Skocz do zawartości

Philipek

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Włocławek
  • Auto
    Subaru Forester SH EJ20F
    Nissan 200SX S14 RB25DET NEO

Ostatnie wizyty

835 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Philipek

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  2. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  3. @ewemarkamZauważyłem, że mało kto dzieli się jakąś wiedzą. Nie dziwię się, ale przywykłem do dużo bardziej pomocnych ludzi z forum Nissana i Turbokillers @InfraNiesamowicie mnie teraz zainteresowałeś. Czym takim wyróżnia się FB? Czemu jest tak dobre? Przez to, że naczytałem się dużo na ten temat - kupiłem przedlifta. Według całego świata, seria FB jest nastawiona stricte na ekonomie a FA na sport, przez co FB nie ma w ogóle potencjału na rozwój. To co wyczytałem, ostro studiując to co piszą ludzie siedzący w tuningu Subaru, można streścić tak: FB super eco, silnik bez perspektyw, EJ "uniwersalna" jednostka, FA stricte sportowa jednostka.
  4. Podczas wymiany oleju pociąłem filtr oleju a sam olej przelałem przez sitko malarskie. Troche opiłków było, jak kiedyś w Hondzie panewka mi wysiadła, miałem ich znaaacznie więcej, to samo w moim 200SX ale to były już obrócone panewy. @ewemarkam Na koncie mam troche remontów i wymian silników. Zadaje tu takie pytania bo bardzo ułatwiło by mi pracę, jakby ktoś na nie odpowiedział Jeżeli padnie mi ten piec, za żadne skarby nie wróce do tego samego. Głównie przez okropny soft i fałszywe stuki. Zamuła na 2-3tys obrotów jest straszna a ECU Hitachi mega oporny do jakiegokolwiek przerabiania. Specjalnie kupiłem Tactrixa orginalnego, żeby móc się dogadać ze swoim nowym Subaru a tu zonk. Przewertowałem całe to forum i na ruskich dopiero coś udało mi się wygrzebać ale raczej bez konkretów.
  5. Myślałem, że dosyć dobrze znam dzwięk panewki po zabawie z turbo Nissanami :p ale możesz faktycznie mieć racje. Co mogłoby wydawać mylący dźwięk? AVCS? Co do nowszych jednostek, bardzo mi po głowie chodzi FA z BRZ albo chociaż Forestera XT nowszego ale spodziewałbym się dużo większej dłubaniny. Mylę się? Zależy mi, żeby zachować stara manualna skrzynie i nie robić nowej wiązki.
  6. Witam, od lipca jestem posiadaczem Forestera III. Na początku wszystko było super, aż zauważyłem ubytek oleju. szukałem wycieku i nic nie znalazłem, powiązałem to jedynie z dosyć ostrzejsza jazda- uszczelniacze czy pierścienie umierają, stwierdziłem. Sprawdzałem olej po każdej przejażdżce, ale pewnego ranka odpalam, ruszając usłyszałem 3 puknięcia. Stanąłem natychmiast, patrzę, suchy bagnet. Natychmiast dolałem oleju i przygotowałem się do wymiany na świeży. Podczas gdy zabierałem się do pracy dostrzeglem, że z filtra obficie kapało na kolektor, stąd nie było plam- olej się spalał. Dodam, ze poprzedniej wymiany dokonał autoryzowany serwis, ale jeszcze nie za mojej kadencji. Pod filtrem zostały kawałki starej uszczelki. Mimo wymiany oleju, co rano słychać 2-4 klepnięcia panewki. Z tego też powodu, zaczynam poszukiwania nowego silnika. Jest mi strasznie smutno bo mam EJ20F, czyli wzmacniane gniazda zaworowe. W związku z tym mam kilka pytań: Czy silnik EJ253 wejdzie bez problemu? Czy ktoś już kiedyś dokonał takiej wymiany? Jakie będą potrzebne modyfikacje? Będzie pasował z innych modeli niż Forester? Czy wchodziło by w grę założenie do EJ253, głowic z EJ20F? Miałoby to jakikolwiek sens? Czy ECU Hitachi-bardzo oporny, ma szanse zagadać z 2.5? Ma ktoś schematy wiązek tych dwóch silników, żeby porównać? Skrzynia będzie pasować P&P? Co polecacie zrobić przed włożeniem silnika do budy? UPG na zaś, to dobry pomysł? Jakieś namiary na zaufanych handlarzy/importerów, używanych silników?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...