Jump to content

Daily WRX lpg


dammmian

Recommended Posts

Cześć, po kilku latach na forum i już nie pierwszym Subaru, zakładam swój temat. Pewnie nie będzie się za dużo działo tutaj, bo tym razem Subaru ma być używane codziennie, nie od święta (poprzedni gtek zrobił 18kkm w 4 lata). Kupiony dwa dni temu. Myślę, że dość dobry stan, jakieś małe pierdołki do poprawy i to będzie tu systematycznie opisywane. 

Subarak ma lpg, więc niektórzy tu uznają to za zbrodnie :) , ale zobaczymy jak to się na tym sprawuje. Samochód licznikowo ma przebieg 285, więc automatycznie ten temat będzie raportem z użytkowania WRX z lpg.

 

Poniżej pierwsze foto brudasa

subarak.jpg

1.jpg

7.jpg

11.jpg

17.jpg

18.jpg

22.jpg

Edited by dammmian
  • Like 5
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gratulacje :) Pisz na bieżąco co i jak, ciekaw jestem jak z usterkowością i awaryjnością WRXa z tak dużym przebiegiem przy codziennym użytku.

Cały przebieg samochodu zrobiony na jednym silniku?

Jak duży przebieg nakręcony został na LPG?

Jakieś mody są obecne, czy total seria?

Link to comment
Share on other sites

@Roberto555 Dzięki, zobaczymy jak to będzie, wiedziałem na co się piszę :)

Nope, silnik wymieniony ok 3kkm temu na inny, poprzedni; klasyka 2.0, panew.

Automatycznie na tym silniku gaz jest też od 3kkm, wcześniej instalacja była na innym silniku (to też kwestia tygodnia/dwóch żeby serwis lpg był, bo lubię mieć porządek w takich sprawach). Przy wymianie silnika, nowy rozrząd, jak dobrze zapamiętałem to też wtedy burbo regenerowane. Na ten moment silnik, ładnie chodzi, cicho, bez dziwnych stuków (oprócz dzwoniącego uppipe, który będzie na początku grudnia zmieniany).

Modów w sumie brak, dodatkowo nie planuje grubych modów, chce utrzymać w bdb stanie samochód, gdyż to ma być samochód do jeżdżenia po mieście, a czasem jakiś wyskok na urlop. Jakiś tam większy wydech tylko. Takie wygodne wozidło

 

 

Dziś Subaru miało pierwsze zmiany (bardzo drobne). Obowiązkowo świnka, póki co tylko na klapę, bo deszcz mnie złapał podczas prac, ale lusterka też będą. Zdjęte wszystkie inne naklejki.

Dodatkowo, na zimę komplet nowych wycieraczek bosha, celowo przegubowe - ostatnio mam słabe doświadczenia z bezprzegubowymi

IMG_20201119_174906.jpg

Edited by dammmian
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A na dziś przyszła mała paczka z rzeczą do zrobienia. Rozpórka tył, profilaktycznie.

IMG_20201120_120606.jpg

 

Dodatkowo, usunięty problem piszczących pasów, tj. delikatnie podcięty styropian i belki w plastikowej osłonie słupka B.

IMG_20201120_141937.jpg

IMG_20201120_142033.jpg

 

Przy okazji mechanizm pasów psiknięty teflonem, bo przecież i tak na wierzchu był.

 

Rozpórka zamontowana, trochę zabawy było żeby nie rzeźbić w tapicerce za dużo, ale nie wyszło chyba źle.

IMG_20201120_200308.jpg

 

I dodatkowo zegary przed (słabo widać, ale podświetlenie poziomu paliwa nie świeciło)

IMG_20201120_154806.jpg

Oraz po:

IMG_20201120_200112.jpg

Edited by dammmian
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Subaru przeszło swój pierwszy serwis u mnie. Zrobiona osłona przegubu LP, zmieniony uppipe bez kata, doszła osłona turbo bo nie było i wleciały opony zimowe (nie mówię już o mniejszych pierdołach).

 

Następny etap to montaż dodatkowych zegarów bo już mi przyszły i ( jak się znajdzie jakaś ) kiera w skórze

Edited by dammmian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Wczoraj był pierwszy cieplejszy dzień, przez co okazało się że klima słabo chłodzi. Przez zimę nie było czuć, że słabo mrozi. Dziś byłem na serwisie klimy, teraz jest bdb. Można jeździć w upały. Oprócz tego, Subaru robi dzielnie kolejne kilometry przy tym będąc oszczędnym samochodem.

