Skocz do zawartości

jr2000

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    subaru legacy

Osiągnięcia jr2000

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Moj też "bierze" olej. Legacy Diesel, 2008, przebieg 33kkm. Olej: 0-20kkm: Castrol SLX... , aktualnie MOTUL 5w-30 Specific (ACEA A3 / B4 / C3 " API SL / CF - żeby nie było) Sprawdzam co 1kkm / 1 tydzien. Na ciepło (15 min po) i na zimno - dnia następnego - dla weryfikacji. Śmieszne - pewnie tak. Ale to moja własność i warto o nią zadbać. Z doświadczenia (dieslami i benzynami) mogę stwierdzić (subiektywnie) że biorą wszystkie. Mniej lub wiecej - zależnie od konstrukcji. (Ja rozumiem że Subaru powinno być ponad tym - takie najlepsze. Też tak mam ) Z drugiej strony olej po to jest aby zapewnic "smarowanie" podczas spalania. Nie ma siły - jakaś część oleju sie wypali. Martwić sie należy jak dolewać trzeba np. 2l / 1000km. Po to są bagnety w samochodach (wszystkich) aby sprawdzac stan oleju. (Oznacza to że kazdy producent zakłada/przewiduje zmianę/ubytek oleju.) Po to są na każdej stacji benzynowej i w sklepach oleje aby je kupować. Po to są aby je dolewać. Reasumując: sprawdzać, kupować i dolewać. Subiektywnie mogę stwierdzić że zużycie oleju w dużej mierze zależy od: 1. sposobu (dynamiki) jazdy (i nie mówię to o wartościach granicznych typu 4k/rpm i wiecej lub "duszenie" silnika 800-900 rpm na 5-biegu) 2. jakości użytego oleju Dodatkowo, konstrukcje diesli zostały zaopatrzone w "rewelacyjny" DPF ("brawo" zieloni) To powoduje (m.in.) że poziom oleju wzrośnie - nawet powyżej max. po wstrzyknięciu paliwa celem wypalenia (oczyszczenia) DPFa. Problemem i stresem jest, jeśli proces wypalenia nie dojdzie do skutku. (nie trzeba sie natomiast stresować ze olej bedzie "rozrzedzony" - dobre oleje w klasie C2/C3 zachowują swoje parametry w takich sytuacjach). Na koniec (dotyczy diesli z DPF): Zalecam dolewanie oleju do poziomu poniżej max. Zakres skali jest od min do max. a nie zero-jedynkowy: brak-jest. Warto przewidziec ze poziom oleju może wzrosnąć. I co wtedy ? (rozwiązanie: strzykawka + metr rurki :shock: ) Te ostatnie zdania kieruję również do serwisów (ASO) które wypełniają swoje obowiązki związane np. z przeglądem gwarancyjnym - na max. Również oleju leją na max. Nie róbcie tak ! Nie zawsze max. oznacza pełnię szczęśliwości Waszych klientów.
  2. jr2000

    problemy ze skrzynią?

    Ponoć, zębatka biegu piątego (info z ASO). Objawy: metaliczny szum podczas jazdy po wystąpieniu awarii (zjazd na pobocze). Po zatrzymaniu, brak możliwości przetoczenia samochodu (problem z wciągnięciem na lawetę). Koniec.
  3. jr2000

    problemy ze skrzynią?

    Nie, nie uważam tego za prawidłowość. Raczej wypadek przy pracy / pech Mój post odnosił się jedynie do sforułowania "Osobiście nie słyszałem o choćby jednej awarii więc podejrzewam, że to plotki." Ponadto, jest informacją dla innych ewentualnych użytkowników których dosięgnie taka przypadłość - że takie cuda się w przyrodzie zdarzają. Po to jest (między innymi) to forum. Jest swoistym podniesieniem na duchu że nie tylko Oni mają subarszczaka z "nawaloną" skrzynią, oraz ostrzeżeniem dla tych którym jeszcze nie "nawaliła" :wink:
  4. Pogoniony przez Adamusa Witam !!! Od roku posiadam Legacy 2.0 D. Sprawia problemy ale nadal mu przebaczam. Czyli kolejny optymista na forum
  5. jr2000

    problemy ze skrzynią?

    http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=126822&start=0 Np. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=126822&start=0 -- Pn sie 02, 2010 2:42 pm -- Assistance zadziałało bez zarzutu. Samochód zastępczy przez caly okres naprawy.
  6. jr2000

    problemy ze skrzynią?

    Niestety skrzynie 5 biegowe ulegają uszkodzeniu. Moja padła przy 27 tys. w Subaru Legacy 2.0D. Zatem to nie są plotki. Cierpliwi na forum znajdą inne doniesienia o uszkodzonych skrzyniach. Niestety. Naprawa gwarancyjna: 40 dni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...