ErichRX Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam mam pytanie kolega ma Impreze okulara 2000 rok 218 ps ma zamiar zmienić silnik. Czy może założyć silnik z nowszego modelu od 2003 rok 225ps? Jakie są różnice pomiędzy tymi silnikam , kolektor mapa zmienne fazy czy coś innego? Kolega aktualnie po reamapie ma ok 240PS ( 1.2 bara ,przelotowy ukł wydechowy, mapa) auto od 5000 obr/min wystrzela jak z procy aż do odciencia. Czy jeśli zmieni silnik na 225 koni to będzie musiał na nowo wszystko zgrać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 FORESTER S-TURBO REAKTYWACJA by CARFIT tak masz w podpisie....to chyba Carfit powinien wiedzieć... jeżeli oba silniki są bez zmiennych faz rozrządu, powinny zamiennie pasować, różnica w mocy jest czystą iluzją i jeżeli w ogóle jest, wynika tylko i wyłącznie ze strowania i zasilania, a nie technicznych różnic w silnikach...gabarytowo pasują i niczym się nie różnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 A mogę zapytać gdzie strojony samochód ? bo coś tak..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErichRX Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 A mogę zapytać gdzie strojony samochód ? bo coś tak..... nie wiem dokładnie ale ma dużo papierów z firmy Oleksowicz z Warszawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Spać nie możesz Erichu ?? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Tylko ja dalej nie wiem po co taki silnik montować bo jeśli chodzi o te parę koni to raczej się mija z celem, z 218 też wyciągniesz 240KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Tylko ja dalej nie wiem po co taki silnik montować bo jeśli chodzi o te parę koni to raczej się mija z celem, z 218 też wyciągniesz 240KM i niekoniecznie na doładowaniu AŻ 1.2 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 240KM to powinieneś mieć po kilku bolt-onach typu downpipe, uppipe itd na seryjnym doładowaniu. Przy 1.2 bara to powinno być sporo więcej niż 240KM ... chyba że z jakiś powodów powyżej 5,5-6k obr (czyli tam gdzie powinna przypadać moc max) doładowanie spada do 0,6 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 chyba że z jakiś powodów powyżej 5,5-6k obr (czyli tam gdzie powinna przypadać moc max) doładowanie spada do 0,6 bara. tego typu jakimś powodem jest seryjna mapa... przynajmniej w GT-ku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Na seryjnej mapie nie ma 1,2bara doładowania w peaku, tylko 0,9bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Gwoli precyzji - na seryjnej mapie z seryjnym wydechem i 10-letnimi katalizatorami miałem stabilne 0,91 oraz 0,93-0,94 w peak'ach, na przelocie stabilne 0,94 oraz 0,97 w peak'ach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Gwoli precyzji - na seryjnej mapie z seryjnym wydechem i 10-letnimi katalizatorami miałem stabilne 0,91 oraz 0,93-0,94 w peak'ach, na przelocie stabilne 0,94 oraz 0,97 w peak'ach... U mnie też tak było, z tym że 'stabilnie' odnosi się oczywiście tylko do środkowego zakresu obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Oczywiście, że tak. Od 5,5krpm spadek doładowania, do końcowych 0,6. Wracając do pytania autora wątku. Zmienić silnik 218 na 225 można, tylko jeśli ten 218 jest zdrowy i sprawny, to po co??? Czym podyktowany jest zamiar kolegi, że chce zmienić silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Zmienić silnik 218 na 225 można, tylko jeśli ten 218 jest zdrowy i sprawny, to po co??? Właśnie !! jedyne rozsądne wytłumaczenie wymiany to to że silnik jest chyba chory :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się