Alfik Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Odbierałem dziś samochod z ASO po instalacji alarmu i wyważaniu kół - od razu zauważyłem, że przednie nadkole jest wyczepione i odstaje, a w samym nadkolu wytarta jest oponą duża dziura. Wiem na 100%, że w niedzielę było ok, ale potem przejechałem spory kawałek, cześć przez Niemcy, troszkę bardzo szybko, nic w terenie i zaparkowałem tak, że nie mam pewności czy problem występował przed oddaniem do ASO, czy pojawił sie w trakcie jazdy próbnej (zgłaszałem drgania kierownicy), lecz uważam, że jak mechanik nie dostrzegł tego demontując koła, to był mało spostrzegawczy. Moje pytanie jest następujące - czy komuś od prędkości wydmuchało plastikowe nadkole, tak, by wyszło z mocowania (przednią krawędzią trzyma sie tylko na zagięciu zderzaka)? Czy musiało to być czymś uderzone w drodze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Domyślam się, że 2.0 ma takie samo nadkole. Myślę że samo się nie stało. Prędkość też odpada według mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Odbierałem dziś samochod z ASO po instalacji alarmu i wyważaniu kół - od razu zauważyłem, że przednie nadkole jest wyczepione i odstaje, a w samym nadkolu wytarta jest oponą duża dziurajakies cuda ,żeby wytrzeć oponą dziurę ,musialoby być cofniete koło ,chyba byś słyszał ,że coś trze nadkole mocowane jest na ok 8 spinek ,nie ma możliwosci wydmuchania od prędkosci,gdyby opona coś złapala w czasie jazdy powinienes słyszeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Przednia, zewnętrzna krawędź nadkola w xt 14 nie jest mocowana niczym, poza wciśnięciem pod rant zderzaka. Jak wyszła, to łatwo włożyłem z powrotem ręką. Dziura jest wielkości małego banana i wyraźnie wytarta, o nadtopionych brzegach. Można sobie wyobrazić, że pęd powietrza wpadającego od przodu dociskał nadkole do opony. Na postoju nie było kontaktu. A co do słyszenia - ja nic nie słyszałem poza naturalnymi odgłosami, ale warsztat wykonywał jazdę próbną, a że zgłaszałem wibracje przy 120, zaś droga ekspresowa jest pod ręką... Najbardziej mnie dziwi, że pracownik ASO wymieniając koło tego nie zauważył. A najbardziej mnie wkurza, że nie mam pewności, czy nie było tego dzień wcześniej, bo parkowaniem tak, że nie widziałem koła. Dwa dni wcześniej nie było na mur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 We Wrocławiu przed oddaniem auta w ASO robisz obchód auta i zaznaczają nawet głupie odpryski od kamieni. Wiem że sprawa ciężka do udowodnienia, ale sprawa raczej jednoznaczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecia01 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Niedawno w moim aucie (Forester XT MY14, przebieg 10tyś. km) wystąpił ten sam problem. Dwa tygodnie po corocznym przeglądzie w ASO podczas jazdy po niemieckiej autostradzie nadkole podwinęło się i obtarło o oponę. Z pewnością nadkole nie było w żaden sposób uszkodzone. Obawiam się, że może to być wada fabryczna. Czekam obecnie na wymianę ale chyba nie zostanie to zrobione w ramach gwarancji:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Niedawno w moim aucie (Forester XT MY14, przebieg 10tyś. km) wystąpił ten sam problem. Dwa tygodnie po corocznym przeglądzie w ASO podczas jazdy po niemieckiej autostradzie nadkole podwinęło się i obtarło o oponę. Z pewnością nadkole nie było w żaden sposób uszkodzone. Obawiam się, że może to być wada fabryczna. Czekam obecnie na wymianę ale chyba nie zostanie to zrobione w ramach gwarancji:( Było to już opisywane w innych wątkach - ponoć są teraz inne, sztywniejsze nadkola i wymiana powinna być na gwarancji. To, że za swoją zapłaciłem to inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Alfik, a nie mozesz zglosic sie do ASO po zwrot kasy skoro FHI przyznaje sie obecnie do fuckupu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się