Bak Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Szanowna Dyrekcjo! Jako szczęśliwy posiadacz Imprezy 2.0RC mam kilka pytań odnośnie samochodu jak i funkjonowania SIP'u. 1. Czeka mnie pierwszy przegląd (po 15 000 km), czy na tymże przeglądzie mógłbym zalać olej motula bez obawy o utratę gwarancji? Oczywiście wszystko zostałoby zrobione w ASO. 2. Uderzył mi kamyczek w przednią szybę i powstał malutki odprysk- szybę muszę wymienić w ASO, czy mogę w Serwisie Auto Szyby Jaan. Oczywiście szyba byłaby oryginalna Subaru. Tutaj też mi chodzi o zachowanie gwarancji. 3. Jaki powinien być czas na udzielenie odpowiedzi klientowi na jego pytania? Wysłałem tydzień temu parę maili do kilku serwisów i otrzymałem odpowiedź zaledwie od kilku. Centrala też nie daje najlepszego przykładu, ponieważ wysłałem do SIP'u już 3 maile i na odpowiedź na jednego "czekam" już od pięciu (!) miesięcy. Na ostatniego czekam od tygodnia. Czy to nie jest przypadkiem lekceważenie klienta? Ja to przynajmniej tak odbieram. Dla porównania takiego samego maila (tego na którego odpowiedź czekam od 5 miesięcy) wysłałem do litewskiej centrali i odpowiedź dostałem na drugi dzień. 4. I ostatnie pytanie, z czystej mojej ciekawości: Czy SIP prowadzi jakieś szkolenia dla pracowników? Chodzi mi tu zarówno o pracowników salonów jak i serwisów. Z własnych doświadczeń (krótkich acz burzliwych - mam Subaru od 2 miesięcy- o zgrozo!) wydaje mi się, że niestety nie... Panowie z Salonu w którym kupiliśmy i odbieraliśmy samochód zupełnie nie mieli pojęcia o tym co robią. Nie potrafili objaśnić mi podstawowych funkcji samochodu, na większość pytań albo uzyskiwałem jak się później okazywało błędne odpowiedzi, lub "to sobie Państwo doczytają w instrukcji". Dowiedziałem się np. że ESP latem się nie przydaje i żeby jeździć z wyłączonym. Druga sprawa- w tych nielicznych odpowiedziach które otrzymałem od serwisów odpowiedzi były zupełnie rozbieżne. IMO wszystkie serwisy powinny oferować taki sam, wysoki poziom usług- a do tego są niestety potrzebne szkolenia. Pozdrawiam, Bak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Dowiedziałem się np. że ESP latem się nie przydaje i żeby jeździć z wyłączonym. Powiedz mi czy tego przypadkiem nie powiedział któryś z "serwisu" w Mikołowie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 1. Czeka mnie pierwszy przegląd (po 15 000 km), czy na tymże przeglądzie mógłbym zalać olej motula bez obawy o utratę gwarancji? Oczywiście wszystko zostałoby zrobione w ASO. Wprawdzie z technicznego punktu widzenia nie wydaje się to celowe, lecz - jeżeli specyfikacja oleju jest zgodna z zaleceniami FHI - nie ma obawy o utratę gwarancji. 2. Uderzył mi kamyczek w przednią szybę i powstał malutki odprysk- szybę muszę wymienić w ASO, czy mogę w Serwisie Auto Szyby Jaan. Oczywiście szyba byłaby oryginalna Subaru. Tutaj też mi chodzi o zachowanie gwarancji. Naprawę płatną tego typu może Pan wykonać także w innej firmie. Gwarancja na samochód jako taki zostaje utrzymana. Jedyne ryzyko, to np. potencjalny problem przy powtórnym uszkodzeniu szyby, tym razem o charakterze gwarancyjnym ( np. pęknięcie typu naprężeniowego ) - przy "obcym" montażu roszczenie gwarancyjne nie będzie uznane ( trzeba by kierować do montażysty ). 3. Jaki powinien być czas na udzielenie odpowiedzi klientowi na jego pytania? Zasadniczo im szybciej, tym lepiej. Oczywiście jest to iedeał, który nie zawsze daje się zrealizować. I tak SIP, ze względu na zmniejszoną obsadę, też miał z tym problem.Wysłałem tydzień temu parę maili do kilku serwisów i otrzymałem odpowiedź zaledwie od kilku. Obawiam się, że nie rozumiem ... Natomiast jednocześnie pozwalam sobie zauważyć, że jednoczesne wysyłanie identycznych maili do wielu serwisów .... nie jest optymalne. Przepraszam za ocenę, lecz może to sugerować brak poszanowania dla czasu pracowników adresatów. Oczywiście, jeżeli Pański serwis nie udzieli szybko odpowiedzi, zapytanie innego jest jak najbardziej słuszne. Dla porównania takiego samego maila (tego na którego odpowiedź czekam od 5 miesięcy) wysłałem do litewskiej centrali i odpowiedź dostałem na drugi dzień. Chwalebne zachowanie. Na Litwie nie ma jednak centrali - są tylko dealerstwa ( Centrala jest w Szwecji ). Jeżeli mail był wysłany w języku polskim to zachodzi prawdopodobieństwo, że specjalnie zatrudniony w tamtejszym dealerstwie pracownik władający naszym językiem ma aktualnie nieco mniej pracy :wink: 4. I ostatnie pytanie, z czystej mojej ciekawości: Czy SIP prowadzi jakieś szkolenia dla pracowników? Tak. Dowiedziałem się np. że ESP latem się nie przydaje i żeby jeździć z wyłączonym. Ta informacja jest naturalnie błędna. Wyłączanie ESP ma sens tylko w bardzo specyficznych warunkach ( ze względu na obszerność tematu nie będę go w tym miejscu rozwijał ). Zdaję sobie jak najbardziej sprawę, że obsługa ze strony serwisów jak i dealerstw wymaga dalszego doskonalenia. Odpowiednie programy szkoleniowe będą też kontynuowane. