Skocz do zawartości

2.5i N/A - dwumasowe koło zamachowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

Drążąc temat ćwierkania, które ostatnio mi sie objawiło przy ruszaniu lub sytuacji toczenia się na 1, bądź 2 biegu na min. obrotach i dodania gazu, wpadłem na temat takowego objawu w Legacy i problemu z dwumasowym kołem zamachowym. Okazuje się, że EJ253 jeździ zarówno w Legacy, jak i Imprezie oraz Forku. Jak to zdjagnozowano w Legacy, winne ćwierkania jest dwumasowe koło zamachowe. Z forumowej lektury wnioskuję, że ćwierkaniem zbytnio przejmować się nie należy, choć może denerwować. Natomiast by je wyeliminować należy zmienić koło zamachowe na jednomasowe, przy okazji wymiany sprzęgła, by nie dublować kosztów. Zgłębiając temat, przy pomocy katalogu Exedy, odkryłem, że sprzęgło do EJ253 jest identyczne, jak do EJ251, EJ252 i EJ25D, czyli jak do Imprez, Legacy i Forków z lat 1998-2004. Pasuję również do Legacy GT z 1996 r.

A teraz trudne pytanie: od którego modelu koło zamachowe kupić, aby było jednomasowe ? Exedy produkuje np. lekkie koła zamachowe do Imprezy RS z lat 1997-2002 oraz mocniejsze sprzęgła. Czy taki zestaw będzie działać z EJ253 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że pasuje :P Od 2.5 RS EJ251 będzie najbezpiecznie, no i duży wybór zamachów i sprzęgieł jest do tego. Nic tylko kończy obecną padline i zamawiac nowy zestaw :mrgreen:

 

Co do lekkich kół pasowych to podobno trzeba od nowa wyważac układ korbowotłokowy (czy jakos tak), więc nie będę strzelał sobie samobója :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...