klev Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam. Mam pewien problem. Dwa lata temu kupiłem forestera s-turbo po lifcie 177KM na cewkach w 100% seryjnego i przez ten czas zrobiłem kilka modów: - przelotowy uppipe od imprezy GT (bez sondy, błąd wyłączony w ECU) - przelotowy downpipe 2,5" firmy RMmotors (błąd braku katalizatora wyłączony w ECU) - przelotowy centerpipe 2,5" bez tłumika też RMmotors - przelotowy końcowy z jednym tłumikiem też RMmotors - większa turbina TD04L bez luzów wzdłużnych ani poprzecznych (dzięki skwaro) - blow-off firmy ProPerfect (wsadzona twardsza sprężyna bo syczał cały czas, a teraz syczy tylko jak ma troszkę większe ciśnienie) - pompa paliwa DW200 - powymieniałem przewody sterowania turbo i przepustnicy na silikony bo już pękały w rękach poza kwestią tuningu zrobiłem: - rozrząd z pompą wody i regulacja zaworów - nowe sprzęgło LUK - nowe tarcze, klocki i zaciski brembo (rozmiar seryjny) - regeneracja maglownicy - poducha OEM pod skrzynie - nowa rura dolotowa turbosprężarki (OEM) bo stara miała pęknięcie na zacisku przy turbo To mniej więcej tyle, nie piszę o końcówkach drążków czy tulejach bo to robię na bieżąco. No i teraz meritum: Wystroiłem tak zrobionego forka na 1 bara. Wszystko było SUPER. Szedł jak dzik. Po kilku dniach niestety auto mocno osłabło i zaczął delikatnie falować na pół biegu na 4 i 5 biegu (tak jadąc 120km/h przy 3000 obrotów wciskam gaz na mniej więcej 70% i doładowanie faluje) Dodam że nie było tego przez te kilka dni po strojeniu. Dodatkowo zaczął dymić na wysokich obrotach na czarno, pojechałem na hamownię i wypluł tylko 191KM (a zakładam że miał kolo 240 po strojeniu) więc strasznie słabo. Tuner mi powiedział że strasznie leje paliwo i jest mega przelany. Na AFR wyszło 9, do tego zaczęły mi skakać korekty MAF. Przypuszczenia są na razie dwa: 1 - jakaś nieszczelność, czy to przez blowa, czy może jakaś uszczelka kolektora ssącego (woda z ludwikiem nic nie pokazała ale coś syczy, dodaje chałupnicze filmiki) i przypuszczenie jest takie, że przepływka widzi 100% powietrza i do tego dobiera dawkę paliwa, a do silnika dochodzi powiedzmy tylko 3/4 tego co widzi MAF, a 1/4 ucieka nieszczelnością, i stąd te przelanie. 2 - uszkodzony regulator ciśnienia paliwa po zamontowaniu mocniejszej pompy, a on ma już 18 lat i może zdechł..... Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to mogło paść ? Plany są takie: - wymieniłem przepływkę - nic nie pomogło - dziś wymienię BLOWOffa na ori DV i zobaczę czy to coś zmieni - potem wymienię regulator ciśnienie paliwa bo kolega ma identycznego forka i zobaczę czy to coś zmieni - jak powyższe zabiegi nic nie pomogą to zdejmuje kolektor i zmieniam uszczelki (mam OEM kolektor-głowica i te "okulary" z między kolektora) To są IAM przed usterką Tu IAM po usterce i mocno skaczą...... tu ilość powietrza g/s - moja to niebieska linia, czerwona to WRX z taką samą turbiną wystrojonego na 230KM (dla porównania) tu paliwo (flow scaling 482 !! gdzie wtryski mają 420cc) no i logi po usterce 4 bieg.csv 9 kB · 0 pobrań 4 bieg nie do konca.csv 7 kB · 0 pobrań 3 bieg.csv 7 kB · 0 pobrań malutkie falowaniena 5 miegu 2.csv 3 kB · 1 pobranie malutekie falowanie na 5 biegu.csv 3 kB · 1 pobranie chałupnicze filmiki z "testu szczelności" - na włączonym silniku nic nie słychać a pianą nie dało się spsikać kolektorów przy silniku bo nie ma dojścia, okolice przepustnicy szczelne, tak samo jak wszystkie przewody.... 20190411_182440.mp4 20190411_185454.mp4 20190411_182440.mp4 Edytowane 15 Kwietnia 2019 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się