Skocz do zawartości

MY09 EU - mod #1 - paddle shifters :)


piwozniak

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Mam zamiar pare rzeczy zmodyfikowac, a nie tyle zmodyfikowac a uzupelnic :)

 

#1 - manetki przy kierownicy

#2 - wejscie AUX

#3 - kamera cofania

 

O ile #2 jest trywialne to #1 i #3 sa juz ciekawsze.

 

W tym roczniku manetki byly oferowane w niektorych rynkach a w niektorych nie :), ja akurat mam obk'a z rynku gdzie nie bylo ich w ofercie. (zreszta tak samo ma sie sprawa z #2 - czego juz zupelnie nie rozumiem).

 

Wydaje mi sie ze nie jest to jakies skomplikowane bo wystarczy mi pare czesci i troche czasu coby to zainstalowac, ale wlasnie....

 

Ma ktos instrukcje serwisowa/diagramy do tego?

 

W poscie z manualami nie ma, a potrzebuje do wersji EU.

 

Z tego co wyczytalem potrzebuje manetki (oczywista oczywistosc), oslone kolumny kierownicy, i byc moze wiazke :)

 

 

Dzieki!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie ma co ogarniac...

 

... ino kupic H6210AG000 - jedynie cena "troche" zaporowa jak na taka popierdolke - cos chyba 400 zl w ASO, no i trzeba konsole srodkowa rozkrecic a jak rozkrecac to juz przy okazji #3 o czym w innym odcinku.

 

Szamot, potrzebujesz te manetki ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Mam zamiar pare rzeczy zmodyfikowac, a nie tyle zmodyfikowac a uzupelnic :)

 

#1 - manetki przy kierownicy

#2 - wejscie AUX

#3 - kamera cofania

 

O ile #2 jest trywialne to #1 i #3 sa juz ciekawsze.

 

W tym roczniku manetki byly oferowane w niektorych rynkach a w niektorych nie :), ja akurat mam obk'a z rynku gdzie nie bylo ich w ofercie. (zreszta tak samo ma sie sprawa z #2 - czego juz zupelnie nie rozumiem).

 

Wydaje mi sie ze nie jest to jakies skomplikowane bo wystarczy mi pare czesci i troche czasu coby to zainstalowac, ale wlasnie....

 

Ma ktos instrukcje serwisowa/diagramy do tego?

 

W poscie z manualami nie ma, a potrzebuje do wersji EU.

 

Z tego co wyczytalem potrzebuje manetki (oczywista oczywistosc), oslone kolumny kierownicy, i byc moze wiazke :)

 

 

Dzieki!

Manetki fajna sprawa :). Co do instrukcji serwisowej, to ja tylko po rusku namierzyłem.

Kamere mozesz sobie kupic taka w miejsce lampki od rejestracji lub jako ramka rejestracji, do tego okablowanie do radia + zasilanie z wstecznego. Jak masz radio z navi, to powinno byc wejscie na kamerke, jak podpielem sie za pomoca kostki od .. karty dzwiekowej, pasuje idealnie. Tyle, ze chyba jednak wole czujniki parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo,

 

a masz jakis link do tych ruskich?

 

Z kamerka myslalem o modelu z  nowszego OBK lub forestera + fabryczna wiazka z jednego z tych modeli, wtedy masz ulatwiona sprawe bo wiazka idzie bezposrednio z monitora (mam navi) do kamery. Zasilanie + sygnal video w jednym i nie trzeba za duzo przy tym chachmecic ;)


kontynuujac ... :)
 
wyglada na to ze musze sprawdzic w modelu bez wajch jest poprowadzona wiazka, jak jest to luzik, jak nie ma to wymaga to troche grzebania.
 
 
paddle_1.png
 
Oraz czy oslona kolumny kierownicy jest identyczna czy nie 

paddle_2.png


I mam jeszcze jedna prosbe :)

 

Czy moze ktos z Was (wlascicieli wajch) odkrecic jedna srubke mocujaca oslone kolumny kierownicy i zrobic mi pare zdjec od dolu jak to wyglada? Glownie chodzi mi o wiazki z przewodami i wtyczki.

