprzęglała" napędu na koła, lub robiła to zbyt wolno. Krótkie jednokrotne lub dwukrotne zwolnienie hamulca usuwa problem. Trudno mi ustalić powtarzalność sytuacji, w której występuje opisany problem - może przy "zimnym" silniku. Zgłosiłem problem w ASO, ale ponieważ w czasie jazdy próbnej opisywany efekt nie wystąpił, nie podjęli tematu. Do ok. 100 tys. km przebiegu ASO twierdziło, że oleju w skrzyni Lineartronic się nie wymienia (przy normalnej intensywności użytkowania). Później podano, że można, więc zleciłem jego wymianę w ASO, ale byłem zaskoczony, że wykonano ją w sposób statyczny informując, że w trybie dynamicznym wymiany oleju w moim samochodzie się nie wykonuje. Czy to może być przyczyną problemu? Czy ktoś z Państwa może podzielić się wiedzą w sprawie źródła i ew. rozwiązania opisanego wyżej problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 źródłem jest sprzęgło hydrokinetyczne. Na youtube masz filmy z tym problemem. Temat poruszany także w wątku: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now