Roque Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Jako, że jestem zupełnie świeży w temacie silnika typu boxer to mam następujące pytanie. Czy normalnym jest lekki i raczej cichy jakby klekot przy dodawaniu gazu? Słychać go szczególnie przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów (może dlatego że wtedy jest najciszej). Zakładam, że raczej nie jest to normalne i teraz pytanie co to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sole3 Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Początkowe stadium delirium tj.panewa Obym był ch...wym prorokiem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (edited) Może to być też napinacz paska rozrządu: http://www.forum.sub...x/#entry1355617 Edited October 9, 2013 by Bright Link to comment Share on other sites More sharing options...
geecek Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Nie straszyć chłopa panewkami ....to za jakiś czas dopiero.... Teraz bym obstawiał.http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/23010-piston-slap/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 (edited) Bać się nie boję bo zakładałem, że szarpnę się na zakup imprezy a później będę już tylko kasę pompował Biorę się za czytanie podrzuconych tematów:) Panewki nie objawiają się stukanie przy zejściu z obrotów? Edited October 9, 2013 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 najlepiej nagraj dźwięk i wrzuć do tematu. Posłuchamy i może pomożemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 (edited) Przejrzałem te filmiki i wygląda to trochę na piston slap bo częstotliwość wzrasta proporcjonalnie do obrotów ale wydaje mi się, że tam slychać także na wolnych obrotach a u mnie zupełnie cicho, jedynie podczas dodawania gazu. Godzinę temu odstawiłem samochód do mechanika żeby mi tarcze i klocki zmienił bo cierpię na brak czasu. Nie sądzę, żeby on mógł to ocenić bo doświadczenia nie ma z subaru. Jak tylko wróci to nagram i wrzucę Edited October 9, 2013 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Piston slap zazwyczaj jest słyszalny tylko na zimnym silniku i dość szybko znika. Zresztą w odpowiednich wątkach znajdziesz ten problem opisany dość dokładnie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 Czekam tylko aż samochód wróci i chcę sprawdzić czy jest różnica na zimnym/ciepłym. Pewnie dużo to wyjaśni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sole3 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Ja właśnie miałem tak że przy dodawaniu gazu "klekotało" a na wolnych nie. bo częstotliwość wzrasta proporcjonalnie do obrotów ale wydaje mi się, że tam slychać także na wolnych obrotach a u mnie zupełnie cicho, jedynie podczas dodawania gazu. Właśnie tak było u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 No ja tez mam taki dzwiek na zimnym silniku potem znika ale u mnie bierze bardzo duzo oleju wiec bedzie robiony silnik tylko moje pytanie co nalezy zrobic w takim wypadku ? Wymienic sam tlok i pierscienie czy trzeba robic szlif ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwiatek6178 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Poszukaj moze pewnej uzywki.klopot mniejszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 tzn chodzi Ci o caly silnik ? to raczej odpada Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Poszukaj moze pewnej uzywki.klopot mniejszy Taaa,pełno jest takich "pewnych" używek.Gwarancję też mają? Bo po remoncie jakaś będzie. u mnie bierze bardzo duzo oleju wiec bedzie robiony silnik tylko moje pytanie co nalezy zrobic w takim wypadku ? Wymienic sam tlok i pierscienie czy trzeba robic szlif ? Wszystko wyjdzie po rozbiórce i pomiarach bloku,tłoków.Poszedłbym w szlif i nowy zestaw tłoków,niekoniecznie kutych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Poszukaj moze pewnej uzywki.klopot mniejszy nie powinno się tak jawnie reklamować używek na publicznym forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 kolego jeżdzić nie grzebać, jak padnie to się będziesz wtedy przejmować, wał 1500 zł. panewki 600 wiec tragedii nie ma, ja wsadziłem 7000 zl w lekko klepiący silnik który do końca jeździł normalnie, wszystko nowe sumiennie robione, i co ??? padał po 500 km nawet go nie rozbierałem po raz trzeci, zajechałem po silnik świeżo wyciągniety z anglika i jeżdzę. Juz mam 5000 km i powiedziełem tylko tyle olej co 7000 km i bd jeździł nawet jak sie będzie palić czerwona kontrolka i jak do końca padnie to wtedy sie bd czymkolwiek przejmował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Dziś odebrałem samochód starałem się zaobserwować te stuki dokładniej. Na zimnym wydają się wyraźniejsze, na ciepłym baaardzo trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć. Próbowałem nagrać ten dźwięk ale nic nie słychać:/ Myślę, że wybiorę się z tym do serwisu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 mozesz ale ja bym zmieżył ciśnienie oleju kompresje i jak bedzie wszystko ok to bym jeździł. A niech se stuka byle sie odpycha, jak juz otworzysz boxera z mysla np zeby wymienić panewki to uwierz mi ze na tym sie nie skonczy, zrobisz szlif nowe tłoki, glowice do spr, po drodze nowa pompa oleju itd i suma sumaru zrobisz komletny remont wraz z nowem wałem ; ) przechodziłem to : ) aleee jeżeli na 100% konczy Ci sie panewka i wydaje juz jakieś odgłosy chociaż watpię, to jak rozbierzesz silnik w odpowiednim czasie to moze Ci sie wał obstoi i nie bedziesz musiałem go wymieniać : ) ale jaki juz go dasz do z wymiarowania to na pewno nie bd idealny wiec koło sie zamyka ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Przyznam szczerze, że jak już nastąpi czas remontu to chciałem silnik zakuć. No ale nie już, jeszcze nie nacieszyłem się jazdą a już remont? Czy wymienione parametry sprawdzą mi w średniej klasy warsztacie czy musi być to coś bogatszego w wyposażenie i doświadczenie? A może można to zrobić samemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Przyznam szczerze, że jak już nastąpi czas remontu to chciałem silnik zakuć. No ale nie już, jeszcze nie nacieszyłem się jazdą a już remont? Czy wymienione parametry sprawdzą mi w średniej klasy warsztacie czy musi być to coś bogatszego w wyposażenie i doświadczenie? A może można to zrobić samemu? Masz blisko do Katowic a tam czekaja 4 turbiny i powiedza ci wszystko ,mozesz tez jechac do Krakowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 jedź do warsztatu, który się na tym zna (a jest ich na szczęście coraz więcej...) i nie zgaduj przez internet, bo się niepotrzebnie stresujesz. Dopóki tego porządnie nie zdiagnozujesz, możemy tylko zgadywać i straszyć Cię kosztami remontu 20 - 20.000zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
sole3 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 (edited) Bo po remoncie jakaś będzie Tia mozesz tez jechac do Krakowa Gdzie ? Edited October 12, 2013 by sole3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 Masz blisko do Katowic Mówimy o M&M? 9o ile nie naruszam tutaj regulaminów;) ) Blisko mam też do MIkołowa gdzie są dwa miejsca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Masz blisko do Katowic Mówimy o M&M? 9o ile nie naruszam tutaj regulaminów;) ) Blisko mam też do MIkołowa gdzie są dwa miejsca. Mowimy o 4 turbinach na Rzpakowej Bo po remoncie jakaś będzie Tia mozesz tez jechac do Krakowa Gdzie ? Na Conrada Link to comment Share on other sites More sharing options...
sole3 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Na Conrada Że tak powiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now