Bednarcm Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Chyba pierwsza awaria w forku Objawy: Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko działa prawidłowo, kierownica pracuje lekko, można jednym palcem kręcić na postoju. Po przejechaniu kilku km, gdy silnik się rozgrzeje, wspomaganie wyraźnie zmniejsza siłę działania. Raz, na jakiejś mocno przyczepnej nawierzchni w okolicach maksymalnego skrętu zaczęło coś być słychać spod maski. Nie był to jakiś zgrzyt, tylko tak jakby jakaś guma tępo ślizgała się po metalu. Po zauważeniu tego wymieniłem (tzn warsztat wymienił) płyn wspomagania z płukaniem całego układu. Zalany został "STP Steering coś_tam". Po tym kierownica odrobinę lżej pracuje, ale nadal nie jest dobrze. Wycieków płynu brak, maglownica nie poci się. Czy to już oznacza koniec pompy? Czy może po rozgrzaniu silnika pasek się ślizga? Dodam, że nic nie piszczy jak to ma w zwyczaju zimny pasek. Pytałem w ASO, nowa pompa to koszt około 2400. Da się ją jakoś regenerować? Czy może jeszcze coś innego powinienem sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 zobacz jeszcze jak jest napięty pasek i czy ma ostre ząbki czy już zjechane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Da się ją jakoś regenerować? Gdyby ciekła i/lub było uwalone łożysko to tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 zobacz jeszcze jak jest napięty pasek i czy ma ostre ząbki czy już zjechane. Napięty jest dosyć mocno. Rowków nie sprawdzałem - sprawdzę. Dzięki. Gdyby ciekła i/lub było uwalone łożysko to tak. Jest sucha, nie cieknie. Widziałem Twojego posta na kresce, ponoć miałeś podobny objaw. Stąd też już się nastawiłem na zakup nowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Naprawione. Bez wymiany pompy. Ponoć jakiś oring wewnątrz pompy był do wymiany. Kierownica znowu pracuje jak powinna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now