Skocz do zawartości

Zamula do 2100 obr/min


kazio

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem, zamula do 2100obr/min. Korekta zapłony (czujnika spalania stukowego) jest -8, powyżej 2100 obr/min jest już 0. Mailem padnięty czujnik spalania, działał tylko z dzielnikiem napięcia. Zmieniłem na nowy, zresetowałem kompa i dalej to samo. Jak zresetowałem to było ok, ale po jakimś czasie znowu nauczył się korekty na -8.

Problem jest na gazie i benzynie. Jak silnik się dobrze nagrzeje to chyba problem znika, np. na trasie.

Jakieś pomysły? Kiedyś ktoś pisał że pompa wspomagania powodowała błędne wskazania spalania skokowego, ale u mnie raczej cicho chodzi i płyn mam nowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy sonda lambda nie ma zwarcia

Chodzi trochę niemrawo, ale chodzi. Zwarcie na grzałce czy na sygnale? I jaki to miało by mieć wpływ na kąt wyprzedzenia zapłony, bo przy tych obrotach nie bardzo spodziewam się spalania stukowego, przy małym obciążeniu.

 

Grzałka ma 4,7ohma. Sonda pokazuje jakieś napięcie, ale zwykle niska/wysoka wartość. Płynnie już nie chodzi. Jak coś to mam logi...

 

 

Samochód naprawiony, jeździ teraz jak nowy ;)

Wymieniłem świece na nowe, przy wymienię okazało się że jedna była już odkręcona do polowy :roll:

Teraz nie wiem czy winne były świece (miały max 15 tyś. km), czy ta odkręcona świeca powodowała drgania i czujnik spalania stukowego to wyłapywał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...