Skocz do zawartości

Nie działa główny wentylator chłodnicy, opis złącz ECM 22611AG200 (2001' S Turbo 2.0 automat)


bociankrk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

W mim forku 2000 S Turbo 2.0 z 2001r nie działa główny wentylator chłodnicy (main fan).

 

Pytanie: Który styk lub styki steruje przekaźnikami wentylatorów w ECM 22611AG200?

 

Ścieżka, którą przeszedłem do tej pory:

1. Zwarłem na krótko styki przekaźnika sterującego głównym wentylatorem - wentylator załącza się i pracuje bez problemu.

2. Wyeliminowałem przekaźnik - przy przyłożeniu 12V na cewkę tyka i załącza wentylator, +12V występuje na jednym z zacisków cewki przekaźnika.

3. Wprowadziłem auto w tryb testowy (zielone złącze nad lewą nogą kierowcy) - sub fan włącza się cyklicznie, główny wentylator (main fan) ani drgnie)

 

Wnioski:

Zakładam, że w trybie testowym (zielone złącze) główny wentylator powinien także pracować (wydaje się logiczne), a więc jeśli nie pracuje, to problemem nie jest np. czujnik temperatury czy prędkości (o ile ma on wpływ), ale problem jest w obwodzie wykonawczym ECM (sterującym cewką przekaźnika).

Czy założenie o cyklicznej pracy main fan w trybie testowym jest prawdziwe?

 

Dalsza diagnoza:

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się sprawdzenie czy stan niskiej rezystancji jest w cyklicznie wystawiany na zacisku ECM odpowiedzialnym za sterowanie głównym wentylatorem. W ten sposób określę, czy problemem jest przerwa w obwodzie sterowania cewki (np. kabel), czy problemem jest sam ECM (np. uszkodzony ostatni stopień sterownika).

 

Tutaj mam jednak problem - nie wiem, który to zacisk. Mój ECM to 22611AG200. Szukałem w sieci długo rozpiski jego złącz, ale bezskutecznie - informacje, jakie znajduję dotyczą chyba innych sterowników - układ styków w złączach ani kolory złącz nie zgadzają się z tym, co znalazłem w sieci (lub nie potrafię tego dopasować).

 

Pytanie: Który styk lub styki steruje przekaźnikami wentylatorów w ECM 22611AG200?

 

Załączam zdjęcia mojego ECM.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

 


Przeszukałem kolejną porcję dokumentów i… znalazłem podobny układ złącz w 2005 IMPREZA WRX DOHC EJ205 ;) (pdf można względnie łatwo znaleźć).

 

Może ktoś zaprzeczyć lub potwierdzić?


Po przeszukaniu kolejnej porcji dokumentów, posiłkując się VIN i symbolem silnika (EJ205) podobny układ złącz znalazłem w…  2004 IMPREZA WRX DOHC EJ205 ;).

 

PDF dla wyżej wymienionych Imprez jest łatwo dostępny w sieci.

 

Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?


Wczoraj sprawdziłem (omomierz, woltomierz, żarówka) - w zakresie wentylatorów pinout AG200 zgadza się z tym, który znalazłem od imprezy WRX.

 

Mój wentylator nie działa, ponieważ ECM nie zwiera do masy cewki przekaźnika głównego wentylatora (w trybie testowym - zielone złącze).

 

Zmiana ECM to chyba grubszy temat, więc chyba skończy się na ręcznym sterowaniu wentylatora z kokpitu lub dodatkowym czujniku temperatury - pytanie, jaki czujnik zastosować? Jaka temperatura jest normalną temperaturą pracy, a po osiągnięciu jakiej główny wentylator ma się włączać?


Wentylator działa ;). Problemem był uszkodzony tranzystor (chyba tranzystor) w ECM.

post-15055-0-56330200-1439105867_thumb.jpg

post-15055-0-59502000-1439105936_thumb.jpg

post-15055-0-41509500-1439105970_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...