 

To naprawde zajmuje 10 minut i jest banalne, nic nie trzeba na sile wyrywac :)

 

tak to wyglada u mnie:

 

steering.png

 

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze zrozumiałem, ze chcesz wiazke wymieniać :) ?

W poprzednim modelu nie było kamer, wiec okablowania nie ma, ale .. U mnie w klapie jest na to wytloczka, takie dedykowane miejsce pod kamerę. Tak czy inaczej sygnał video musi pociągnąć, zasilanie jest z wstecznego, które jest obok. Nie wiem tez czy tak łatwo znajdziesz kamerę od nowszego modelu i jaki będzie jej koszt. Kamery "dedykowane " to koszt ok 150zl. Jakość mino podobna, akurat do Subaru nie mam porównania ale do kamer oem w innych autach tak i nie jest wcale gorzej.

Będę miał chwile to postaram się zrobić zdjęcie.

 

Linka niestety nie mam, musisz poszukać w Google, najlepiej odrazu w ruskim jez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sherif.

 

Wiazki nie musze wymieniac, co najwyzej brakuje mi takiej 3 zylowej dodatkowej :), wlasnie po to mi te zdjecia, ale takie mam wnioski po lekturze forum US i schematow.

 

Co do kamery to dokladnie tak, chce uzyc tej wytloczki w klapie a wiazke i kamere uzyc z OBK >MY10.

Z tego co sie dowiedzialem zasilanie (do kamery) jak tez i sygnal video (do monitora) masz w jednej wiazce i nie musisz brac zasilania z wstecznego tylko zasilasz kamere z navi, chyba najprostsze i "najczystsze" rozwiazanie.

 

dzieki jeszcze raz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

gufnianym ogolnie ..... :)

 

lekki progress jest ale moglo by byc lepiej.

otoz mam "chyba" numer czesci i zrodlo jej nabycia :)

 

https://www.japanparts.com/parts/detail/26956

oraz:

https://www.japanparts.com/parts/detail/26904

 

z tego co sie dowiedzialem wiazka nie jest konieczna bo podpina sie to do kontrolera umieszczonego na kolumnie kierownicy, wiec hmm niby tyle potrzebuje, ale nie wiem jak z mocowanie tych dzyndzli do wlasnie kolumny kierownicy, czy nie potrzebuje czegos jeszcze, napisalem do nich ale cos z odpowiedzia im sie nie spieszy :)

 

szamocie, moze sie w srode wybierasz do sacza? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piatek 04.10 ?

 

Wiem ze nie oddasz ale moze pozyczysz? :D :D

 

#2 i #3 ... hmm ... HMMM

 

W zasadzie to sprawa tylko i az rozbija sie o fundusze, musze wymienic olej, klocki, kupic fele na zime, powyciagac wgniotki i dodatkow chyba zakonserwowac dol przed zima, no i II stopien SJS'a. :D

 

Ciezko mi sie zebrac na odwage i przedstawic projekt do akceptacji lepszej polowie w tym momencie bo jak zacznie warczec to co ja zrobie? :)

 

Ale mysle ze do wiosny wszystko bedzie zrealizowane, wiesz musze takie ekstrawagancje stopniowac, bo jakos tak to jest ze jak ja cos sobie fajnego kupie (a przeciez wejscie AUX jest swietnym prezentem dla samego siebie) to pare dni po tym slysze ze "nie mam w co sie ubrac" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo jak zacznie warczec to co ja zrobie?

Wtedy z radością stwierdzisz, że zgodnie z przewidywaniami nie musisz wymieniać jej kolektora na nierównoodległościowy, dzięki czemu zaoszczędzoną kasiurkę przeznaczasz na niezwykle ważne i przede wszystkim niezbędne ficzersy do wehikułu. ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No dobra, pora odkopac temat, stalem sie szczeliwym (mam nadzieje bo paczka w drodze) posiadaczem czegos takiego:

 

paddles.jpg

 

Przypominam ze w moim przypadku bede to staral sie wszczepic w MY08 OBK, ale z tego co sie orientuje moze byc to w zasadzie kazdy model z "sport-shift" AT, czyli np poprzednia generacja forka...