IMG_20210401_133815.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cisza w temacie, ale się dzieje.

W okolicach maja wleciały zregenerowane zaciski przód, okolice czerwca to był przelot w pierwszej części wydechu, a ostatnio, wymiana oliwy, tarcze klocki tył, łożysko koła lewy tył, oraz wszelkie luzy w zawieszeniu i geometria. Póki co 9kkm u mnie, bez większych problemów, jeździ zbiera się całkiem ok, jednocześnie dość ekonomicznie jest. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sierpień trochę minął pod znakiem pracy przy Subaru, a więc:

 

 

 

W listopadzie 2020, przeglądając wątek @aQq o jego bugu, natknąłem się na numer części gumki do kija podnoszenia maski. Minął prawie rok i się zebrałem w sobie, wydałem 0,19 Subarowego nic i kupiłem gumkę.

 

IMG_20210821_082825.jpg

 

Przyznam szczerze, że montaż tego w normalnych warunkach jest fatalny, więc po jeden próbie odpuściłem, gdyż wiedziałem że zaraz będę miał dostęp to tego otworu od strony lampy (zdecydowanie łatwiej, poprawnie było to zamontować).

 

Przechodząc do lamp, zmora tego samochodu. Kupiłem wrx z tymi lampami:

 

IMG_20210821_083311.jpg

 

Przez dobre dwa miesiące po kupnie szukałem prawie codziennie lamp, normalnych europejskich oryginalnych nie depo. Niestety, w używce one prawie nie istnieją. Od listopada 2020 od kiedy mam wrx, nie znalazłem oferty na takie lampy na olx/allegro. Pojawiła się za to oferta anglików w dobrej cenie.

Trochę grzebania i zamontowałem soczewkę w tych lampach. Tu porównanie w trakcie przekładania:

 

IMG_20210821_083746.jpg

 

Lampy jeszcze świecą w kosmos, bo dziś na skp podjadę wyregulować, ale mogę powiedzieć że na trzy Subaru które miałem, dopiero teraz widać, że są światła i gdzie się jedzie.

 

Żeby nie było kolorowo, soczewkę którą kupiłem to Soczewki Bi-Halogen MINI H1 2.5", jakość wykonania całkiem ok,wszystko spoko, ale, brak pasującej p&p podkładki do montażu. Więc z racji braku odpowiednich podkładek w internecie, mała rzeźba w dołączonej podkładce i działa. Podkładka uszczuplona mniej więcej w tych miejscach co na zdjęciu.

IMG_20210821_084330.jpg

 

I na koniec, średnio jestem fanem ksenonów, w samochodach które ich fabrycznie nie miały (tzn zestawy hid). Więc żarówka do soczewki to zwykła H1. Z racji, że lampy na wierzchu to wleciały wszystkie nowe żarówki, firmowe, żeby tam nie zaglądać prędko.

 

 

IMG_20210821_084951.jpg

IMG_20210821_085008.jpg

 

Następna zabawą, będzie ogarnięcie jakiś głośników, bo to co gra jest średniej jakości, nie będę szedł w jakieś car audio zaawansowane, jedynie nowe głośniki i wygłuszenie drzwi przód. Wzmacniacz sobie leży pod fotelem pasażera i jeździ od czasu kupna samochodu, ale jest chyba nie podłączony, więc skorzystam z niego.

 

Aha i polecam ten temat na forum, jest opisane dobrze jak wyjąć lampy:

https://forum.subaru.pl/topic/63293-wymiana-zarowki-swiatej-postojowych-w-impreza-2003/

Edited by dammmian
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Po 11 miesiącach Subaru zmieniło właściciela. Super przygoda, super zabawa, bez jakiś awarii, więc spoko. Zrobione przeze mnie 13kkm na gazie, jak się okazało samochód nie wybuchł, nie stało się najgorsze jak twierdzą przeciwnicy gazu. A w te 13kkm w sumie już zaoszczędził na drugi silnik gdyby coś się stało. W każdym razie poszedł w dobre, jeszcze nie forumowe ręce. 

 

Na koniec, prośba o zamknięcie tematu ;)

 

Pozdro,.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...