Jump to content

Ustawienie geometrii/zbieżności a nierównomierne zużycie opon


vlad

Recommended Posts

Witam

 

Zauważyłem że nierównomiernie zużywają mi się opony letnie. Bardziej od strony zewnętrznej niż wewnętrznej około 1mm różnicy w głębokości bieżnika. Jeżdżę na nich trzeci sezon. Ta nierównomierność jest bardziej widoczna na przednich oponach, a mniej na tylnych. Dodam, że co sezon zakładam opony tylne na przód o odwrotnie (zgodnie z zaleceniem z instrukcji do samochodu).

 

Pytanie brzmi - czy standardowe ustawienie geometrii/zbieżności zawieszenia w mojej imprezie jest takie, że przy zmianie opon z tyłu na przód ta różnica w zużyciu będzie kompensowana, czy raczej mam nieprawidłowo ustawioną geometrię/zbieżność w zawieszeniu?

Auto jak w profilu - zawieszenie standardowe/fabryczne bez modyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

zawsze bardziej zjadaja sie zewnetrne w imprezach bo tym autem nie jezdzi sie po dziadosku. Mozna to zniwelowac ustawieniem karosażu czili pochylenia pionowego na większy negatyw. Z przodu blob chyba sie da a na tyle jest to zwiazane z otwarciem zbieżności lub wstawieniem tulei mimośrodowych. Jesli zbiera skosnie na calej powierzchi iopny to zmiana zbieznosci wiele nie pomoze natomiast jesli zbiera tylko ranty to mozna nieco rozjechac pamietajac ze straci sie na stabilnosci prowadzenia na prostych. auto bedzie bedzie mniej precyzyjne ale tylko na prostych i agrzsywniej bede sie wpisywalo w zakret (ja tak lubie np.) W ori TTTM. Gruby stabilizator i utwardzenie amorków tez pomoże ale zmieni komfort. Ustawienia ORI sa dla kirowcow ORI, a takich nie ma, jest tylko srednia

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienia. Ronda i łącznice na węzłach pokonuję raczej ostro. Opony zdzierają się mniej więcej równomiernie po skosie na całej powierzchni. Odpowiada mi sposób prowadzenia się auta i raczej nie będę nic zmieniał w ustawieniach zawieszenia.

Czy dobrym pomysłem by zniwelować nieco to skośne zużycie opon byłoby zamienić prawe z lewymi miejscami? Nie spowoduje to jakiegoś nieprzewidywalnego prowadzenia się auta? 

Link to comment
Share on other sites

nie powinjo sie zmieniac kierunku rotacji (pomimo starej szkoły) wiec wchodzi w grę obrócenie na felgach i zamiany stron ale jak opony juz sie ulozyly ze skosem to lepiej przylegaja a co za tym idzie lepiej trzymaja.

 

Jest jeszcze efekt fali przy za szerokich felgach ale jak piszesz ze ori to myślę z nie w twoim przypadku

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...