 

Po pierwsze WIELKIE DZIEKI WOJO ZA POMOC. Ciezko by bylo bez Twoich fachowych rad!

 

Co jest potrzebne coby to wszystko dzialalo:

1. #83156AG000 - same manetki

2. #34341FG030JC - oslona kolumny kierownicy z wycietymi otworami na manetki (tego nie jestem w 100% pewien ale sprawdze jak bede zamawial w ASO)

3. Nie jestem pewien czy ten bialy element do ktorego sa mocowane manetki jak i przelaczniki swiatel i wycieraczek czyms sie rozni w wersjach z manetkami czy nie, ja akurat kupilem calosc wiec ciezko mi powiedziec.

 

Teraz kwestia podpiecia tego. 

W autach wyposazonych w wioselka zapewne kostka ktora wpina sie w kostke wioselek jest juz czescia wiazki w kolumnie kierowniczej. W modelach takich jak moj nie jestem pewien czy tam jest i sobie gdzies dynda czy jej po prostu nie ma.

Wobec tego gdy sie okaze ze jest to gites ale jak nie ma to bede musial cos wykombinowac.

 

WOJO podzielil sie linkiem do:

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f104/paddle-shifter-forester-sh-xt-4eat-88078/index8.html#post1372388

gdzie jest to dobrze opisane, zapewnie wkrotce podzieli sie tez schematem podlaczenia tego.

 

Wydaje sie t dosyc trywialne, z tym ze ja bede chcial zrobic to zdecydowanie porzadnie czyli bede pewnie robil jakas malutka wiazke coby to bylo zupelnie P&P. i tutaj pytanie do Was, mam zrobic wiecej niz jedna, jest ktos zainteresowany?

 

Oczywiscie caly proces jak i w/w dynksa opisze jakos i wrzuce tutaj, moze sie komus przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, pora odkopac temat, stalem sie szczeliwym (mam nadzieje bo paczka w drodze) posiadaczem czegos takiego:

 

paddles.jpg

 

Przypominam ze w moim przypadku bede to staral sie wszczepic w MY08 OBK, ale z tego co sie orientuje moze byc to w zasadzie kazdy model z "sport-shift" AT, czyli np poprzednia generacja forka...

 

Po pierwsze WIELKIE DZIEKI WOJO ZA POMOC. Ciezko by bylo bez Twoich fachowych rad!

 

Co jest potrzebne coby to wszystko dzialalo:

1. #83156AG000 - same manetki

2. #34341FG030JC - oslona kolumny kierownicy z wycietymi otworami na manetki (tego nie jestem w 100% pewien ale sprawdze jak bede zamawial w ASO)

3. Nie jestem pewien czy ten bialy element do ktorego sa mocowane manetki jak i przelaczniki swiatel i wycieraczek czyms sie rozni w wersjach z manetkami czy nie, ja akurat kupilem calosc wiec ciezko mi powiedziec.

 

Teraz kwestia podpiecia tego. 

W autach wyposazonych w wioselka zapewne kostka ktora wpina sie w kostke wioselek jest juz czescia wiazki w kolumnie kierowniczej. W modelach takich jak moj nie jestem pewien czy tam jest i sobie gdzies dynda czy jej po prostu nie ma.

Wobec tego gdy sie okaze ze jest to gites ale jak nie ma to bede musial cos wykombinowac.

 

WOJO podzielil sie linkiem do:

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f104/paddle-shifter-forester-sh-xt-4eat-88078/index8.html#post1372388

gdzie jest to dobrze opisane, zapewnie wkrotce podzieli sie tez schematem podlaczenia tego.

