Wojti Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Dzien dobry Od kilku tygodni borykam sie z checkiem w foresterze 2.0 158km 2007 komputer pokazywal na lewy zawor (ten wiekszy ) wymiana na uzywany ( sprawdzany) kilka dni i znow check... podpiecie pod kompa i tym razem prawy ( a byl przy okazji czyszczony i sprawdzany) ale ok byl dostepny to wymienilem na probe.... znow check ... Zawsze z rana sie zaswieca razem z cruzem dodam ze pompa dmucha czyli dziala. Wiem ze jak jest rurbo to da sie ten caly obieg recyrkulacji spalin wylaczyc i egry zamknac a jak turbo niema to sie nie da. Dzis czytajac stary temat doszedlem do wypowiedzi : Mrmotorsport opracowało autorskie rozwiązania dla Subaru na sterownikach Hitachi. Chodzi u w szczególności o 2.0 wolnossącą benzynę, mniej więcej od 1998 roku do 2010 na procesorach WA12212920WWW 22611AG380 i tym podobne. Wyłączenie zaworu EGR Wyłączenie systemu obiegu powietrza wtórnego (np błąd P2441 lub P0441 Sec air system close seized (bank1). lub P0140 czy też P0410). Wyłączenie sondy lambda za katalizatorem Korekta "zimnego startu" ( poprawiono rozruch na zimnym silniku) Tuning Wyłączenie systemu wentylacji zbiornika (EVAP) dla aut z rynku amerykańskiego Dostępne dla WA12212970WWW WA12212940WWW WA12212930WWW WA12212920WWW ale także dla WA12212WWW970! Czy ktos cos wie ? Dzis tam zadzwonilem i Pan powiedzial ze bez problemu wylaczy 2 egry i pompe i daje 3lata gwarancji za przystepna kase Prosze o pomoc bo juz sam nie Wiem da sie ? Nie da aie ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zandeo Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Jak nie ma turbo też się da. Ja się pozbylem. Koszt spory ale problemu juz nigdy z nim nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Zandeo dzieki za odpowidz... Jeszcze podejme jedna probe z tymi egrami i jak elektryk nie ogarnie ( bo czasem problem moze byc w tych zlaczach) to jade do gdanska do tego fachowca. Mam zadzwonic po nowym roku umowic sie na termin koszt 800zl + paliwo dam znac jak poszlo dla tych co tez maja albo beda miec problemy z egrmi i pompa ktore kosztuja o wiele wiecej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr Zyber Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Się podepnę bo pacjent ten sam i problem dokładnie ten sam. Skasowany błąd pojawił się po kilku dniach. Będę wdzięczny za relację po "zabiegu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Witam Mialem dac znac jak poszlo z egrami i problem byl troche bardziej zlozony niz myslalem byly 4 bledy PO130 PO171 PO441 P2433 Mialem nie co szczescia ( jak to Pan powiedzial) bo nie dawno byl klient takim autem z takim problemem i podobno wszystko jest ok. Ogolnie za 700zl dokonal zmian : - zmiana na euro2 - wylaczenie 2 lambdy - egr off - drugi obieg powietrza wylaczony Z uwagi na to ze mam lpg Zalecil powrot na pb i pare dni posmigac pozniej podpiac pod kompa jak nic nie pokaze to ok jak pokaze to pierwsza sonda moze byc juz padnieta jak nie pokaze to super i wtedy przeskoczyc na gaz jak wyskoczy check to napewno ta sonda a jak nie to temat zamkniety... tak to mniej wiecej sie przedstawia. Oby to juz byl konec bo mecze sie juz 2 miechy i troche kasy poszlo bo na poczatku wsadzilem 2 egry uzywane za 500zl teraz 700zl do tego czas i benzyna ciezki temat z tym obiegiem w 2.0 158km jak okaze sie ze 1 sonda ?! Dzis dzwonilem 1000zl w olsztynie subaru se zyczy... Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr Zyber Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Dziękuję za informację i współczuję kłopotów oraz wydatków. U mnie diagnoza mówi, że pada ten górny, po lewej strony patrząc od strony kierowcy. Wywaliło błąd 2441 i jeśli się nie mylę P63. Pierwsze kasowanie błędu przy przeglądzie w ASO dało efekt na tydzień - błąd wrócił. Wymiana wraz z czujnikiem - ok. 1300 zł - nie zdecydowałem się. Byłem w nie-ASO, ale akurat nie mieli właściwego czujnika na stanie, zamówili i mam do nich podjechać na wymianę (cena ok. 500 zł). Błąd wykasowali i od 2-ch tygodni cisza, spokój. U mnie nie ma LPG więc mam nadzieję, że wymiana jednego czujnika w zupełności wystarczy. Raz jeszcze dzięki za informację. Pozdrowienia z południa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszyn Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 1000 zł to dużo jak za sondę z wymianą - ale to ASO. Przed katalizatorem wymieniłem sam tez w 158 KM - sonda kosztowała niecałe 400 zł - Firmy DENSO Nasadka do wymiany sondy to koszt max 30 zł Z tego co miałem w domu stworzyłem takie cudo jak na zdjęciu i wymiana poszła gładko udało mi się odkręcić od góry. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_subaru Opublikowano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2023 Hej, czy jest szansa na update? Jak się auto sprawuje? Oraz mógłbyś podać jakiś namiar do tego Pana co ci kasował EGR i pompę powietrza?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się