Skocz do zawartości

Rezonans układu wydechowego


mcbeth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy rezonans tłumików końcowych przy obciążonym silniku i niskich obrotach (ok. 1600rpm) jest naturalną cechą Subaru Legacy 2.0R czy wskazuje na usterkę układu? Rezonans pojawia się przy każdej zmianie biegu przez AT na niskich prędkościach. Jest to niezwykle irytujące (słychać go zarówno wewnątrz ja i na zewnątrz). Źródło hałasu zostało potwierdzone jako tłumik(i) końcowy/e przez ASO (Zdanowicz). Tłumiki nie mają uszkodzeń mechanicznych ani korozyjnych. Natomiast odpowiedź ASO na prośbę usunięcia problemu w formie :'ten typ tak ma' wydaje mi się nie całkiem prawdziwa. Proszę o wyjaśnienie wątpliwości (cenna byłaby odpowiedź jeszcze dzisiaj - jutro mam wizytę w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam takie samo auto. Rezonans pojawial sie w okolicach 2,5 tys obrotow (podczas przyspieszania), a nastepnie przy ok 4 , przy puszczeniu gazu. Za pierwszym razem bylo tttm, za drugim wymiana oslon kolektora, za trzecim kolektora i ukladu wydechowego mniej wiecej do polowy dlugosci auta. Oczywiscie gratis.

Pozdrawiam

Sebastian32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, pomogła dopiero wymiana kolektora ? Czy rezonans słychać było w tłumikach końcowych ?

U mnie rezonans jest w momencie, kiedy zmienia się bieg przy spokojnej jeździe (zasprzęglany jest wyższy i obroty spadają) oraz na zimnym silniku jak stoję na hamulcu na 'D', czyli przy obciążeniu silnika na niskich obrotach. Przy 'przegazowywaniu' nic nie słychać a tak najchętniej 'diagnozują' w ASO. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...