Jump to content

Zamula do 2100 obr/min


kazio
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu mam problem, zamula do 2100obr/min. Korekta zapłony (czujnika spalania stukowego) jest -8, powyżej 2100 obr/min jest już 0. Mailem padnięty czujnik spalania, działał tylko z dzielnikiem napięcia. Zmieniłem na nowy, zresetowałem kompa i dalej to samo. Jak zresetowałem to było ok, ale po jakimś czasie znowu nauczył się korekty na -8.

Problem jest na gazie i benzynie. Jak silnik się dobrze nagrzeje to chyba problem znika, np. na trasie.

Jakieś pomysły? Kiedyś ktoś pisał że pompa wspomagania powodowała błędne wskazania spalania skokowego, ale u mnie raczej cicho chodzi i płyn mam nowy ;)

Link to comment
Share on other sites

sprawdz czy sonda lambda nie ma zwarcia

Chodzi trochę niemrawo, ale chodzi. Zwarcie na grzałce czy na sygnale? I jaki to miało by mieć wpływ na kąt wyprzedzenia zapłony, bo przy tych obrotach nie bardzo spodziewam się spalania stukowego, przy małym obciążeniu.

 

Grzałka ma 4,7ohma. Sonda pokazuje jakieś napięcie, ale zwykle niska/wysoka wartość. Płynnie już nie chodzi. Jak coś to mam logi...

 

 

Samochód naprawiony, jeździ teraz jak nowy ;)

Wymieniłem świece na nowe, przy wymienię okazało się że jedna była już odkręcona do polowy :roll:

Teraz nie wiem czy winne były świece (miały max 15 tyś. km), czy ta odkręcona świeca powodowała drgania i czujnik spalania stukowego to wyłapywał....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...