 

Wydaje sie t dosyc trywialne, z tym ze ja bede chcial zrobic to zdecydowanie porzadnie czyli bede pewnie robil jakas malutka wiazke coby to bylo zupelnie P&P. i tutaj pytanie do Was, mam zrobic wiecej niz jedna, jest ktos zainteresowany?

 

Oczywiscie caly proces jak i w/w dynksa opisze jakos i wrzuce tutaj, moze sie komus przyda.

Myślę, że proces podłączenia nie powinien sprawić Ci specjalnych problemów.

Sporo wyjaśnia podany link.

Ja pozwolę sobie dorzucić schematy, które powinny być pomocne.

Plik wi-17341e pokazuje podłączenie modeli z 5 biegową skrzynią, oryginalnie wyposażonych w manetki.

Wynika z niego, że to zwyczajne połączenie równoległe dwóch przełączników.

Szara , 10 pinowa kostka B116 (w tunelu środkowym, przy dźwigni zmiany biegów) może okazać się pomocna i dostęp do niej będzie zdecydowanie mniej problematyczny niż wyszukiwanie złącza "C" BIU.

Oryginalnie do niej właśnie poprowadzona jest przejściówka (Y kabel) widoczna na zdjęciach z linku.

Jeżeli w komplecie dostaniesz Y kabelek, to cała operacja stanie się zdecydowanie prostsza.

Jeżeli nie będzie Y kabelka, to można się pokusić o znalezienie kompletu wtyczek i zrobienie go samodzielnie (wszystko PLUG & PLAY) lub szybkozłączki na oryginalnych kabelkach.

Pozostanie Ci jedynie wyzwanie dopasowania obudowy kolumny kierownicy...

Z niecierpliwością czekam na fotorelację. :)

wi-17333e.pdf

wi-17341e.pdf

wi-17559.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

 

Pytanko, na schemacie w pliku wi-17559.pdf kostka B227, nie jest zaznaczona, co ciekawe B226 i B228 jest...

To oznacza ze to jakis starszy schemat czy ze jak? 

 

 

Tak czy inaczej bede robil ten Y kabelek, ktory wepne do B116, niemniej bylem ciekawy o co chodzi z tym podlaczeniem przy kierownicy, w sensie jest (no przeciez musi byc) czy go nie ma? :D

 

Dziekuje WOJO bardzo, i dzieki szamot !

 

EDIT:

 

zapomnialem zapytac, co oznacza np. "OrB" lub "VW" na schemacie przy numerze pinu? Kolor kabla?

 

Dzieki!

Edytowane przez piwozniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

 

Pytanko, na schemacie w pliku wi-17559.pdf kostka B227, nie jest zaznaczona, co ciekawe B226 i B228 jest...

To oznacza ze to jakis starszy schemat czy ze jak? 

 

 

Tak czy inaczej bede robil ten Y kabelek, ktory wepne do B116, niemniej bylem ciekawy o co chodzi z tym podlaczeniem przy kierownicy, w sensie jest (no przeciez musi byc) czy go nie ma? :D

 

Dziekuje WOJO bardzo, i dzieki szamot !

 

EDIT:

 

zapomnialem zapytac, co oznacza np. "OrB" lub "VW" na schemacie przy numerze pinu? Kolor kabla?

 

Dzieki!

To kolory kabelków:

Color code

Color

L

Blue

B

Black

Y

Yellow

G

Green

R

Red

W

White

Br

Brown

Lg

Light green

Gr

Gray

P

Pink

Or

Orange

Sb

Light blue

V

Violet

SA

Sealed (Inner)

SB

Sealed (Outer)

OrB - Pomarańczowo-czarny

VW - Filoetowo-biały

Sb - Jasno niebieski

BY - Czarno-zółty

Kostka B227 też jest.

Wyszukaj sobie CTRL+F

Jak chcesz robić Y kabel na oryginalnych wtyczkach, to porób dokładne fotki wtyczki z tunelu - podpowiem, gdzie szukać oryginalnych wtyczek.

Wygląda na to, że nawet oryginalnie wyposażone pojazdy miały te manetki podpinane za pomocą Y kabelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...