Skocz do zawartości

MY09 EU - mod #1 - paddle shifters :)


piwozniak

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie to jakos specjalnie nie ma sie co rozpisywac ... 

 

kupujemy:

#83156AG000

#34341FG030JC

 

Najlepiej by bylo zrobic wszystko P&P bez lutowania itd, ale jest problem ze znalezieniem wtyczek ktore byly by potrzebne przy przelaczniku biegow.

WOJO wyslal mi pare linkow, sam tez szukalem w PL i US i nie wiem jaka to jest wtyczka, tak wiec zalatwilem sprawe inaczej (o tym pozniej)

 

Jezeli nie chcecie ciac kabli przy wioselkach to bedzie Wam potrzebna jeszcze jedna wtyczka, mozna ja kupic w US, (http://easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/040_Connectors/040_connectors.html) <- dzieki WOJO!

albo mozecie kupic uzywana manetke tempomatu z przedliftowego modelu, wtyczka jest taka sama, koszt pewnie podobny i troche szybciej.

Ja wlasnie tak zrobilem :)

 

 

dodatkowo, potrzebujemy pare metrow kabla, ja kupilem sobie zolty, niebieski i czarny bo takie sa kolory przy wioslach. 

Jako ze mam lekkiego fizia na punkcie robienia rzeczy porzadnie, dodatkowo zakupilem sobie oplot do kabla, tasme z futerkiem i pare oczek zaciskanych na przewodach (jedno jest potrzebne przy uziemieniu)

 

No i jako ostatnia sprawa potrzebujemy pare takich dynksow (http://www.solidapollo.com/images/D/Vampire-Connector_T.jpg) bez problemu do kupienia na alle czy w jakims innym miejscu) Tu znowu dzieki WOJO za sugestie.

Te fajfusy potrzebujemy jako ze nie mamy tych tajemnych wtyczek i o ile zrobimy sobie wiazke od wiosel to po drugiej stronie trzeba bedzie sie przypiac przy pomocy tych w/w wichajstrow.

 

No i w zasadzie tyle....

 

Montaz:

 

Przesuwamy siedzenia max do przodu

Zdejmujemy plastikowe zatyczki na tunelu konsoli srodkowej, (przy siedzeniach)

Odkrecamy sruby po obu stronach

Cofamy fotele max do tylu 

Wrzucamy bieg N

 

ODPINAMY KLEME OD AKUMULATORA

 

Czekamy sobie minutke (jak ktos pali to np papieroska mozna wypalic)

 

Odkrecamy dol kolumny kierownicy (wkret na dole) i wywalamy w kosmos oslone

Odkrecamy poduche (2 sruby torx T30 po bokach kierwnicy)

Wyjmujemy poduche

Odpinamy dwie wtyczki od w/w (zolta i szara)

Poducha siup na tylne siedzenie

Odkrecamy kierownice (17mm klucz) i siup ja obok poduchy

Odkrecamy gore oslony kolumny kierownicy (3 wkrety, 2 bez problemu, ostatnie mega upierdliwy do znalezienia/odkrecenia a potem do przykrecenia) i wywalamy w kosmos

 

Zdejmujemy srebrne dynksy bo bolach konsoli srodkowej (w zasadzie wystarczy po lewej stronie)

Zdejmujemy takie srebrne g... dookola dzwigni zmiany biegow

Wysiagamy popielniczke

Zdejmujemy oslone dzwigni hamulca recznego (troche gazie pelne bo to ledwo sie kupy trzyma i przy odczepianiu ma sie wrazenie ze na 100% cos sie polamie a jednak nie)

Odkecamy gruche zmiany biegow

Zdejmujemy te czarne cus z PRND

Z wlasciwa sila i determinacja ciagniemy konsole srodkowa do gory (jest na klipsach) i ladujemy ja za przednie siedzenie (kabel tam podlaczony jest odpowiednio dlugi, ze nie trzeba nic odlaczac)

No i teraz zdejmujemy lewy plastik konsoli, plastik pod kierownica i ogolnie wszystko co stoi na drodze miedzy kierownica a wajcha skrzyni biegow :)

 

Ucinamy wtyczke z wajchy tempomatu, lutujemy lub zaciskamy przewody (zolty, niebieski, czarny) to wszystko wsadzamy w oplot coby ladnie i porzadnie bylo.

 

Wpinamy wtyczke do wiosel i prowadzimy wiazke poprzez tunel srodkowy do przelacznika zmiany biegow.

Warto zwrocic uwage zeby zostawic odpowiednia ilosc luzu na wiazce bo kierownica jest regulaowana przod/tyl i zeby sie nie okazalo ze nagle mamy za ciasno to pociagniete.) Wszedzie gdzie wiazka styka sie z plastikiem dodatkowo owijalem to futerkowa tasma.

