Jump to content

Po rozgrzaniu kierownica pracuje ciężej


Bednarcm
 Share

Recommended Posts

Chyba pierwsza awaria w forku :)

Objawy:

Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko działa prawidłowo, kierownica pracuje lekko, można jednym palcem kręcić na postoju. Po przejechaniu kilku km, gdy silnik się rozgrzeje, wspomaganie wyraźnie zmniejsza siłę działania. Raz, na jakiejś mocno przyczepnej nawierzchni w okolicach maksymalnego skrętu zaczęło coś być słychać spod maski. Nie był to jakiś zgrzyt, tylko tak jakby jakaś guma tępo ślizgała się po metalu.

 

Po zauważeniu tego wymieniłem (tzn warsztat wymienił) płyn wspomagania z płukaniem całego układu. Zalany został "STP Steering coś_tam". Po tym kierownica odrobinę lżej pracuje, ale nadal nie jest dobrze. Wycieków płynu brak, maglownica nie poci się.

 

Czy to już oznacza koniec pompy? Czy może po rozgrzaniu silnika pasek się ślizga? Dodam, że nic nie piszczy jak to ma w zwyczaju zimny pasek. Pytałem w ASO, nowa pompa to koszt około 2400. Da się ją jakoś regenerować?

Czy może jeszcze coś innego powinienem sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

zobacz jeszcze jak jest napięty pasek i czy ma ostre ząbki czy już zjechane.

Napięty jest dosyć mocno. Rowków nie sprawdzałem - sprawdzę. Dzięki.

 

Gdyby ciekła i/lub było uwalone łożysko to tak.

Jest sucha, nie cieknie.

Widziałem Twojego posta na kresce, ponoć miałeś podobny objaw. Stąd też już się nastawiłem na zakup nowej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...