Dzień dobry - mój XV 2012 sprowadzony z Niemiec ma niewykonaną kampanię przywoławczą SRT261. I może bym machnął ręką tak jak wcześniejszy użytkownik/użytkownicy, ale doczytałem się że w/w dotyczy pękania sprężyn zaworowych i temat podobno nie jest błahy, bo z tego powodu wycofywano z rynku auta obarczone tą nieprawidłowością. Auto ma nalatane ok. 100 kkm, silnik chodzi fajnie i póki co nie ma z nim większych problemów. I mam z w związku z tym kilka pytań:
1. czy skoro przejechał 100 tys. to można założyć że przejedzie następne 100 tys i dać sobie spokój i założyć że moje sprężyny są ok?
2. czy 2012 i nieregularne serwisowanie w ASO upoważnia mnie do w/w darmowej akcji/naprawy w ASO ?
3. Jak to się naprawia - czy trzeba ściągać głowice i podpierać zawory od strony komory spalania, czy podtrzymuje się trzonek zaworu od strony rozrządu i wymienia sprężynę ?
4. Czy zdarzało się że sprężyna pękła na tyle że zawór "spadł" i zderzył się z tłokiem ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.