 

Przyczepilem to wszystko wlasnie futerkowa tasma do istniejacych przewodow (nie lubie zipow) biegnacych w tunelu.

 

Na wysokosci przelacznika biegow z oplotu wyciagamy zolty i niebieski kabel, czarny idzie sobie dalej...

 

No i wlasnie teraz jest ta jak dla mnie najbardziej stresujaca (heh) czesc zabawy bo uzywajac tych wampirkow trzeba podpiac sie pod odpowiednie przewody przy przelaczniku skryni. Patrzac na schematy ktore zalinkowal WOJO ciezko sie pomylic, na prawde nie ma sprawy jedynie to co to jest tam malo miejsca jak i kable sa dosyc krotkie wiec lepiej zrobic to dobrze za pierwszym razem)

 

Tak wiec jak to jest gotowe to idziemy dalej i odkrecamy srube mocujaca reczny do blachy w tunelu

Wyciagamyz oplotu, przycinamy i zakladamy oczko na czarny kabel.

Przykrecamy srube spowrotem poprzez oczko ktore wlasnie zalozylismy.

Przyczepiamy nasza nowa wiazke porzadnie to czego tam chcemy coby dobrze bylo...

 

Skladamy wszystko do kupy. (cholerny wkret przy gorze oslony kolumny kierownicy)

 

I juz. Gotowe, dziala, satysfakcja +10.

 

Koszty to hmm, nowe wiosla sa drogie dosyc ja znalazlem (po wielu wielu wielu) poszukiwaniach uzywane w praktycznie nowym stanie, nie pamietam ile zaplacilem, moze cos kolo 400 zl?

oslona kolumny kierownicy to w ASO ok 200 zl ... 

kable, wampirki, oczka, oplot, tasma ... powiedzmy 50-60 zl ?

tempomat (dla wtyczki) ... 40 zl

 

Nie robilem zdjec bo w linku ktory WOJO wrzucil wszystko jest.

 

:drinks:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jakos specjalnie nie ma sie co rozpisywac ... 

 

kupujemy:

#83156AG000

#34341FG030JC

 

Najlepiej by bylo zrobic wszystko P&P bez lutowania itd, ale jest problem ze znalezieniem wtyczek ktore byly by potrzebne przy przelaczniku biegow.

WOJO wyslal mi pare linkow, sam tez szukalem w PL i US i nie wiem jaka to jest wtyczka, tak wiec zalatwilem sprawe inaczej (o tym pozniej)

 

Jezeli nie chcecie ciac kabli przy wioselkach to bedzie Wam potrzebna jeszcze jedna wtyczka, mozna ja kupic w US, (http://easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/040_Connectors/040_connectors.html) <- dzieki WOJO!

albo mozecie kupic uzywana manetke tempomatu z przedliftowego modelu, wtyczka jest taka sama, koszt pewnie podobny i troche szybciej.

Ja wlasnie tak zrobilem :)

 

 

dodatkowo, potrzebujemy pare metrow kabla, ja kupilem sobie zolty, niebieski i czarny bo takie sa kolory przy wioslach. 

Jako ze mam lekkiego fizia na punkcie robienia rzeczy porzadnie, dodatkowo zakupilem sobie oplot do kabla, tasme z futerkiem i pare oczek zaciskanych na przewodach (jedno jest potrzebne przy uziemieniu)

 

No i jako ostatnia sprawa potrzebujemy pare takich dynksow (http://www.solidapollo.com/images/D/Vampire-Connector_T.jpg) bez problemu do kupienia na alle czy w jakims innym miejscu) Tu znowu dzieki WOJO za sugestie.

Te fajfusy potrzebujemy jako ze nie mamy tych tajemnych wtyczek i o ile zrobimy sobie wiazke od wiosel to po drugiej stronie trzeba bedzie sie przypiac przy pomocy tych w/w wichajstrow.

 

No i w zasadzie tyle....

 

Montaz:

 

Przesuwamy siedzenia max do przodu

Zdejmujemy plastikowe zatyczki na tunelu konsoli srodkowej, (przy siedzeniach)

Odkrecamy sruby po obu stronach

Cofamy fotele max do tylu 

Wrzucamy bieg N

 

ODPINAMY KLEME OD AKUMULATORA

 

Czekamy sobie minutke (jak ktos pali to np papieroska mozna wypalic)

 

Odkrecamy dol kolumny kierownicy (wkret na dole) i wywalamy w kosmos oslone

Odkrecamy poduche (2 sruby torx T30 po bokach kierwnicy)

Wyjmujemy poduche

Odpinamy dwie wtyczki od w/w (zolta i szara)

