Skocz do zawartości

zmianna silnika 218 na 225 PS


ErichRX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie kolega ma Impreze okulara 2000 rok 218 ps ma zamiar zmienić silnik. Czy może założyć silnik z nowszego modelu od 2003 rok 225ps? Jakie są różnice pomiędzy tymi silnikam , kolektor mapa zmienne fazy czy coś innego? Kolega aktualnie po reamapie ma ok 240PS ( 1.2 bara ,przelotowy ukł wydechowy, mapa) auto od 5000 obr/min wystrzela jak z procy aż do odciencia. Czy jeśli zmieni silnik na 225 koni to będzie musiał na nowo wszystko zgrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FORESTER S-TURBO REAKTYWACJA by CARFIT

 

tak masz w podpisie....to chyba Carfit powinien wiedzieć... :)

 

 

jeżeli oba silniki są bez zmiennych faz rozrządu, powinny zamiennie pasować, różnica w mocy jest czystą iluzją :) i jeżeli w ogóle jest, wynika tylko i wyłącznie ze strowania i zasilania, a nie technicznych różnic w silnikach...gabarytowo pasują i niczym się nie różnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja dalej nie wiem po co taki silnik montować bo jeśli chodzi o te parę koni to raczej się mija z celem, z 218 też wyciągniesz 240KM ;)

i niekoniecznie na doładowaniu AŻ 1.2 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240KM to powinieneś mieć po kilku bolt-onach typu downpipe, uppipe itd na seryjnym doładowaniu. Przy 1.2 bara to powinno być sporo więcej niż 240KM ... chyba że z jakiś powodów powyżej 5,5-6k obr (czyli tam gdzie powinna przypadać moc max) doładowanie spada do 0,6 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że z jakiś powodów powyżej 5,5-6k obr (czyli tam gdzie powinna przypadać moc max) doładowanie spada do 0,6 bara.

tego typu jakimś powodem jest seryjna mapa... :)

przynajmniej w GT-ku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli precyzji - na seryjnej mapie z seryjnym wydechem i 10-letnimi katalizatorami miałem stabilne 0,91 oraz 0,93-0,94 w peak'ach, na przelocie stabilne 0,94 oraz 0,97 w peak'ach...

 

U mnie też tak było, z tym że 'stabilnie' odnosi się oczywiście tylko do środkowego zakresu obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak. Od 5,5krpm spadek doładowania, do końcowych 0,6.

 

Wracając do pytania autora wątku.

Zmienić silnik 218 na 225 można, tylko jeśli ten 218 jest zdrowy i sprawny, to po co???

Czym podyktowany jest zamiar kolegi, że chce zmienić silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...