Jump to content

Lekki klekot silnika


Roque

Recommended Posts

Jako, że jestem zupełnie świeży w temacie silnika typu boxer to mam następujące pytanie. Czy normalnym jest lekki i raczej cichy jakby klekot przy dodawaniu gazu? Słychać go szczególnie przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów (może dlatego że wtedy jest najciszej). Zakładam, że raczej nie jest to normalne i teraz pytanie co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Bać się nie boję bo zakładałem, że szarpnę się na zakup imprezy a później będę już tylko kasę pompował ;)

 

Biorę się za czytanie podrzuconych tematów:)

 

Panewki nie objawiają się stukanie przy zejściu z obrotów?

Edited by Roque
Link to comment
Share on other sites

Przejrzałem te filmiki i wygląda to trochę na piston slap bo częstotliwość wzrasta proporcjonalnie do obrotów ale wydaje mi się, że tam slychać także na wolnych obrotach a u mnie zupełnie cicho, jedynie podczas dodawania gazu.

 

Godzinę temu odstawiłem samochód do mechanika żeby mi tarcze i klocki zmienił bo cierpię na brak czasu. Nie sądzę, żeby on mógł to ocenić bo doświadczenia nie ma z subaru. Jak tylko wróci to nagram i wrzucę:)

Edited by Roque
Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie miałem tak że przy dodawaniu gazu "klekotało" a na wolnych nie.

bo częstotliwość wzrasta proporcjonalnie do obrotów ale wydaje mi się, że tam slychać także na wolnych obrotach a u mnie zupełnie cicho, jedynie podczas dodawania gazu.

Właśnie tak było u mnie.

Link to comment
Share on other sites

No ja tez mam taki dzwiek na zimnym silniku potem znika ale u mnie bierze bardzo duzo oleju wiec bedzie robiony silnik tylko moje pytanie co nalezy zrobic w takim wypadku ? Wymienic sam tlok i pierscienie czy trzeba robic szlif ?

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj moze pewnej uzywki.klopot mniejszy

Taaa,pełno jest takich "pewnych" używek.Gwarancję też mają? :P Bo po remoncie jakaś będzie. ;)

u mnie bierze bardzo duzo oleju wiec bedzie robiony silnik tylko moje pytanie co nalezy zrobic w takim wypadku ? Wymienic sam tlok i pierscienie czy trzeba robic szlif ?

Wszystko wyjdzie po rozbiórce i pomiarach bloku,tłoków.Poszedłbym w szlif i nowy zestaw tłoków,niekoniecznie kutych. ;)

Link to comment
Share on other sites

kolego jeżdzić nie grzebać, jak padnie to się będziesz wtedy przejmować, wał 1500 zł. panewki 600 wiec tragedii nie ma, ja wsadziłem 7000 zl w lekko klepiący silnik który do końca jeździł normalnie, wszystko nowe sumiennie robione, i co ??? padał po 500 km nawet go nie rozbierałem po raz trzeci, zajechałem po silnik świeżo wyciągniety z anglika i jeżdzę. Juz mam 5000 km i powiedziełem tylko tyle olej co 7000 km i bd jeździł nawet jak sie będzie palić czerwona kontrolka i jak do końca padnie to wtedy sie bd czymkolwiek przejmował.

Link to comment
Share on other sites

Dziś odebrałem samochód starałem się zaobserwować te stuki dokładniej. Na zimnym wydają się wyraźniejsze, na ciepłym baaardzo trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć. Próbowałem nagrać ten dźwięk ale nic nie słychać:/ Myślę, że wybiorę się z tym do serwisu.

Link to comment
Share on other sites

mozesz ale ja bym zmieżył ciśnienie oleju kompresje i jak bedzie wszystko ok to bym jeździł. A niech se stuka byle sie odpycha, jak juz otworzysz boxera z mysla np zeby wymienić panewki to uwierz mi ze na tym sie nie skonczy, zrobisz szlif nowe tłoki, glowice do spr, po drodze nowa pompa oleju itd i suma sumaru zrobisz komletny remont wraz z nowem wałem ; ) przechodziłem to : ) aleee jeżeli na 100% konczy Ci sie panewka i wydaje juz jakieś odgłosy chociaż watpię, to jak rozbierzesz silnik w odpowiednim czasie to moze Ci sie wał obstoi i nie bedziesz musiałem go wymieniać : ) ale jaki juz go dasz do z wymiarowania to na pewno nie bd idealny :D wiec koło sie zamyka ; )

Link to comment
Share on other sites

Przyznam szczerze, że jak już nastąpi czas remontu to chciałem silnik zakuć. No ale nie już, jeszcze nie nacieszyłem się jazdą a już remont?;) Czy wymienione parametry sprawdzą mi w średniej klasy warsztacie czy musi być to coś bogatszego w wyposażenie i doświadczenie? A może można to zrobić samemu?

Link to comment
Share on other sites

Przyznam szczerze, że jak już nastąpi czas remontu to chciałem silnik zakuć. No ale nie już, jeszcze nie nacieszyłem się jazdą a już remont? ;) Czy wymienione parametry sprawdzą mi w średniej klasy warsztacie czy musi być to coś bogatszego w wyposażenie i doświadczenie? A może można to zrobić samemu?

Masz blisko do Katowic a tam czekaja 4 turbiny i powiedza ci wszystko ,mozesz tez jechac do Krakowa

Link to comment
Share on other sites

jedź do warsztatu, który się na tym zna (a jest ich na szczęście coraz więcej...) i nie zgaduj przez internet, bo się niepotrzebnie stresujesz. Dopóki tego porządnie nie zdiagnozujesz, możemy tylko zgadywać i straszyć Cię kosztami remontu 20 - 20.000zł

Link to comment
Share on other sites

Masz blisko do Katowic
Mówimy o M&M? 9o ile nie naruszam tutaj regulaminów;) )

 

Blisko mam też do MIkołowa gdzie są dwa miejsca.

Mowimy o 4 turbinach na Rzpakowej

 

Bo po remoncie jakaś będzie

Tia ;)

 

mozesz tez jechac do Krakowa

Gdzie ?

Na Conrada

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...