Poducha siup na tylne siedzenie

Odkrecamy kierownice (17mm klucz) i siup ja obok poduchy

Odkrecamy gore oslony kolumny kierownicy (3 wkrety, 2 bez problemu, ostatnie mega upierdliwy do znalezienia/odkrecenia a potem do przykrecenia) i wywalamy w kosmos

 

Zdejmujemy srebrne dynksy bo bolach konsoli srodkowej (w zasadzie wystarczy po lewej stronie)

Zdejmujemy takie srebrne g... dookola dzwigni zmiany biegow

Wysiagamy popielniczke

Zdejmujemy oslone dzwigni hamulca recznego (troche gazie pelne bo to ledwo sie kupy trzyma i przy odczepianiu ma sie wrazenie ze na 100% cos sie polamie a jednak nie)

Odkecamy gruche zmiany biegow

Zdejmujemy te czarne cus z PRND

Z wlasciwa sila i determinacja ciagniemy konsole srodkowa do gory (jest na klipsach) i ladujemy ja za przednie siedzenie (kabel tam podlaczony jest odpowiednio dlugi, ze nie trzeba nic odlaczac)

No i teraz zdejmujemy lewy plastik konsoli, plastik pod kierownica i ogolnie wszystko co stoi na drodze miedzy kierownica a wajcha skrzyni biegow :)

 

Ucinamy wtyczke z wajchy tempomatu, lutujemy lub zaciskamy przewody (zolty, niebieski, czarny) to wszystko wsadzamy w oplot coby ladnie i porzadnie bylo.

 

Wpinamy wtyczke do wiosel i prowadzimy wiazke poprzez tunel srodkowy do przelacznika zmiany biegow.

Warto zwrocic uwage zeby zostawic odpowiednia ilosc luzu na wiazce bo kierownica jest regulaowana przod/tyl i zeby sie nie okazalo ze nagle mamy za ciasno to pociagniete.) Wszedzie gdzie wiazka styka sie z plastikiem dodatkowo owijalem to futerkowa tasma.

 

Przyczepilem to wszystko wlasnie futerkowa tasma do istniejacych przewodow (nie lubie zipow) biegnacych w tunelu.

 

Na wysokosci przelacznika biegow z oplotu wyciagamy zolty i niebieski kabel, czarny idzie sobie dalej...

 

No i wlasnie teraz jest ta jak dla mnie najbardziej stresujaca (heh) czesc zabawy bo uzywajac tych wampirkow trzeba podpiac sie pod odpowiednie przewody przy przelaczniku skryni. Patrzac na schematy ktore zalinkowal WOJO ciezko sie pomylic, na prawde nie ma sprawy jedynie to co to jest tam malo miejsca jak i kable sa dosyc krotkie wiec lepiej zrobic to dobrze za pierwszym razem)

 

Tak wiec jak to jest gotowe to idziemy dalej i odkrecamy srube mocujaca reczny do blachy w tunelu

Wyciagamyz oplotu, przycinamy i zakladamy oczko na czarny kabel.

Przykrecamy srube spowrotem poprzez oczko ktore wlasnie zalozylismy.

Przyczepiamy nasza nowa wiazke porzadnie to czego tam chcemy coby dobrze bylo...

 

Skladamy wszystko do kupy. (cholerny wkret przy gorze oslony kolumny kierownicy)

 

I juz. Gotowe, dziala, satysfakcja +10.

 

Koszty to hmm, nowe wiosla sa drogie dosyc ja znalazlem (po wielu wielu wielu) poszukiwaniach uzywane w praktycznie nowym stanie, nie pamietam ile zaplacilem, moze cos kolo 400 zl?

oslona kolumny kierownicy to w ASO ok 200 zl ... 

kable, wampirki, oczka, oplot, tasma ... powiedzmy 50-60 zl ?

tempomat (dla wtyczki) ... 40 zl

 

Nie robilem zdjec bo w linku ktory WOJO wrzucil wszystko jest.

 

:drinks:

Dobra robota.

Dodałbym dwie rzeczy (własne niezbyt miłe doświadczenia).

1. Przy odkręcaniu kierownicy T30 używamy klasycznego wkrętaka T30, albo długiego bitu T30 (krótki nie sięgnie dość głęboko osadzonych śrub).

2. Odkręcanie nakrętki kierownicy kluczem M17 - NIE odkręcamy do końca i NIE zdejmujemy, zanim nie poluzujemy kierownicy. Mocne szarpnięcie za koło kierownicy, kiedy już nakrętki nie będzie, może spowodować szybko wypowiadane przekleństwa, kiedy ujrzymy serpentyny taśm z rozlatującego się samo zawijaka. :) Pół biedy, kiedy taśmy będą całe i da się je poskładać. Gorzej kiedy się je urwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...