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bak Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Naprawę płatną tego typu może Pan wykonać także w innej firmie. Gwarancja na samochód jako taki zostaje utrzymana. Jedyne ryzyko, to np. potencjalny problem przy powtórnym uszkodzeniu szyby, tym razem o charakterze gwarancyjnym ( np. pęknięcie typu naprężeniowego ) - przy "obcym" montażu roszczenie gwarancyjne nie będzie uznane ( trzeba by kierować do montażysty ). OK. Wymienię w ASO. I tak SIP, ze względu na zmniejszoną obsadę, też miał z tym problem. To dlaczego do tej pory nie dostałem odpowiedzi na moje pytania zadane mailowo? Obawiam się, że nie rozumiem ...Natomiast jednocześnie pozwalam sobie zauważyć, że jednoczesne wysyłanie identycznych maili do wielu serwisów .... nie jest optymalne.Przepraszam za ocenę, lecz może to sugerować brak poszanowania dla czasu pracowników adresatów.Oczywiście, jeżeli Pański serwis nie udzieli szybko odpowiedzi, zapytanie innego jest jak najbardziej słuszne. Wysłałem do kilku, ponieważ sporo jeżdżę po Polsce i czy przegląd wykonam w Olsztynie, czy w Wa-wie jest mi obojętne. Wolałem się upewnić, czy na przykład istnieje możliwość usunięcia trzeszczenia plastików. Od jednego serwisu otrzymałem odpowiedź "nie ma żadnego problemu", a od drugiego "niestety w sprawie trzeszczących plastików nie możemy nic zrobić" Tak samo, jeżeli chodzi o użycie oleju motul - jeden serwis nie widział w tym problemu, a drugi stwierdził, że nie wolno stosować oleju motul w tych silnikach. Chwalebne zachowanie. Na Litwie nie ma jednak centrali - są tylko dealerstwa ( Centrala jest w Szwecji ).Jeżeli mail był wysłany w języku polskim to zachodzi prawdopodobieństwo, że specjalnie zatrudniony w tamtejszym dealerstwie pracownik władający naszym językiem ma aktualnie nieco mniej pracy Tutaj nie mam pojęcia - maila dostałem od kolegi, który kupił Forestera na Litwie. Mail był wysłany w języku angielskim. Ta informacja jest naturalnie błędna. Wyłączanie ESP ma sens tylko w bardzo specyficznych warunkach ( ze względu na obszerność tematu nie będę go w tym miejscu rozwijał ). Wiem, znam zasadę działania systemu ESP, a tutaj przytoczyłem tylko jedną z wpadek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jocek Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jeżeli mail był wysłany w języku polskim to zachodzi prawdopodobieństwo, że specjalnie zatrudniony w tamtejszym dealerstwie pracownik władający naszym językiem ma aktualnie nieco mniej pracy :wink: Zawsze jednak znajdzie czas, zeby 1-2 samochody w miesiącu do Polski sprzedać. Że o Rosji, Białorusi i Ukrainie nie wspomnę, przez grzeczność. Człowiek ten nie jest specjalnie zatrudniony, a po polsku mówi i pisze na tyle biegle, że z powodzeniem można sie z nim dogadać telefonicznie czy mailowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bak Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Mam jeszcze jedno pytanie do Szanownej Dyrekcji Przed kupnem auta pytałem się panów z salonu o przeglądy. Poinformowano mnie, że przeglądy mechaniczne należy wykonywać co 15kkm lub co rok. Na moje pytanie o przeglądy powłoki lakierniczej (zadałem to pytanie, ponieważ na takowe przeglądy jeździłem ze starym samochodem) panowie zrobili wielkie oczy i powiedzieli, że w Subaru nic takiego nie ma. Przeglądając jeden z wątków w "Pytaniach do Dyrekcji" natknąłem się na takie stwierdzenie: A nie jest tak, że gwarancja to obejmuje jedynie wtedy, gdy się robi te odpłatne nieobowiązkowe przeglądy powłoki lakierniczej itd? I teraz moje pytanie: Czy zostałem wprowadzony w błąd przez pracowników salonu, czy Imprez powyżej MY08 przeglądy powłoki lakierniczej nie dotyczą? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Czy zostałem wprowadzony w błąd przez pracowników salonu Niestety tak. Proszę o informację na PW który to salon. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się