Skocz do zawartości

Wastegate i jego zawór


Gość wschip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Impreza GT 98. Problem - ładowanie ponad 1.2 bara (odcięcie wtrysku paliwa, wypalony tłok itd.). Sprawdziłem sam eletrozawór (wydaje się że działa prawidłowo, tzn. zamyka się i otwiera), wyczyściłem, sprawdziłem sczelność rurek, sygnał z ECU - wszystko ok. Teraz mam zatkany wężyk do elektrozaworu, w obawie o nowy shortblock, bezpieczniej - ale ładowanie tylko 0.4 bara. Co może być przyczyną? Jak powinny być połączone te wszystkie wężyki (poprzedni właściciel chyba coś tam grzebał) - czy ktoś ma jakiś rysunek albo fotkę? Ratujcie bo serce się kraja jak autko nie chce jechać :) A trwa to i trwa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., chyba twoj adres jest niewidoczny dla innych bo ja go jakos nie widze w twoim profilu.

Plik sie nazywa AccessECUSoftwareCalibrationTuningGuidesSubaru v1.06.pdf ale jakos go nie moge znalezc w sieci. Jest to krotki dokument napisany przez Cobb Tuining na temat strojenia Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!

 

Dokument dużo wyjaśnia. Rurki podłączone prawidłowo. Zwężka na pewno nie ta, za wąska, od razu widać że "nieoryginalna". Ale wiem już w którym kierunku szukać.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A jakiego rzędu to jest przeładowanie? 0,1 bara czy więcej?

Czy jak otworzę maskę i będę dodawał gazu na przepustnicy to będzie widać czy on działa czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiego rzędu to jest przeładowanie? 0,1 bara czy więcej?

Czy jak otworzę maskę i będę dodawał gazu na przepustnicy to będzie widać czy on działa czy nie?

 

najlepiej jakbys mial zegar

 

jezeli wg bedzie zamkniety to bedzie ladowac do odciecia - boost cut

jezeli bedzie luzny i nie brzedzie trzymal - to ladowanie bedize na poziomie 0,5-0,6 bar

 

WG w imprezie jest wewnetrzny i jest w muszli wydechowej turbiny - nie zobaczysz go bo go down pipe zaslania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jakbys mial zegar

 

Racja.

 

Miałem małą nieszczelność w BOV-ie na uszczelce i od razu wyszło to na wskaźniku: ładowało do około 0.7 bara i dalej już nie. Szybki demontaż, poprawienie uszczelki, 10 minut i problem z głowy 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd będę wiedział kiedy jest dobrze? :razz:

 

zawor powinien upuszczac przy lekkim odjeciu gazu juz gdzies od 2-2,5k obr - powinno byc lekkie pssssst - jak bedzie upuszczal za wysoko wtedy bedzie powietrze wracac do turbiny i ja wyhamowywac - jak bedzie upuszczal za nisko wtedy nie bedzie cisnienia w ukladzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd będę wiedział kiedy jest dobrze? :razz:

 

zawor powinien upuszczac przy lekkim odjeciu gazu juz gdzies od 2-2,5k obr - powinno byc lekkie pssssst - jak bedzie upuszczal za wysoko wtedy bedzie powietrze wracac do turbiny i ja wyhamowywac - jak bedzie upuszczal za nisko wtedy nie bedzie cisnienia w ukladzie

 

Tak się jeszcze zastanawiam że jak turbo zaczyna pompować tak od ok.3-3,5 tyś.obr. to w jaki sposób BOV ma upuszczać przy 2-2,5tyś.obr.-skąd ciś. w dolocie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tylko lekko otwartą przepustnicę to i przy 6000 nie będzie ładować. Ja tak np. jeżdżę w trasie, rozpędzam się do prędkości docelowej i gaz trzymam w takiej pozycji, żeby zegar pokazywał ok. 0 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...